Welke router te kiezen met de volgende functies ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 17:16
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe woning en wil hier graag ook een nieuw thuis netwerk voor opstellen.
Het internet is afkomstig van Ziggo 120 Mbit/s.
Voor dat ik alles aanschaf wil ik eerst informatie inwinnen.

Ik wil graag de volgende functies kunnen uitvoeren:

• Torrent cliënt (Met mobile remote)
• Harddisk aansluiting +/- 1 TB ondersteuning is ruim voldoende (opslag en uitwisseling thuis bestanden)
• Data snelheid regelen onder devices
• Goeie / stabiele wifi verbinding (uiteraard)
• Beetje betaalbaar blijven :+ .

Ik heb zelf al diverse routers bekeken in de pricewatch alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Bijna alle device zullen worden aangesloten met Cat 6 kabel.

Ik had zelf al gekeken naar een NAS alleen dan moet ik weer meerdere apparaten aanschaffen
Al wat begrepen heb kunnen routers tegenwoordig zo goed als het zelfde kunnen alleen minder snel.

Hopelijk krijg ik wat bruikbare informatie of producten toegewezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Ik zou persoonlijk toch de voorkeur hebben voor een losse router en NAS, vaak meer functionaliteiten en snelheid. En het maakt je keuze een stuk makkelijker. Apparaten laten doen waar ze goed in zijn.

Wat het eerst in mij op komt:
pricewatch: Synology RT1900ac

[ Voor 6% gewijzigd door nooberke op 16-01-2016 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:33
Waarom wil iedereen toch een router erbij kopen, terwijl ze een prima router van hun provider krijgen.
Gezeur over wifi bereik heeft niets met die router te maken maar met de locatie waar hij staat.
Het bereik is voornamelijk van je devices afhankelijk want die hebben meestal een veel slechter bereik (geen antenne).

Advies:
Koop geen router
Koop een Synology Nas
Zorg ervoor dat je op een strategisch punt een accesspoint met een utp kabel aan kunt sluiten, dan kun je dat later doen als je wifi bereik onvoldoende blijkt te zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Ben het totaal niet mee eens.

De meeste mee geleverde routers van de providers hebben velemale minder WiFi bereik (ook geen antenne) dan een aftermarket routers.

En natuurlijk de functionaliteit software matig nog te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb je alleen maar van horen zeggen. De momenteel door de providers geleverde routers zijn zeker wat wifi betreft best in orde.

Zoals ik al zei is wifi veel meer afhankelijk van je device dan van je router.
Een router kan net zo hard schreeuwen als je wilt, maar als je device (telefoon, tablet of notebook) maar heel zacht terug fluistert heb je een slechte verbinding.

En je hebt gelijk, er zijn sommige routers van providers die mindere software hebben, maar om dat tevoren te roepen voor je ook maar weet welke router je krijgt is overdreven.

Verder zijn de meest gekochte routers (Aus , TP-Link en Netgear) minstens zo waardeloos op dat gebied als de routers die providers leveren.

En nogmaals, als je wifi niet voldoet koop je een accesspoint erbij en geen tweede router met alle problemen die dat potentieel weer oplevert. (dubbele NAT, dubbele portforwarding, local loopback die niet werkt etc.)

En ga nu niet roepen dat je een router dan in bridge mode moet zetten, want dan heb je een router die niet routeert (en dus een accesspoint)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Zo vind ik een grote uitspraak van je met
"Heb je alleen maar van horen zeggen"
(mensen niet zo maar in hokjes plaatsen als ze gewoon zelf wat extra informatie willen inwinnen)

En daar bij de routers die mee geleverd worden bij Ziggo (voor heen UPC in mijn gemeente) zijn vele al van Technicolor die ik zelf ook weer ontvangen heb.

Dus het roepen van "om dat tevoren te roepen voor je ook maar weet welke router je krijgt is overdreven." klopt ook niet.

Daarbij hebben deze reacties ook niet echt invloed op de gevraagde informatie die ik wil hebben. zoals die nooberke gegeven heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door 88Gamer88 op 16-01-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

tozzke

aka tozzert

Ben(V) schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:15:
[...]
En nogmaals, als je wifi niet voldoet koop je een accesspoint erbij en geen tweede router met alle problemen die dat potentieel weer oplevert. (dubbele NAT, dubbele portforwarding, local loopback die niet werkt etc.)

En ga nu niet roepen dat je een router dan in bridge mode moet zetten, want dan heb je een router die niet routeert (en dus een accesspoint)
Als je die 2e router goed instelt en aansluit, is er geen vuiltje aan de lucht. Niks dubbel NAT, geen dubbele portforwarding en nee... je hebt hem dan niet als router in gebruik maar je hebt wel het voordeel van wat extra LAN-poorten. Ideaal dus als je wel een kabel naar een centrale(re) plek hebt liggen, waar nu bijvoorbeeld een PC staat. Dan kun je hier mooi een router plaatsen, als AP configureren en de PC op een van de overige LAN-poorten aansluiten. Dit scheelt je een extra kabel trekken :)
Ja... het vergt wat configuratie maar de prijzen tussen losse access points en routers ontlopen elkaar niet veel, dus ik geef dan toch de voorkeur aan een router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dan koop je er toch een router bij.
Het is jouw geld, mij maakt het niet uit.

Techicolor routers horen toevallig tot de betere routers en zelfs 3x3 mimo
Zijn een stuk beter dan die Ubee's

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 16-01-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

88Gamer88 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:27:
Zo vind ik een grote uitspraak van je met
"Heb je alleen maar van horen zeggen"
(mensen niet zo maar in hokjes plaatsen als ze gewoon zelf wat extra informatie willen inwinnen)

En daar bij de routers die mee geleverd worden bij Ziggo (voor heen UPC in mijn gemeente) zijn vele al van Technicolor die ik zelf ook weer ontvangen heb.

Dus het roepen van "om dat tevoren te roepen voor je ook maar weet welke router je krijgt is overdreven." klopt ook niet.

Daarbij hebben deze reacties ook niet echt invloed op de gevraagde informatie die ik wil hebben. zoals die nooberke gegeven heeft.
Dan nog heb je het alleen over de WiFi-functionaliteit, wat dus komt door de eigenschappen (of locatie!) van de ingebouwde AP. Voldoet die niet, dan heb je een andere AP nodig.

Komt bij dat grootste probleem met WiFi en modems een kwestie van locatie is. Modems moeten dicht staan bij waar het signaal (coax/koperpaar) het huis binnenkomt. Routers moeten staan waar je binnenhuisbekabeling samenkomt. En een AP moet staan waarvandaan je beste dekking in huis hebt. De kans dat dit voor alledrie zelfde plek gaat zijn is uiterst minimaal. Daarom werken all-in-one dingen beroerd.

Het is veel beter om de modem te laten waar hij staat en ook router te laten zijn, en een (tweede) AP elders in huis te hangen op plek waar je de beste dekking kunt realiseren, dan om een mogelijk beter all-in-one apparaat op exact zelfde (voor WiFi beroerde) plek te hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Rest my case!

Pagina: 1