Verschil tussen 2 soundbars

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Hi mede-tweakers!

Vraagje, ik zit nu even naar een nieuwe soundbar te kijken voor mijn 42" LG Smart TV.
Nu kom ik uit op 2 soundbars, maar ik snap niet waarom de een 85 euro duurder is dan de ander, betaal je dan echt gewoon voor de naam?

Vergelijking:
http://www.soundbarshop.nl/vergelijken/455062/625909

Ik hoor graag jullie beredenering waar het prijsverschil in zit, volgens alle specificaties overtreft de Philips de Bose op elk vlak.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik zie toch wel wat verschillen. Zo heeft de een een sub en de ander niet. Maar dat zal je niet bedoelen denk ik :)

Afgaande op de specs vermoed ik dat de bose bar grotere drivers heeft, dat gecombineerd met een iets diepere kast, een hoger gewicht en dus geen sub, doet mij vermoeden dat je toch met die bose meer kwaliteit in huis haalt.

Ik heb er verder geen ervaring mee, dus waarschijnlijk heb je meer aan het advies van een kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:00
Beetje rare vraag?

Mercedes is ook duurder dan Dacia?
Beiden 4 wielen, motor en chassis.

Alienware ook duurder dan Medion.
Beiden ook gewoon 'dezelfde' componenten?

Vergelijk de specs. Bekijk het uiterlijk. Ga luisteren. Lees reviews. Kijk naar je budget en maak een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Luisteren idd. Vooral naar TV. Hoe is de spraakweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:12
De Solo 5 is veel kleiner, compacter. Iets dat veel mensen graag zien. Er zit spraakversterking op (in te stellen via de AB) en de bass is via de AB in te stellen op 5 standen. De AB is tevens universeel.
Solo 5 heeft geen sub, Bose biedt andere systemen die dat wel hebben.

De Philips ken ik niet maar is dus een stuk breder. Ik zou ze eens bekijken en er naar luisteren in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Tsja, het is misschien appels met peren vergelijken. Maar omdat de Philips zo veel breder is, inclusief een subwoofie en de Bose uit veel reviews niet heel geweldig uit de test komt ( lees: Solo 5 met muziek/actiefilms) vraag ik mij toch af waar het prijsverschil in zit.

Ik zal morgenavond naar de mediamarkt karren om eens te luisteren waar het hem nou in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geluidskwaliteit is niet in de specificaties te vatten die bij consumentenelektronica worden gegeven, terwijl het wel geld kost om 'in een product te stoppen'. Luisteren is inderdaad de enige manier om het te beoordelen.
Pagina: 1