Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:03

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn Alienware 17R1 ben ik opzoek naar een goede koelingpad. Mijn laptop wordt absoluut niet warm en ik ben op dit moment bezig met talloze koelingsupgrades. Maar ik ben opzoek naar de beste coolingpad om dit te ondersteunen. Op dit moment heb ik de Coolermaster U2 met 2 fans maar ik heb het idee dat deze geen verschil maakt. Ik wilde een CM storm maar die worden helaas niet meer gemaakt. Ik heb de priceguide doorgezocht en volgens mij is een coolingpad helemaal uit de tijd want ik zie niet echt goede alternatieven voor grote laptops.

-KB

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
Die coolingpads blazen op de onderkant van je laptop, ik zie daar weinig nut in tenzij je een aluminium behuizing hebt. De warmte zit binnenin en dat moet weg.

Zelf gebruik ik een afzuig fan. Deze om precies te zijn:
http://www.banggood.com/A...-Fan-Silent-p-939980.html

Ik kan hem van harte aanraden, mijn Lenovo W500 is 20-25 graden koeler.
Zit dan rond de 55-60 graden.

Ik heb meerdere modellen bekeken en dit is het beste model dat er bestaat.
Ik heb hem zelf op aliexpress gekocht trouwens voor €13,-. Kwam alleen zonder adapter helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Camembert1633 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:44:
Die coolingpads blazen op de onderkant van je laptop, ik zie daar weinig nut in tenzij je een aluminium behuizing hebt. De warmte zit binnenin en dat moet weg.

Zelf gebruik ik een afzuig fan. Deze om precies te zijn:
http://www.banggood.com/A...-Fan-Silent-p-939980.html

Ik kan hem van harte aanraden, mijn Lenovo W500 is 20-25 graden koeler.
Zit dan rond de 55-60 graden.

Ik heb meerdere modellen bekeken en dit is het beste model dat er bestaat.
Ik heb hem zelf op aliexpress gekocht trouwens voor €13,-. Kwam alleen zonder adapter helaas.
Wacht dus dit zet ik op mijn uitgang van de lucht.. En dan zuigt ie als het ware de warmte uit mijn fan. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar dan heb ik er 2 nodig 1 voor mijn CPU en 1 voor mijn GPU.
Ben wel benieuwd hoe je dit er op bevestigd zodat het er niet vanaf valt.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Ja klopt, de warmte word eruit gezogen dan. En in jouw geval heb je er 2 nodig als je beide wilt koelen.

Dat rubber plaatje kan je vastklikken aan de ventilator en dan zet ik gewoon mijn laptop erop.
Mij laptop is iets meer dan 3 centimeter dik en met de kleinste rubber sluit het perfect aan.

Maar of dit perfect aansluit op jouw laptop kan ik niet zeggen. Hij is vrij dik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Topicstarter
Camembert1633 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:21:
Ja klopt, de warmte word eruit gezogen dan. En in jouw geval heb je er 2 nodig als je beide wilt koelen.

Dat rubber plaatje kan je vastklikken aan de ventilator en dan zet ik gewoon mijn laptop erop.
Mij laptop is iets meer dan 3 centimeter dik en met de kleinste rubber sluit het perfect aan.

Maar of dit perfect aansluit op jouw laptop kan ik niet zeggen. Hij is vrij dik namelijk.
Bij mijn laptop is de onderkant eigenlijk half open en de CPU/GPU zitten beiden bijna in het midden vandaar dat ik opzoek ben naar een coolingpad. Ik ben aan het onderzoeken of een radiator mij zou kunnen helpen maar ik denk dat het op mijn systeem heel weinig zal uitmaken.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Je alienware is natuurlijk al goed ontworpen wat betreft performance en cooling.

En anders je Coolermaster U2 aanpassen. Kleine fans eraf en een 120-140mm of groter installeren.
Dremel een cirkel (120-140mm) van het geperforeerde aluminium weg en je kan directe airflow op je laptop krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Camembert1633 op 16-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:42

PinusRigida

I put the p in pool.

Camembert1633 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:44:
Ondanks de leeftijd van dit topic toch even snel reageren op bovenstaande...

een goeie coolingpad heeft weldegelijk nut én aangetoond effect, of je nu een aluminium of kunststof behuizing hebt doet er niet toe. de overgrote meerderheid van laptops heeft nl. luchtinlaatgaatjes/rooster op de bodem... sommigen voorin maar de meesten onderaan en met een goeie coolingpad haal je weldegelijk resultaat.

ik had eerst een trust "Xtream" coolingpad die verschrikkelijk slecht was, bouwkaliteit was niets waard, was onstabiel en fans waren te klein en te traag; dit haalde idd. niks uit qua koeling.

Ik heb nu echter een Havit HV-F2056 (nr. 1 beste coolingpad in de top 10 van 2015) coolingpad met 3 grote fans met hoog luchtdebiet en het verschil is duidelijk merkbaar. Niet alleen merkbaar, ook aan te tonen; heb het ding dus uitvoerig getest en metingen gedaan met, en zonder de pad en ik haal de temperatuur makkelijk 10 à 15 graden celcius naar beneden van zowel m'n CPU en GPU tijdens het gamen.

Op de koop toe zit je met zo'n pad meteen goed (als je er natuurlijk op let dat je eentje aanschaft die groot genoeg is voor je laptop) én je hoeft er geen twee aan te schaffen indien je dubbele luchtafvoer hebt.

Ik heb een 17.3 inch Asus ROG gaminglaptop met een oversize luchtafvoerrooster op de zijkant en zo een afzuigturbinetje op m'n luchtafvoer zou dus niks uithalen want zelfs de grootste rubberen dichting zou nog veel te klein zijn. nog iets waar je bij zo'n pad niet op hoeft te letten.

soit, ik kan er veel over schrijven natuurlijk maar het belangrijkste is dat een GOEIE koelpad met genoeg fanspeed (of grootte) weldgelijk helpt om je laptop te koelen. én het is vrij stil, zelfs op de hoogste stand, tijdens het gamen valt het totaal niet op. en de prijs is ook best okay (ongeveer 18 euro)
Pagina: 1