Frontpage vervanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07-2018
Na een paar jaar wil ik weer eens een website maken. Niets commercieels, gewoon een homepage. Ben een beginner qua codering, en wil graag dat andere gezinsleden er ook iets mee kunnen en die hebben helemaal geen kaas gegeten van codes en scripts.

Ik wil graag een WYSISYG programma. Vroeger gebruikte ik MS Frontpage, maar begreep dat de laatste versie daarvan (2003) niet werkt op 64bit. Heeft iemand ervaring met een goed alternatief?

Heb inmiddels 2 pakketten geprobeerd (Pageshop en Webbuilder10). Daar kun je niet eenvoudig een html-pagina aanpassen, maar moet je perse een heel web maken. Die zijn dus afgevallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Cyphax

Moderator LNX
Het is een beetje afhankelijk van wat je wil gaan doen, maar dat geef je zelf al wel aan; eenvoudig houden dus? In eerste instantie dacht ik aan Dreamweaver maar als ik bij Adobe kijk zie ik dat je daar maandelijks voor betaalt dus dat raad ik niet aan. Microsoft heeft Expression Web, ik denk dat ik dat eens zou proberen. Dat mag je gewoon gratis gebruiken.

Hier heb je nog een lijstje met alternatieven, sommigen kosten geld, anderen niet. Ben je van plan om je ook wat meer te verdiepen in Javascript en HTML en CSS? Dat je het met de hand leert schrijven?

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 15-01-2016 23:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25
Ik weet niet wat het doel is van de website. Als je doel is om een website te bouwen, dan wil je natuurlijk heel veel vrijheid en zelf aan het coden slaan. Maar als het je om de content gaat, dan zou je een standaard CMS kunnen nemen, zoals Wordpress, Joomla of Drupal. Met plugins kun je hier heel veel aan toevoegen. Ook kun je meerdere gebruikers aanmaken en zo de rest van de familie toegang geven.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
Bedankt allebei. Ik ga eens kijken welke van de door jullie gemelde applicaties het best bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
WordPress met een Visual Composer-thema er op. Klikken, slepen en gaan met je site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik1667
Heb verschillende uitgeprobeerd. Was nergens echt tevreden mee. Heb nu via omweg Frontpage aan de praat gekregen. Voelt als een warm bad. Duidelijk is niet elke verandering of vernieuwing ook een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Gelukkig is de uitfasering van Frontpage dat wel, want Frontpage poept de gaarste code uit. Het is niet wat jij wilt horen, want jij wilt een zo simpel mogelijk programma en geeft waarschijnlijk niks om de achterkant, maar het is juist goed dat niet iedereen het zomaar kan ;)

Maar goed, veel plezier met Frontpage. Mocht je iets serieuzer websites gaan maken, dan hoop ik echter wel dat je je een beetje gaat verdiepen in HTML en CSS en niet door blijft modderen met Frontpage.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erik1667 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:22:
Heb verschillende uitgeprobeerd. Was nergens echt tevreden mee. Heb nu via omweg Frontpage aan de praat gekregen. Voelt als een warm bad. Duidelijk is niet elke verandering of vernieuwing ook een verbetering.
Je hebt in anderhalf etmaal "verschillende" uitgeprobeerd. Wow, dan ben je echt de diepte in gegaan zeg, bedoel je niet gewoon dat je liever niet je oude gewoonten veranderd en het daarom liever houdt bij wat je al kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
downtime schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Je hebt in anderhalf etmaal "verschillende" uitgeprobeerd. Wow, dan ben je echt de diepte in gegaan zeg,
Hij zal de diepte inderdaad niet ingegaan zijn, omdat 'ie een zo simpel mogelijk programma zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hahn schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:33:
Hij zal de diepte inderdaad niet ingegaan zijn, omdat 'ie een zo simpel mogelijk programma zoekt ;)
Dan moet ie niet doen alsof alles wat na Frontpage is gekomen slecht is maar gewoon zeggen dat ie iets simpelers zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1667
Laat maar even zien waar ik beweerd heb dat alles na Frontpage slecht is. Heb vanaf eerste melding aangegeven dat ik iets simpels zoek.

De eerste 3 reacties waren keurig antwoorden op de vraag, namelijk met suggesties. Jammer dat er daarna mensen het nodig vinden om met nutteloze kritiek te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
erik1667 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:58:
Laat maar even zien waar ik beweerd heb dat alles na Frontpage slecht is. Heb vanaf eerste melding aangegeven dat ik iets simpels zoek.
Met "Duidelijk is niet elke verandering of vernieuwing ook een verbetering." zeg je dat vrij letterlijk.
De eerste 3 reacties waren keurig antwoorden op de vraag, namelijk met suggesties. Jammer dat er daarna mensen het nodig vinden om met nutteloze kritiek te komen.
Je had je oplossing al gevonden en ik maakte enkel de opmerking dat je Frontpage eigenlijk niet moet willen gebruiken. Dat jij dat nutteloos vindt, vind ik jammer, maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erik1667 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:58:

Dit dus:
erik1667 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:22:
Voelt als een warm bad. Duidelijk is niet elke verandering of vernieuwing ook een verbetering.
En dat voelde voor mij juist als nutteloze kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Stap maar af van Frontpage, vraag me af of je daarmee uberhaupt tegenwoordig een pagina kan maken die er in de meeste browsers fatsoenlijk uit ziet :P
Pagina: 1