Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs hebben wij onze Nintendo Wii U verkocht via marktplaats.
Het gaat om de Wii U met Mario waar Mario op geïnstalleerd is en waar Splatoon ook bij zat.
Nu heeft mijn man zijn network Id verwijderd, gezien wij deze niet gebruiken.
De nieuwe eigenaren zeggen nu niks meer met de Wii U te kunnen en hebben ons network ID nodig om de spellen te gaan doen?
Zelf ben ik helemaal niet thuis in dit wereldje maar het lijkt mij raar dat zij op ons ID moeten zitten.

Kan iemand mij dit uitleggen?
Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 11:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35
Kan ik.

Nintendo zit qua online en aanschaf van games nogal in het stenen tijdperk.

De games die je bijgeleverd had met de console worden gekoppeld aan de console EN aan de Nintendo ID whichever comes first.

Als je dus een Nintendo ID koppelt aan de console worden de licenties van de games die eerst aan de console zaten die worden gekoppeld aan de Nintendo ID.

Dus ja de persoon die nu de Wii U heeft gekocht kan de ooit meegeleverde games niet spelen zonder jou Nintendo ID.

Dat die mensen nu niets aan de Wii U hebben is ook niet waar ze kunnen gewoon de games los aanschaffen uiteraard.

Dit doet Nintendo met elke console vandaar de transfer wizards.

Heb je een 3DS met digitale games, mooi je koopt een New 3DS en je migreert naar de nieuwe console en daar koppel je je Nintendo ID weer aan en jij kan alles weer downloaden. Op de oude 3DS kan je ondanks dat je daar nog zou kunnen inloggen met je Nintendo ID dus niets downloaden omdat de licentie inmiddels is overgedragen naar de New 3DS

Ik zou graag zien dat ze het console onafhankelijk maken.....dus gewoon inloggen op een ieder een console met je Nintendo ID en downloaden, maar goed iets met geld :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de mensen die de wii nu hebben kunnen niks met de spellen die erop zitten? En wat is de netwerk id precies? Is dat iets persoonlijk? Sorry maar ik zit echt niet in die wereld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Klopt. Ze kunnen zonder jullie network id inderdaad niets met die spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als we die id geven? Wat voor een gevolgen heeft dat dan voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Goeie vraag: nog nooit gedaan, maar ik denk dan dat dat ID weer aan de console wordt gekoppeld en dat hun games weer werken maar jij kan dan die ID niet meer gebruiken op een andere Nintendo console want anders trekt hij hem weer los van de degene die zij hebben.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Volgens mij zit email adres vast aan de ID. Dus die zal gewijzigd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
SpoekGTi schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:51:
Kan ik.

Nintendo zit qua online en aanschaf van games nogal in het stenen tijdperk.

De games die je bijgeleverd had met de console worden gekoppeld aan de console EN aan de Nintendo ID whichever comes first.

Als je dus een Nintendo ID koppelt aan de console worden de licenties van de games die eerst aan de console zaten die worden gekoppeld aan de Nintendo ID.

Dus ja de persoon die nu de Wii U heeft gekocht kan de ooit meegeleverde games niet spelen zonder jou Nintendo ID.

Dat die mensen nu niets aan de Wii U hebben is ook niet waar ze kunnen gewoon de games los aanschaffen uiteraard.

Dit doet Nintendo met elke console vandaar de transfer wizards.

Heb je een 3DS met digitale games, mooi je koopt een New 3DS en je migreert naar de nieuwe console en daar koppel je je Nintendo ID weer aan en jij kan alles weer downloaden. Op de oude 3DS kan je ondanks dat je daar nog zou kunnen inloggen met je Nintendo ID dus niets downloaden omdat de licentie inmiddels is overgedragen naar de New 3DS

Ik zou graag zien dat ze het console onafhankelijk maken.....dus gewoon inloggen op een ieder een console met je Nintendo ID en downloaden, maar goed iets met geld :)
Dat heeft weinig met stenen tijdperk te maken, hoor. Als jij een game-PC koopt waar Rise of the Tomb Raider bij wordt meegeleverd, dan kun je die PC ook niet meer verkopen zonder daarbij ook meteen je Steam-account, waar je die game immers op moet registreren, mee te verkopen. Sterker nog, daar maakt het niet eens uit of je een fysiek exemplaar hebt (met schijfje dus) of digitaal, want ze zitten sowieso aan je Steam-account gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Dat heeft weinig met stenen tijdperk te maken, hoor. Als jij een game-PC koopt waar Rise of the Tomb Raider bij wordt meegeleverd, dan kun je die PC ook niet meer verkopen zonder daarbij ook meteen je Steam-account, waar je die game immers op moet registreren, mee te verkopen. Sterker nog, daar maakt het niet eens uit of je een fysiek exemplaar hebt (met schijfje dus) of digitaal, want ze zitten sowieso aan je Steam-account gekoppeld.
Ehm nee.

1. Ik ben niet verplicht die Tomb Raider mee te leveren met de Game-PC (simpelweg het staat niet op de doos) en als ik de game pc verkoop gaat hij blanco de deur uit.

2. Dat die Key gekoppeld wordt aan mijn Steam staat los van het platform PC, je hebt geen PC nodig om een Steam account te hebben.

Naar mijn mening zit Ninty wel degelijk in het stenen tijdperk hiermee.

Als ik na 9 jaar trouwe Xbox klant mijn zooi verkoop kan ik dat zonder games (ondanks dat mijn consoles waren gebundeld) Mocht ik dan na 5 jaar weer een xbox kopen tadaa kan ik dat gewoon doen en inloggen met mijn account en MIJN games op een oudere of nieuwere console zonder dat er weer een licentie aan die console permanent wordt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
SpoekGTi schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:43:
[...]

Ehm nee.

1. Ik ben niet verplicht die Tomb Raider mee te leveren met de Game-PC (simpelweg het staat niet op de doos) en als ik de game pc verkoop gaat hij blanco de deur uit.

2. Dat die Key gekoppeld wordt aan mijn Steam staat los van het platform PC, je hebt geen PC nodig om een Steam account te hebben.

Naar mijn mening zit Ninty wel degelijk in het stenen tijdperk hiermee.

Als ik na 9 jaar trouwe Xbox klant mijn zooi verkoop kan ik dat zonder games (ondanks dat mijn consoles waren gebundeld) Mocht ik dan na 5 jaar weer een xbox kopen tadaa kan ik dat gewoon doen en inloggen met mijn account en MIJN games op een oudere of nieuwere console zonder dat er weer een licentie aan die console permanent wordt gehangen.
1 - Je bent niet verplicht om met doos te verkopen. Je kunt gewoon op Marktplaats zetten dat je een tweedehands WiiU te koop hebt, zonder games.

2 - ? Ik snap je punt niet. Je hebt een game, die zit aan een account. Klaar. Jouw hypothetische geval van een Steam-account zonder PC volg ik niet, wat moet je met een Steam-account met games erop als je geen PC hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:46:
[...]

1 - Je bent niet verplicht om met doos te verkopen. Je kunt gewoon op Marktplaats zetten dat je een tweedehands WiiU te koop hebt, zonder games.

2 - ? Ik snap je punt niet. Je hebt een game, die zit aan een account. Klaar. Jouw hypothetische geval van een Steam-account zonder PC volg ik niet, wat moet je met een Steam-account met games erop als je geen PC hebt?
Op punt 1: Granted geef ik je gelijk, maar dan weet dus nog steeds de persoon die hem koopt niet dat die games er op staan/stonden, maar dat is HIER niet het geval, waarschijnlijk heeft TS hem dus met doos of met vermelding van de pre-installed games verkocht.

Op punt 2: ik heb alleen maar Mac's, wil niet zeggen dat ik geen steam games heb voor PC, maar heb er geen moer aan want geen Windows PC's

Ik kan ook een PSN account maken terwijl ik helemaal geen PS heb....

Daarbij wat zou de tweedehands kopende partij hebben aan een Wii U met preinstalled games terwijl ze geen Nintendo ID hebben.....net zo krom :X

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 17-01-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
SpoekGTi schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Op punt 1: Granted geef ik je gelijk, maar dan weet dus nog steeds de persoon die hem koopt niet dat die games er op staan/stonden, maar dat is HIER niet het geval, waarschijnlijk heeft TS hem dus met doos of met vermelding van de pre-installed games verkocht.

Op punt 2: ik heb alleen maar Mac's, wil niet zeggen dat ik geen steam games heb voor PC, maar heb er geen moer aan want geen Windows PC's

Ik kan ook een PSN account maken terwijl ik helemaal geen PS heb....

Daarbij wat zou de tweedehands kopende partij hebben aan een Wii U met preinstalled games terwijl ze geen Nintendo ID hebben.....net zo krom :X
Dan heb je dus wel een PC, of niet? PC =/= Windows :9

Ik snap overigens best wel dat het vervelend is als je niet in de gaten hebt dat het accountsysteem van Nintendo zo werkt, en ik ben het ook met je eens dat een Steam-achtig systeem prettiger zou werken, maar daar komt wel het nadeel bij dat je al je gekochte games aan je account moet koppelen - en dus moet die console dan online. Het zou echter wel fijn zijn om een fysieke versie gewoon op de HDD te kunnen zetten, wat nu niet kan, tenzij je eShopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Dan heb je dus wel een PC, of niet? PC =/= Windows :9

Ik snap overigens best wel dat het vervelend is als je niet in de gaten hebt dat het accountsysteem van Nintendo zo werkt, en ik ben het ook met je eens dat een Steam-achtig systeem prettiger zou werken, maar daar komt wel het nadeel bij dat je al je gekochte games aan je account moet koppelen - en dus moet die console dan online. Het zou echter wel fijn zijn om een fysieke versie gewoon op de HDD te kunnen zetten, wat nu niet kan, tenzij je eShopt.
Geen PC dus.....

En je kan inderdaad niet de fysieke games installeren op de Wii U, alleen de digitale versie maar die worden dus sowieso aan de Nintendo ID EN de console gekoppeld. En als de Nintendo ID later wordt gemaakt gaat die licentie van de console naar het ID.

Als TS geen Nintendo ID had gemaakt was er niets aan de hand geweest immers de console weet niet beter of dat hij de eigenaar is.

En Steam is ook niet heilig maar in ieder geval niet zo nitpicky dat het maar aan 1 PC gekoppeld kan worden ;)

Dus ja qua digitale aanschaffen en downloads en account/console bindings zit Nintendo in het stenen tijdperk.

Ik moet ook steeds nadenken als ik een nieuwe console van Nintendo koop van hoe ging het ook al weer. Het is gewoon niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Wel PC dus, maar da's een discussie die hier niet op zijn plaats is.

Ik heb met het account systeem van Nintendo nog geen enkel probleem gehad, maar ik ben dan ook niet iemand die zijn games of consoles weer verkoopt. Ik heb hier dus elke handheld en console die ik ooit aangeschaft heb, gewoon nog liggen.
Die consoles die wel met een account werken (Wii, WiiU en de DSi/3DS systemen) heb ik steeds netjes naar het nieuwe systeem kunnen overzetten. Dat is misschien wat omslachtiger dan met een Steam account, maar het werkt verder ook prima, en het is alleen bij de transfer wat langduriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:47:
Wel PC dus, maar da's een discussie die hier niet op zijn plaats is.

Ik heb met het account systeem van Nintendo nog geen enkel probleem gehad, maar ik ben dan ook niet iemand die zijn games of consoles weer verkoopt. Ik heb hier dus elke handheld en console die ik ooit aangeschaft heb, gewoon nog liggen.
Die consoles die wel met een account werken (Wii, WiiU en de DSi/3DS systemen) heb ik steeds netjes naar het nieuwe systeem kunnen overzetten. Dat is misschien wat omslachtiger dan met een Steam account, maar het werkt verder ook prima, en het is alleen bij de transfer wat langduriger.
Klopt maar dan heb je hetzelfde probleem als ik jij kan niet nu wederom games downloaden op een oudere console die zijn gekoppeld op jouw account immers de koppeling is ook op hardware en dat is de laatste console waarnaar je de transfer hebt gedaan.

Dus op je oude handhelds 3DS kan je alleen je carts gebruiken en zal je een nieuw Nintendo ID moeten maken als je de store wilt gebruiken.

Kortom iets omslachteriger dan Steam met transfers ja, maar Steam zorgt er niet voor dat jij niet die games weer opnieuw kan downloaden op je oude pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Dat kan in principe met Steam ook niet - je kunt wel op elke PC inloggen en op elke PC je games installeren, maar slechts één tegelijk. Zodra je op een andere inlogt worden alle andere systemen uitgelogd, dus zit je nog steeds maar op één systeem tegelijk. Alleen het schakelen is wat makkelijker.

That being said, je kunt wat gaan klooien met offline modes en op die manier games op zoveel systemen als je wilt hebben draaien, maar da's offline only. Nintendo zal die optie gewoon helemaal willen blokkeren - ze zijn altijd nogal strikt geweest als het om (mogelijke) piracy gaat.

Overigens, ik heb nu al mijn 3DS games op mijn New 3DS. Ik zie niet in waarom ik die weer op een oude zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:05:
Dat kan in principe met Steam ook niet - je kunt wel op elke PC inloggen en op elke PC je games installeren, maar slechts één tegelijk. Zodra je op een andere inlogt worden alle andere systemen uitgelogd, dus zit je nog steeds maar op één systeem tegelijk. Alleen het schakelen is wat makkelijker.

That being said, je kunt wat gaan klooien met offline modes en op die manier games op zoveel systemen als je wilt hebben draaien, maar da's offline only. Nintendo zal die optie gewoon helemaal willen blokkeren - ze zijn altijd nogal strikt geweest als het om (mogelijke) piracy gaat.

Overigens, ik heb nu al mijn 3DS games op mijn New 3DS. Ik zie niet in waarom ik die weer op een oude zou willen hebben.
Op je laatste opmerking, ik ben niet de enige die misschien met een 3DS speelt thuis, dus in mijn geval zou ik graag wat titels opnieuw kunnen downen op een oudere.

Maar het is allemaal heel persoonlijk. Misschien dat TS inmiddels wel een idee heeft hoe het systeem werkt en dat inderdaad de nieuwe eigenaar niet zonder ninty ID kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Seal64 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:05:
Je kunt met dezelfde Steamaccount probleemloos op 2 PC's tegelijk spelen hoor, als het maar niet hetzelfde spel is volgens mij.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Pagina: 1