Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heb ik een foutje gemaakt in de samenstelling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alexandervesch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-02-2016
Beste Tweakers,

Ik vond 2016 een mooi jaar was om eens zelf een PC in elkaar te zetten.
Ik kwam eerder al wat filmpjes tegen op YT en zag dat het in principe wel te doen was.
Maar zo te zien heb ik het toch hevig onderschat hahaha.

Het hele samenstellen ging eigenlijk wel goed, maar toen de boel helemaal klaar was bleek dat dus eigenlijk niet. De pc ging gewoon aan, fans draaiden, lichtjes gingen overal aan maar helaas geen beeld.

Ik dacht dat er dus eerst iets defect was, dus ging ik stapsgewijs onderdelen demonteren.
Toen eenmaal de GPU (MSI GeForce GTX 970 - 4 GB GDDR5) los was gekoppeld kreeg ik beeld.
Vervolgens heb ik alles weer in elkaar gezet, ditmaal zonder GPU.

Nu ben ik helemaal geen held met computers als ik heel eerlijk ben, maar wil het graag een beetje leren!
Heb ik misschien een fout gemaakt in de keuze van GPU-Motherboard-PSU?
Of heeft iemand enig idee of dit aan iets anders kan liggen?

De set die ik probeer samen te stellen bestaat uit de volgende onderdelen:

ASRock B85M - Moederbord - Micro ATX - LGA1150 Socket - B85 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio

MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart - GeForce GTX 970 - 4 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, DisplayPort

Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V - niet-gebuffer

Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache - LGA1150 Socket - doos

Sharkoon BD28 - - midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart met blauwe accenten - USB/Audio - zijpaneel met venster

Cooler Master B500 ver.2 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - AC 200-240 V - 500 Watt - actieve PFC -

Crucial BX100 - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5'' - SATA-600

Seagate Barracuda ST1000DM003 - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

Alvast bedankt!! :)

Alle reacties

Verwijderd

En waar heb je de videokabel ingestoken? In het moederbord of in de videokaart?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beetje gissen, maar mogelijk ben je de stroomkabels voor in de 970 vergeten? Er moet (waarschijnlijk) een 6 pin en een 8 pin stekker (beiden gemarkeerd PCI-E) achterin de kaart.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Alexandervesch
Thanks voor de snelle tips guys!
Meerdere malen getest met VGA en HDMI in de Videokaart en Moederbord port, maar dat deed helaas niks. En beide PCI-E kabels zaten in de kaart ;)

Ik kwam elders al een oplossing tegen: "Plaats de MSI kaart in de andere PCI-e port."

That did the job :P
Alles werkt nu zoals het hoort!

Maarja vind het nog steeds een beetje apart dat hij de bovenste PCI-e dan blijkbaar niet zag zitten..?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als hij het echt alleen in de onderste doet, kan dat betekenen dat je plank dood is.

Welke plank heb je precies?

People as things, that’s where it starts.

• Alexandervesch
Bedoel je met plank de PCI-e port?

Hij zat eerst in de bovenste (Port dichtste bij de CPU) en hij zit nu in de onderste

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:30

Neomess

neomess.nl

plank = moederbord ;)

de onderste pci-e is bij mijn weten wel (vaak) trager dan de bovenste (ligt aan je moederbord, staat er vaak ook wel bij of het een x16 of x4 is)

[ Voor 78% gewijzigd door Neomess op 16-01-2016 01:20 ]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

RobinHood schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:48:
Als hij het echt alleen in de onderste doet, kan dat betekenen dat je plank dood is.

Welke plank heb je precies?
Alexandervesch schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:19:

ASRock B85M - Moederbord - Micro ATX - LGA1150 Socket - B85 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio

MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart - GeForce GTX 970 - 4 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, DisplayPort
8)7 |:(
Alexandervesch schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:13:
Bedoel je met plank de PCI-e port?

Hij zat eerst in de bovenste (Port dichtste bij de CPU) en hij zit nu in de onderste
In principe zou 't bij mijn weten wel gewoon moeten werken. Het beste kan je hierop even de handleiding van je moederbord nalezen of even op internet zoeken op de PCI-E configuratie van je moederbord.

Mocht je nergens iets vreemds tegen komen zou ik toch even contact opnemen met de winkel waar je 't spulletje vandaan hebt. :?

[ Voor 32% gewijzigd door Trucker Her op 16-01-2016 01:42 ]

Gestoord word je toch...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, en welke Kapitein Overduidelijk?

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Asrock+B85M

Al is bij geen van die planken het een slim idee om je kaart in de onderste te douwen, kost wat performance.

People as things, that’s where it starts.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

RobinHood schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 02:24:
[...]

Ja, en welke Kapitein Overduidelijk?

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Asrock+B85M

Al is bij geen van die planken het een slim idee om je kaart in de onderste te douwen, kost wat performance.
Hahaha. Whoopsie daisy. |:(

Gestoord word je toch...

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 20:20
Waarom niet als ik vragen mag, zit er dan verschil tussen beide?

• freekdamen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 17:21
Omdat sommige PCI-E sloten sneller zijn dan andere. Dus als je een snelle kaart in een langzamere PCI-E slot stopt, verlies je performance.

http://computer.howstuffworks.com/pci-express1.htm

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
niet alle pci slots hebben genoeg lains voor alle informatie die het verstuurd (chippset issue), sommige mobo's kan je per slot vertellen hoeveel van de beschikbaren lains er open staan, in de bios

[ Voor 3% gewijzigd door T-Forever op 16-01-2016 17:48 ]

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10 22:02
^ lanes*
Pagina: 1