netwerk probleem met modem ziggo en router linksys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Al enige tijd loop ik tegen een probleem aan dat ik maar niet op krijg gelost, en vraag me af wat ik fout doe.

Ik heb van Ziggo een modem staan (Technicolor TC7210), en daarachter heb ik een linksys (AE4500) staan.
Nu heb ik de linksys zijn eigen wifi netwerk laten uitzenden, zodat ik 2 aparte wifi netwerken heb.
Echter kan ik vanaf het wifi netwerk van ziggo niet het linksys netwerk bereiken. Andersom is geen probleem, en kan ik vanaf de linksys wel de ziggo modem bereiken.

Ik heb al gedacht aan een static route in te stellen op de ziggo modem, echter kan ik deze functie nergens vinden. En graag zou ik toch mijn NAS willen bereiken die achter de linksys router op zolder hangt.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Linksys DHCP uitgezet ? en allebei de WiFi netwerken op dezelfde frequentie en kanaal gezet ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Nee, nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Begin eens met DHCP uit te zetten op de Linksys, dan kan je waarschijnlijk al overal bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Nee, helaas heeft dat geen effect. Alle apparaten achter de linksys krijgen namelijk geen IP adres meer, en het handmatig instellen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-06 22:02
kabel in de router wel omgeprikt (WAN<->ethernet poort) ?
Afgezien daarvan heb ik deze opstelling nooit stabiel gekregen. Beter zet je de ziggo modem in bridge en sluit je nog een el cheapo router aan om als accespoint te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39
Zet ze eens in hetzelfde subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Kan je niet gewoon de Linksys in Accesspoint modus zetten vanuit de Interface en de kabel in de WAN poort laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Thanks Pantera, Ik had inderdaad de kabel moeten omprikken naar een ethernet poort.
Nu werkt alles ;)

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
RobinF schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:33:
Kan je niet gewoon de Linksys in Accesspoint modus zetten vanuit de Interface en de kabel in de WAN poort laten?
nee, niet als hij de DHCP uit heeft. Quote uit een random guide;
Step 5: Connect the AP to the LAN

It is time to connect the reconfigured wireless access point to the network. Use a LAN port on the new wireless router, and connect it with a Cat5 network cable to one of the LAN ports of the existing gateway. Make sure not to use the "Internet/WAN" port on the wireless access point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
fopspeen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:37:
Thanks Pantera, Ik had inderdaad de kabel moeten omprikken naar een ethernet poort.
Nu werkt alles ;)

Bedankt voor de hulp.
Geen probleem.
Mocht je stabiliteitsproblemen krijgen; zoek een leuke router uit de V&A en laat het modem in bridge zetten. Heb je ook geen gezeik meer met de ziggo DNS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Pantera88 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:37:
[...]

nee, niet als hij de DHCP uit heeft. Quote uit een random guide;
Step 5: Connect the AP to the LAN

It is time to connect the reconfigured wireless access point to the network. Use a LAN port on the new wireless router, and connect it with a Cat5 network cable to one of the LAN ports of the existing gateway. Make sure not to use the "Internet/WAN" port on the wireless access point!
http://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=143751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Het enige dat ik nu niet meer kan is in de Linksys router komen?

Voorheen was dit 192.168.1.1, maar die is nu niet meer bereikbaar.
Als ik vervolgens kijk in de ziggo modem, zie ik een aantal uitgegeven IP adressen, maar daar staat de router niet bij. Enig idee hoe ik nu bij de router kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Die word nu doorgegeven naar je modem, valt op te lossen door verschillende subnets te gebruiken, maar volgensmij gaat dit je meer tijd kosten dan dat het je iets oplevert. Wat gebeurt er wanneer je alleen de router bekabeld aan je laptop/pc aansluit?
vaak kun je er dan wel in met //localhost of linksyssmartwifi.com (?) oid in je router komen.

mocht je er niet bij komen dan is de snelste optie een reset-> goed instellen met als laatste wijziging de dhcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Kan je niet daarvoor even je netwerk adapter voorzien van een vast ip adres 192.168.1.10 oid en dan naar 192.168.1.1 ? Als je klaar bent zet je deze weer op automatisch ?

De webserver van je Linksys router zit in een andere ip range, maar deze valt nog wel te benaderen (je moet alleen zorgen dat je laptop/computer op dat moment in deze ip range zit als je webserver)

Ziggo zit standaard volgens mij op 192.168.178.x range

[ Voor 44% gewijzigd door Breezers op 16-01-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Je kunt hem ook op bijvoorbeeld 192.168.2.100 zetten, en laten staan. De DHCP zet je dan van 192.168.1.1 tot .. .100. Dan zou je altijd bij je router moeten kunnen.
Echter heb ik vaker meegemaakt dat dit bij budgetrouters nog wel eens problematisch wil zijn. En de meeste mensen kijken nooit meer in hun router wanneer hij eenmaal werkt, vandaar het advies om het links te laten liggen en de resetknop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het beste kun je inderdaad de Linksys een IP geven binnen het LAN segment van de TC, maar buiten de DHCP lease range.
Dat wordt volgens mij ook wel uitgelegd in
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Pagina: 1