Toon posts:

Welke boekenplank speakers bij pioneer vsx lx50

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!!

Mijn eerste post hier op tweakers dus hoop dat het lukt.
ik probeer in de studeerkamer zo goed mogelijk geluid bij mijn game pc te krijgen. Op dit moment heb ik staan:

receiver: Pioneer vsx lx50
speakers: Klipsch quintets ii
sub: Klipsch sub-10

Ik luister ook graag naar muziek en vind dat de satellietjes van klipsch toch net wat te dun geluid weergeven. Zou dus graag een paar boekenplank speakers als frontjes willen hebben die wat meer body hebben. Ik hou zelf van helder open en gedetailleerd geluid. Diepe boemerige bassen hoeft dus niet van mij. Heeft een van jullie een tip welke speakers goed bij mijn pioneer receiver passen? Ik weet dat het beste is om ze zelf te gaan beluisteren maar ik zoek 2e hands boekenplank speakers van het liefst onder de 100,-. dit zijn dan vaak speakers die al uit de productie zijn en niet meer in de winkels staan.

Iemand tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Bij zo'n top receiver horen toch een paar zuilen.
Je verhouding zit een beetje scheef.

Maar als je toch in die prijsrange wil blijven: Boston Acoustics A25.
En zoek zeker eens tweedehands!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22

Metalfreak

Hoije woh!

Tommie12 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:58:
Maar als je toch in die prijsrange wil blijven: Boston Acoustics A25.
En zoek zeker eens tweedehands!
Die zijn alleen nergens meer leverbaar en tweedehands al helemaal zeldzaam...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tommie,

Klopt, zuilen geven echt het mooiste geluid maar ik denk dat dat wat te groot is voor mijn 14m2 studeerkamertje. Is het echt zo'n goede receiver dan? heb hem ooit eens voor 100,- gekocht op marktplaats. (had idd wel erg goede reviews op internet haha)

Tnx voor de tip! Ga er vanuit dat er meer mensen jagen op die bostons? nog andere speakers die ongeveer hetzelfde doen? mocht ik deze niet kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

TS zegt : in een studeerkamer...
Dan lijken zuilen, mij geen fantastische idee.

Wellicht kan je naar de Mission M30i kijken op marktplaats

Veel geluid, en kost "een beetje".

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 16-01-2016 12:23 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon nieuw de bij de sub passende Klipsch speakers :)
https://www.correct.nl/artikel/Klipsch_B-3_art298803.php
Hoorntweeter. Dus gedetailleerde ga je het in het hoog niet krijgen.
Alternatief kun je bij correct ook nog naar de Klipsch F1 kijken, maar die hebben ze helaas alleen nog in kersen (de B3 trouwens ook). Center kun je evt de C10 (correct) of C20 (hificorner heeft hem nog) kopen. Zelfde speaker als de matchende C1 en C2, maar die zijn dus idd ook niet meer verkrijgbaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Je verhouding zit een beetje scheef.
Net of zuilen per definitie beter presteren dan monitoren? Je kan juist een serie hoger gaan zitten dan de vloerstaander wat je geluid weer ten goede kan komen. En afhankelijk van plaatsing, ruimte en akoestiek zijn zuilen lang niet altijd mogelijk.

Verder schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat en aangepast naar discussie aangezien er geen eenduidig antwoord bestaat op een dergelijke "vraag".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1