[WINDOWS] Instellingen krijg de microfoon niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:19

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Hallo,

Ik maak recent wat meer gebruik van Skype en het probleem is dat ik de microfoon niet werkend krijg, zowel op de PC als op de Acer tablet (beide Windows) lukt het maar niet dit werkend te krijgen. Via een Android tablet werkt het wel icm dezelfde mic's, dus het probleem ligt waarschijnlijk aan de instellingen in Windows.
Het is de bedoeling dat de gespreksaudio over de headset gaat en overig geluid via de speakers, maar de mic krijg ik helemaal niet werkend.

Nu staat de Shield naast mij voor Skype (5GHz wifi), terwijl ik op de pc bezig ben, wat natuurlijk niet ideaal is en eigenlijk overbodig omdat dit gewoon via de pc moet kunnen.

Mijn apparaten waar de mic niet op werkt:
- Gigabyte GA-P55-UD3 met Windows 7, eerst de standaard bijgeleverde Realtek driver hierna v5.10.0.6642
Fresh instal van Windows 7 ongeveer 2 weken gelden, alle Windows updates zijn geinstallerd.

met Windows 10, geupgrade en daarna fresh instal, alle Windows updates zijn geinstallerd. De realtek driver is nu v10.0.10586.0
- Acer Iconia W700-53334G12as met Windows 10
Fresh instal van Windows 8.1 en upgrade naar Windows 10 afgelopen december, alle Windows updates zijn geinstallerd.

Mijn apparaten waar de mic wel op werkt:
- Acer Iconia W700-53334G12as met Windows 10 , alle Windows updates zijn geinstallerd.
- Nvidia Shield met Android 5.1.1
- Sony Ericsson Xperia arc S met Android 4.0.4

De mic die ik heb geprobeerd:
- Apple iPod Earphones
- Sony Ericsson MH650.
- De standaard oortjes die bij de PlayStation 4 worden geleverd.
- MeLe F10 Pro
- Jabra Bluetooth headset

Main PC:
Als ik een nieuwe kabel erin prik dan krijg ik de Realtek HD Audio configuratie in beeld, word er gevraagd wat voor apparaat dit is, de opties zijn:
- Lijningang (geprobeerd)
- Microfooningang (geprobeerd)
- Hoofdtelefoon (geprobeerd)
- Frontspeakeruitgang
- Achterluidsprekeruitgang
- Centrum-/Subwooferuitgang
- Uitgang voor zijluidspreker
Ik heb de 3 opties geprobeerd met het onderstaande, elk icm met de onderstaande instellingen.
Instellingen van Skype:
Bij Bellen en dan Geluidsinstellingen heb ik op mijn pc 3 opties, dit zijn dezelfde als de opnameapparaten in Windows.
- Microfoon (standaardapparaat)
- Lijningang
- Realtek Digital Input
Ik heb alle drie de opties geprobeerd in verschillende gesprekken. (dus optie 1 geselecteerd, bellen, blijkt niet te werken, stoppen, instellingen veranderen)

Acer:
Als ik een nieuwe kabel erin prik dan gebeurt er verder niets, en bij opnameapparaten staat maar 1 optie:
Maar dit blijkt de interne mic te zijn, (hiervan is de niet geweldig, omdat ik er meestal te ver vandaan zit)
Instellingen van Skype:
Bij Bellen en dan Geluidsinstellingen heb ik 1 optie, dezelfde als hiervoor genoemd. (dus de interne mic)

Shield:
Als ik Skype gebruik zonder mic dan word de interne mic gebruikt en gespreksaudio via de speakers, zodra er een headset in word geprikt dan word er automatisch overgeschakeld op de mic en gaat de gespreksaudio via de headset. Werkt dus zoals je mag verwachten.

Heeft iemand suggesties over wat ik moet doen om dit op te lossen? ik heb werkelijk geen idee meer.

Alvast bedankt voor de reacties.

Edit: main pc geupgrade naar Windows 10
Edit: mic werkt nu op de Acer

[ Voor 10% gewijzigd door zekerpixels op 24-05-2016 01:43 ]

Beste antwoord (via zekerpixels op 30-12-2016 13:11)

• BigBossManXXXX
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Beste zekerpixels,

Zorgvuldig heb ik jou berichten grondig overlopen, hopende jou hierin van enige hulp te kunnen zijn met het zoeken naar en hopelijk vinden van een gepaste oplossing.
Ik kan jou enkel ondersteuning bieden i.v.b. de Realtek HD Audio Configuratie op een desktop PC.
Vanmiddag een nieuwe headset gekocht en wat bleek, mijn microfoon werkte ook niet op Skype exact zoals je reeds zelf hebt vermeld.
Welke stappen ik heb ondernomen, wel dat zijn de volgende (hopende dat ik even niets vergeet natuurlijk)..
Sluit jou 'splitter' kabeltje aan op de poorten vooraan op de desktop PC, ook al heb je zoals ik een speaker set met desbetreffende poorten, als ook poorten achteraan de PC die in verbinding staan met een (in mijn geval ASUS) geluidskaart. Ik ben een fervente gamer, dus dan heb je zo overal wat dingen aangekoppeld..
Nu dat Dat gebeurt is ga je even in het Realtek HD Audio Configuratie menu en je gaat eerst eens kijken of je speakers goed werken als je reeds jou headset voordien opgezet hebt (Realtek gaat zelf een zoekactie starten om na te gaan welke poorten volgens jou systeem het beste functioneren). Daar zit het hem trouwens ook in, zorgen dat je in het Windows Geluid Center (afspeelapparaten & Opnameapparaten) enkel het nodige ingeschakeld hebt. Al de rest maakt de kans enkel maar groter dat je ergens weer vastloopt al lijkt het nog allemaal in orde te zijn?
Wat heb ik enkel ingeschakeld staan, dat zijn bij Afspelen: Luidsprekers ( Realtek H.D Audio) als standaard apparaat. Bij Opnemen is dat: HD Windows LifeCam (Gereed), Microfoon: Realtek HD Audio (Standaard Apparaat)!

Edit: Let er wel goed op dat je jou gebruikelijk gekoppelde geluidsapparaat (geluidskaart) niet uitschakelt, of je zou zo een onnodige fout begaan die je ook dan weer zonder 'standaardgeluidsapparaat' zou zetten. Je hebt dus 2 standaardapparaten nodig met als uitzondering dat je van het geselecteerde Realtek H.D Audio apparaat jou standaardcommunicatieapparaat kunt maken en zo weer kunt switchen van zodra je wil Skypen enz. (ik wist wel dat ik "bijna" iets zou vergeten.. 8)7 Zolang er uiteindelijk maar 2 apparaten beschikbaar zijn in het Realtek HD Audio Configuratie menu is dat geen probleem en zal dat nooit tot conflicten kunnen leiden met het Windows Geluid Center.

Start Skype en laat deze even zoeken naar geïnstalleerde apparaten (word automatisch gedaan in Windows 7, dus dat zal in Windows 10 ook wel vanzelfsprekend zijn vermoed ik)
Als het goed is zal Skype dan de melding maken of je er voor kiest om de luidsprekers en microfoon beiden via Realtek HD Audio wil gebruiken? Kies dan natuurlijk als gegeven antwoord voor, JA!!!
Doe dan eens een test of je zowel geluid kunt horen en doe ook een korte spraak test met jou microfoon.
Verder kan je ook binnenin het Realtek HD Audio Configuratie menu allerlei dingen aanpassen indien gewenst, maar ik heb gemerkt dat je ook daarin moet zeker zijn dat je enkel maar toegang hebt tot de 2 bovenvermelde apparaten, zijnde de luidsprekers en microfoon (de webcam staat daar los van). Als dit juist is moet je normaal gezien zonder problemen kunnen genieten van een solide chatsessie op Skype of in mijn geval dan ook een lekker en zorgeloos potje gamen..

Ik hoop dat mijn uitleg enig zins duidelijk is en uiteraard een mogelijke oplossing kan bieden voor jou vervelende microfoon probleem?
Mocht me nog wat te binnen schieten, dan vermeld ik het hier onder wel.

Veel succes!

Met vriendelijke groeten,

BBM

[ Voor 10% gewijzigd door BigBossManXXXX op 16-12-2016 21:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Over de main pc.. je hebt verschillende poorten op je pc zitten voor je microfoon en geluid, maar je gebruikt een headset met 1 gecombineerd stekkertje waarschijnlijk? Moet je dan niet even zo'n verloopstekkertje pakken om de headset op beide poorten aan te sluiten?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/694UYzo6Hb9RtvOHyKpQmcmE/medium.jpg

Over de Acer, staan er geen gele uitroeptekens in het apparaatbeheer? Alle drivers geïnstalleerd? Bij die gecombineerde minijacks zit er overigens ook nog verschil in merken. Ik heb ooit een simpel headsetje gekocht voor skype op het werk, deze deed het zonder problemen op mijn laptop en mijn iphone, maar als ik hem op mijn 'oude' nokia van het werk wilde gebruiken moest ik een (meegeleverd) verloopstekkertje toevoegen. Als ik dat niet deed ging de hele nokia opnieuw opstarten. Hier zeggen ze iets vergelijkbaars:
I believe this is an example of the difference between the Nokia type headset and the Apple type. They both support stereo sound and a microphone, but the connections are ordered differently on the jack, with ground and microphone swapped between them. Look into TRRS Standards for more info.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ja, op de Acer zijn de drivers geistalleerd (dus geen uitroeptekens), de drivers:
- High definition audio apparaat v10.0.10586.0 29-10-2015
- Intel(R) display audio v6.16.0.3154 09-09-2014

Ik weet dat er verschil kan zitten in de functie van de ringen van de 3,5mm jack connector (de de fysieke locatie van de ground, left, right en mic kan verschillen per fabrikant), daarom heb ik ook 3 verschillende (en ook van verschillende merken) geprobeerd, in de hoop dat er iniedergeval een van zou werken.

Even over dat kabeltje, (door audio en mic van elkaar te scheiden, zoals op de moderne headsets ook word gedaan) dat zou dan evt kunnen werken, maar hoe weet ik dan dat het werkt als er natuurlijk nog steeds verschil zit in de connectoren?

Ik kan het geluid op de headphones zetten, het is puur de mic die niet werkt. (dus het is niet de situatie van het linkje)

Door het verschil dat het ground contact op de connector is op een andere plaats zit, dan zou dit toch helemaal niet moeten werken?

[ Voor 13% gewijzigd door zekerpixels op 17-01-2016 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Inmiddels zijn wel al even verder, (de main PC is geupgrade naar Windows 10) het eerder genoemde kabeltje heb ik nog niet besteld/geprobeerd. (welke nog enigzinds moeilijk te vinden is, het tegenovergesteld kabeltje komt veel vaker voor) Wel heb ik nog vanalles geprobeerd (vooral veel opties aflopen) om het op de Acer werkend te krijgen maar dit heeft tot nu toe nog niet tot een werkende mic geleid.
Iets anders wat ik heb geprobeerd zowel op de main pc als Acer; is mijn MeLe F10 Pro te gebruiken als mic of de headsets via de MeLe werkend te krijgen, maar ook dit werkt niet. Het geluid via de mele werkt wel zowel op de mele zelf als met de headset.
m.a.w. het lukt mij überhaupt niet om een microfoon werkend te krijgen.
Heeft er nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Heb je je audioinput al nagelopen via configuratiescherm >> audio? Word je mic. daar überhaupt gedetecteerd?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:55:
Heb je je audioinput al nagelopen via configuratiescherm >> audio? Word je mic. daar überhaupt gedetecteerd?:)
Ja, op de main PC heb ik de opties microfoon en lijngang, op de Acer heb ik maar 1 optie en met de Mele aangesloten krijg ik een USB headset bij de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zekerpixels schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:13:
[...]

Ja, op de main PC heb ik de opties microfoon en lijngang, op de Acer heb ik maar 1 optie en met de Mele aangesloten krijg ik een USB headset bij de opties.
Ok, en kun je onder die opties bij USB headset ook een apparte optie voor mic. instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:17:
Ok, en kun je onder die opties bij USB headset ook een apparte optie voor mic. instellingen vinden?
De enige optie die de MeLe heeft is onder tabje niveaus; Microfoon en versterking, verder geen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zekerpixels schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:26:
[...]

De enige optie die de MeLe heeft is onder tabje niveaus; Microfoon en versterking, verder geen instellingen.
Dus versterking biedt geen verdere audio instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:28:
[...]
Dus versterking biedt geen verdere audio instellingen?
Om het hopelijk iets duidelijker te maken
de bovenste rij zijn alle opties van de usb heaset (MeLe F10 Pro)
de onderste rij zijn instellingen van een normale headset/mic die verschillen of extra zijn tov de bovenstaande.
mic

[ Voor 4% gewijzigd door zekerpixels op 10-04-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik ga er toch weer op verder, want ja, het werkt nog steeds niet.
Heeft iemand nog ideeën of tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Hoi,
Ga naar het configuratiescherm > geluid > tabblad opnemen.
Klik met de rechter muisknop op de microfoon.
Klik op Als standaard apparaat instellen.
Klik nogmaals met de rechter muisknop op de microfoon.
Je kan daar ook klikken op Eigenschappen.
In tabblad Algemeen kan je op de knop Eigenschappen klikken.
In de Eigenschappen van je apparaat zie je de apparaat status.
Die werkt correct?
In tabblad Gebeurtenissen kan je klikken op alle gebeurtenissen weergeven.
Dan opent na het laden van een module het logboek in de map Reliability-Analyse-Engine
Zie je daar meldingen?
Anders is Windows zelf in de veronderstelling dat alles ok is.
En zal je andere microfoons uit moeten proberen om te kijken of die het wel doen.
En dat is veel lastiger denk ik, gezien je microfoon het wel deed in mac en android.

Ik zag ook in je afbeelding dat in tabblad niveaus de microfoonversterking op 0.0 DB staat ingesteld.
Veranderd er iets wanneer je dat verhoogd?

Ik zie in je afbeelding in tabblad geavanceerd de samplefrequentie op een hele lage frequentie staan.
Kan je die op hogere frequentie instellen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 21-04-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Anoniem: 672534 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:53:
Hoi,
Ga naar het configuratiescherm > geluid > tabblad opnemen.
Klik met de rechter muisknop op de microfoon.
Klik op Als standaard apparaat instellen.
Klik nogmaals met de rechter muisknop op de microfoon.
Je kan daar ook klikken op Eigenschappen.
In tabblad Algemeen kan je op de knop Eigenschappen klikken.
In de Eigenschappen van je apparaat zie je de apparaat status.
Die werkt correct?
In tabblad Gebeurtenissen kan je klikken op alle gebeurtenissen weergeven.
Dan opent na het laden van een module het logboek in de map Reliability-Analyse-Engine
Zie je daar meldingen?
Anders is Windows zelf in de veronderstelling dat alles ok is.
En zal je andere microfoons uit moeten proberen om te kijken of die het wel doen.
En dat is veel lastiger denk ik, gezien je microfoon het wel deed in mac en android.

Ik zag ook in je afbeelding dat in tabblad niveaus de microfoonversterking op 0.0 DB staat ingesteld.
Veranderd er iets wanneer je dat verhoogd?

Ik zie in je afbeelding in tabblad geavanceerd de samplefrequentie op een hele lage frequentie staan.
Kan je die op hogere frequentie instellen?
toon volledige bericht
Op de Acer tablet werkt alleen de ingebouwde mic, de MeLe word wel herken maar wekt niet en de andere worden niet herkend.
Op de main PC word alleen de MeLe mic herkend, maar werkt verder niet. Andere worden wel gezien maar werken niet , maar dat komt omdat ik deze selecteer in het "Realtek HD Audio configuratie" schermpje.
Voor beide staat "dit apparaat werkt correct" en bij gebeurtenissen staat alleen dat de drivers zijn geinstallerd.

Veranderen van de microfoonversterking en samplefrequentie maakt geen verschil
en ja, andere mic's proberen ik heb inmiddels al 5 headsets geprobeerd (Apple, Sony, Sony, een onbekend ding en een oude), de MeLe een Jabra bluetooth oortje en een geleende USB headset geprobeerd.

Op mijn Android tablet en mobiel werken inidergeval werken 3 van de headsets (geluid en mic) en het de bluetooth oortje. De USB headset en MeLe werken wel op andere pc's met windows 7 en 10, ook heb ik daar al bij de instellingen gekeken maar niks anders kunnen ontdekken.
Verder werkt bij alle apparaten het geluid wel.

Voor de main PC, denk ik dat de normale headsets niet gaan weken doordat evt de aansluiting voor de extra ring ontbreekt. Hiervoor zou het kabletje genoemd door Rupie evt de oplossing zijn., echter zou dit op de Acer gewoon moeten werken.

btw, ik heb geen mac

[ Voor 188% gewijzigd door zekerpixels op 21-04-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

sorry ik bedoelde die i-pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Sorry die heb ik ook niet, ik heb alleen de oortjes het linkje in de start post is daarom ook van de oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik het kabeltje eerder genoemd door Rupie van iemand kunnen lenen, maar ook dit zonder resultaat.
De mic word wel in het lijstje gezet maar werkt verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Na het opnieuw installeren van Windows 10 op de Acer en handmatig een oude realtek driver v6.0.1.7040 te hebben gedownload, heb ik de mic werkend gekregen van de headsets. (Via de MeLe werkt het nog steeds niet)
Nu nog proberen om ditzelfde te kunnen herhalen met de main pc (waar ik in eerste instantie het op wilde hebben)
Edit: helaas is dit voor de main pc niet de oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door zekerpixels op 13-05-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Zijn er nog tweakers die ideeën / tips / suggesties hebben de mic op mijn main-pc werkend te krijgen.

Een update voor de duidelijkheid:
Op de tablet werkt de mic via 3 van mijn headsets en Bluetooth oortje.
Op de Acer werkt de mic via 2 van mijn headsets en Bluetooth oortje.
Op de Main-pc werkt alleen de audio, dus de mic nog steeds niet.
De audio werkt wel gewoon met de geteste headsets op alle apparaten.
Ik heb 5 headsets liggen (Apple, Sony, Sony, een onbekend ding en een oude), een MeLe F10 Pro een Jabra bluetooth oortje. Welke allemaal geprobeerd, verder heb ik ook nog het eerder genoemde kabeltje en de USB headset kunnen lenen om te proberen.
Verder een aantal verschillende drivers en ongeveer alle opties geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Bij opnameapparaten gebeurt er niks naast het apparaat, hier zou ik iets in een groen balkje moeten zien.de opnameapparaten zijn niet uitgeschakeld.

[ Voor 10% gewijzigd door zekerpixels op 24-05-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Probeer deze tool eens even van Intel.

Die zal ervoor zorgen dat de juiste drivers worden geïnstalleerd.

https://downloadcenter.intel.com/

Succes en laat even weten hoe het is gegaan.

Gr. H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik had dat al geprobeerd, het programma stopt er bij het installeren met mee "onbekende fout". evt zou het kunnen dat het niet installerd omdat het een verkeerde driver is, wat er staat generic driver bij met de opmerking dat het misschien niet de ideale driver voor jou is (ik denk niet dat overal dezelfde driver de oplossing voor is)

Overigens heb ik van de Realtek drivers al diverse versies geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door zekerpixels op 24-05-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zekerpixels schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Ik had dat al geprobeerd, het programma stopt er bij het installeren met mee "onbekende fout". evt zou het kunnen dat het niet installerd omdat het een verkeerde driver is, wat er staat generic driver bij met de opmerking dat het misschien niet de ideale driver voor jou is (ik denk niet dat overal dezelfde driver de oplossing voor is)

Probeer nu deze links eens.

Hiermee zet je windows update uit, heel belangrijk, verwijder de driver en installeert de driver die door de fabrikant wordt aangeleverd.

Als je update niet uitzet, dan pakt hij de eerste driver weer, die niet werkt.

Succes! :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik weet niet of de vraag al gesteld is maar staat je mic ook ingesteld "als standaard communicatieapparaat instellen" onder het tabje opnemen?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zekerpixels schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Ik zal er even war dieper induiken en kijken of we het probleem eerder hebben behandeld of iets nieuws is.

Ik hou je op de hoogte.

Gr. H. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zekerpixels schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:30:
Hallo,

Ik maak recent wat meer gebruik van Skype en het probleem is dat ik de microfoon niet werkend krijg, zowel op de PC als op de Acer tablet (beide Windows) lukt het maar niet dit werkend te krijgen. Via een Android tablet werkt het wel icm dezelfde mic's, dus het probleem ligt waarschijnlijk aan de instellingen in Windows.
Het is de bedoeling dat de gespreksaudio over de headset gaat en overig geluid via de speakers, maar de mic krijg ik helemaal niet werkend.

Nu staat de Shield naast mij voor Skype (5GHz wifi), terwijl ik op de pc bezig ben, wat natuurlijk niet ideaal is en eigenlijk overbodig omdat dit gewoon via de pc moet kunnen.

Mijn apparaten waar de mic niet op werkt:
- Gigabyte GA-P55-UD3 met Windows 7, eerst de standaard bijgeleverde Realtek driver hierna v5.10.0.6642
Fresh instal van Windows 7 ongeveer 2 weken gelden, alle Windows updates zijn geinstallerd.

met Windows 10, geupgrade en daarna fresh instal, alle Windows updates zijn geinstallerd. De realtek driver is nu v10.0.10586.0
- Acer Iconia W700-53334G12as met Windows 10
Fresh instal van Windows 8.1 en upgrade naar Windows 10 afgelopen december, alle Windows updates zijn geinstallerd.

Mijn apparaten waar de mic wel op werkt:
- Acer Iconia W700-53334G12as met Windows 10 , alle Windows updates zijn geinstallerd.
- Nvidia Shield met Android 5.1.1
- Sony Ericsson Xperia arc S met Android 4.0.4

De mic die ik heb geprobeerd:
- Apple iPod Earphones
- Sony Ericsson MH650.
- De standaard oortjes die bij de PlayStation 4 worden geleverd.
- MeLe F10 Pro
- Jabra Bluetooth headset

Main PC:
Als ik een nieuwe kabel erin prik dan krijg ik de Realtek HD Audio configuratie in beeld, word er gevraagd wat voor apparaat dit is, de opties zijn:
- Lijningang (geprobeerd)
- Microfooningang (geprobeerd)
- Hoofdtelefoon (geprobeerd)
- Frontspeakeruitgang
- Achterluidsprekeruitgang
- Centrum-/Subwooferuitgang
- Uitgang voor zijluidspreker
Ik heb de 3 opties geprobeerd met het onderstaande, elk icm met de onderstaande instellingen.
Instellingen van Skype:
Bij Bellen en dan Geluidsinstellingen heb ik op mijn pc 3 opties, dit zijn dezelfde als de opnameapparaten in Windows.
- Lijningang
- Realtek Digital Input
Ik heb alle drie de opties geprobeerd in verschillende gesprekken. (dus optie 1 geselecteerd, bellen, blijkt niet te werken, stoppen, instellingen veranderen)

Acer:
Als ik een nieuwe kabel erin prik dan gebeurt er verder niets, en bij opnameapparaten staat maar 1 optie:
Maar dit blijkt de interne mic te zijn, (hiervan is de niet geweldig, omdat ik er meestal te ver vandaan zit)
Instellingen van Skype:
Bij Bellen en dan Geluidsinstellingen heb ik 1 optie, dezelfde als hiervoor genoemd. (dus de interne mic)

Shield:
Als ik Skype gebruik zonder mic dan word de interne mic gebruikt en gespreksaudio via de speakers, zodra er een headset in word geprikt dan word er automatisch overgeschakeld op de mic en gaat de gespreksaudio via de headset. Werkt dus zoals je mag verwachten.

Heeft iemand suggesties over wat ik moet doen om dit op te lossen? ik heb werkelijk geen idee meer.

Alvast bedankt voor de reacties.

Edit: main pc geupgrade naar Windows 10
Edit: mic werkt nu op de Acer
toon volledige bericht

Heb alleen dit kunnen vinden op de MOBO site.

http://www.gigabyte.co.nl...ge.aspx?fid=1681&pid=3164

Geen ondersteuning voor W10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Dat is ook wel te verwachten voor een moederbord van een paar jaar oud.

Echter met Windows 7 werkt het ook niet, (om de mic te testen had ik windows 7 op een andere schijf geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik ben inmiddels al sinds vorig jaar bezig, een mic werkend te krijgen op mijn pc.
Inmiddels heb ik veel dingen geprobeerd om het werkend te krijgen en met simpelweg googlen kom ik niet meer verder.
Ik hoop dat er nog een briljante tweaker is met een oplossing of
wie de mic wel werkend heeft op een Gigabyte GA-P55-UD3, zou je de versie van de gebruikte driver willen posten. ik vermoed namelijk dat het door de drivers komt, zoals ook bij de Acer het geval was.

[ Voor 39% gewijzigd door zekerpixels op 06-06-2016 11:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BigBossManXXXX
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Beste zekerpixels,

Zorgvuldig heb ik jou berichten grondig overlopen, hopende jou hierin van enige hulp te kunnen zijn met het zoeken naar en hopelijk vinden van een gepaste oplossing.
Ik kan jou enkel ondersteuning bieden i.v.b. de Realtek HD Audio Configuratie op een desktop PC.
Vanmiddag een nieuwe headset gekocht en wat bleek, mijn microfoon werkte ook niet op Skype exact zoals je reeds zelf hebt vermeld.
Welke stappen ik heb ondernomen, wel dat zijn de volgende (hopende dat ik even niets vergeet natuurlijk)..
Sluit jou 'splitter' kabeltje aan op de poorten vooraan op de desktop PC, ook al heb je zoals ik een speaker set met desbetreffende poorten, als ook poorten achteraan de PC die in verbinding staan met een (in mijn geval ASUS) geluidskaart. Ik ben een fervente gamer, dus dan heb je zo overal wat dingen aangekoppeld..
Nu dat Dat gebeurt is ga je even in het Realtek HD Audio Configuratie menu en je gaat eerst eens kijken of je speakers goed werken als je reeds jou headset voordien opgezet hebt (Realtek gaat zelf een zoekactie starten om na te gaan welke poorten volgens jou systeem het beste functioneren). Daar zit het hem trouwens ook in, zorgen dat je in het Windows Geluid Center (afspeelapparaten & Opnameapparaten) enkel het nodige ingeschakeld hebt. Al de rest maakt de kans enkel maar groter dat je ergens weer vastloopt al lijkt het nog allemaal in orde te zijn?
Wat heb ik enkel ingeschakeld staan, dat zijn bij Afspelen: Luidsprekers ( Realtek H.D Audio) als standaard apparaat. Bij Opnemen is dat: HD Windows LifeCam (Gereed), Microfoon: Realtek HD Audio (Standaard Apparaat)!

Edit: Let er wel goed op dat je jou gebruikelijk gekoppelde geluidsapparaat (geluidskaart) niet uitschakelt, of je zou zo een onnodige fout begaan die je ook dan weer zonder 'standaardgeluidsapparaat' zou zetten. Je hebt dus 2 standaardapparaten nodig met als uitzondering dat je van het geselecteerde Realtek H.D Audio apparaat jou standaardcommunicatieapparaat kunt maken en zo weer kunt switchen van zodra je wil Skypen enz. (ik wist wel dat ik "bijna" iets zou vergeten.. 8)7 Zolang er uiteindelijk maar 2 apparaten beschikbaar zijn in het Realtek HD Audio Configuratie menu is dat geen probleem en zal dat nooit tot conflicten kunnen leiden met het Windows Geluid Center.

Start Skype en laat deze even zoeken naar geïnstalleerde apparaten (word automatisch gedaan in Windows 7, dus dat zal in Windows 10 ook wel vanzelfsprekend zijn vermoed ik)
Als het goed is zal Skype dan de melding maken of je er voor kiest om de luidsprekers en microfoon beiden via Realtek HD Audio wil gebruiken? Kies dan natuurlijk als gegeven antwoord voor, JA!!!
Doe dan eens een test of je zowel geluid kunt horen en doe ook een korte spraak test met jou microfoon.
Verder kan je ook binnenin het Realtek HD Audio Configuratie menu allerlei dingen aanpassen indien gewenst, maar ik heb gemerkt dat je ook daarin moet zeker zijn dat je enkel maar toegang hebt tot de 2 bovenvermelde apparaten, zijnde de luidsprekers en microfoon (de webcam staat daar los van). Als dit juist is moet je normaal gezien zonder problemen kunnen genieten van een solide chatsessie op Skype of in mijn geval dan ook een lekker en zorgeloos potje gamen..

Ik hoop dat mijn uitleg enig zins duidelijk is en uiteraard een mogelijke oplossing kan bieden voor jou vervelende microfoon probleem?
Mocht me nog wat te binnen schieten, dan vermeld ik het hier onder wel.

Veel succes!

Met vriendelijke groeten,

BBM

[ Voor 10% gewijzigd door BigBossManXXXX op 16-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
BigBossManXXXX, bedankt voor je reactie, ik heb je post gevolgd en op magische wijze werkt het nu wel. (het kan zijn dat er updates zijn geweest die hiermee te maken hebben gehad, ik heb me er niet echt meer mee bezig gehouden).
Pagina: 1