Toon posts:

at naar atx ombouwen was wel fun

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had zoals zovelen onder ons nog heel veel afgedankte onderdelen in huis liggen die in de loop van de tijd allemaal vervangen waren
zo had ik er nog geheugen een mobo +cpu en een at kast er liggen met nog wat andere dingen mja dacht ik hoe bouw ik een atx moederbord ( in dit geval een be6 van abit ) in een at minitower kast nou hier zie je het resultaat http://members.home.nl/shithead/p2kastmod/

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ziet er goed uit! en je bespaart weer wat geld voor een nieuwe kast

Verwijderd

Tsja... ik vind het wel heel knap dat het je gelukt is om een ATX moederbord een beetje goed te bevestigen in een AT kast. Maar of het nou echt nut heeft... Je had voor 50-75 piek ook een lege ATX kast kunnen kopen, met een netter resultaat en minder moeite. Maarja, het ging denk ik ook om het modden. Is de voorkant trouwes nu zo lelijk, of komt het ook gedeeltelijk door de belichting?

Verwijderd

Leuk voor de komkommer tijd :) heb hier ook nog een berg kasten liggen. AT wel te verstaan voedingen ook zat dus dat zal wel lukken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Leuk gedaan..

Nieuwe dingen kopen kan iedereen.. Een beetje uitzoeken en prutsen is juist veel leuker..
Ik heb het geluk gehad ooit een stabiel (!?) pc-chips bordje te kunnen krijgen.. zowel at als atx... Dus dat kon ik nog mooi in m'n 8 jaar oude bigtower kwijt.. gewoon de oude spullen blijven gebruiken :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:38
Mja ziet er op zich wel aardig uit..
Jammer dat het spuitwerk zo slecht gedaan is..
Wel een 8 voor het idee..

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Heb ik ook gedaan, je moet er alleen echt op letten dat je kaarten er aan de achterkant een beetje stevig vast zitten, omdat je waarschijnlijk de kaartbevestigingsstukapparaatdingetjes moet loshalen ivm ATX hoger dan AT mobos.

The cyclographing developer

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Hier heb ik ook een Big-Tower AT kast gemod naar een atx kast. Ik heb gewoon uit mijn oude atx kast de wand gehaald waar het mobo op zat, en die erin gemonteerd. Werkt prima!

Maareh, waarom lijkt het alsof je kast van 3 hoog naar beneden is gedonderd? Hij lijkt een beetje krom :)

Maar, niet geprobeerd is altijd misgeschoten zegmaar *D

Verwijderd

Het idee is wel leuk maar de uitvoering laten we het daar maar niet over hebben >:)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
tis zonde dat je cdromspeler niet echt zo netjes is geverft zeg maar

Verwijderd

je hebt dus alleen de kast verbouwd en niet de voeding......

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:59 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
je hebt dus alleen de kast verbouwd en niet de voeding......
Ik was ook benieuwd hoe je een at-voeding op een atx board aansluit. Heb beiden nog staan.

Verwijderd

heel gaaf!! 8-)

Two Thumbs Up!!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ziet er netjes uit, ik heb een at bigtower naar atx gemod (bittere noodzaak, had wel geld voor proc+mobo maar geen kast) en die gebruik ik nog steeds met mijn duron :)

maar die van mij is niet zo heel netjes, moest een middenplaat eruit halen en die zat muurvast en ik heb een beetje scheef geknipt :) maar ik heb hem pas ff wat opgeknapt en de achterkant ff beetje rechtgemaakt want ik kom mijn toetsenbord niet aansluiten omdat ik een te hoog randje had, had ik toen maar omgebogen :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Twee woorden: Super cool. 8-)

Verwijderd

whaaaaa! [bruut] waar heb je die superbrute fangrills vandaan? damn stylish!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:40 schreef chaser_ het volgende:
Hier heb ik ook een Big-Tower AT kast gemod naar een atx kast. Ik heb gewoon uit mijn oude atx kast de wand gehaald waar het mobo op zat, en die erin gemonteerd. Werkt prima!

Maareh, waarom lijkt het alsof je kast van 3 hoog naar beneden is gedonderd? Hij lijkt een beetje krom :)

Maar, niet geprobeerd is altijd misgeschoten zegmaar *D
Jah, en jouw kast is zeker niet krom geworden heh ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
voorkat is hetzelfde gespotenals zijkant komt door het ligt denk ik want inderdaad ziet er vaag uit op de foto ( wou het snel posten ) is ook alemaal in 1 dag tijd gemaakt

ja is beetje krom ( heb die kast een keer in een dronken bui meegenomen van bedrijf waar ik wel is werk :P ) en om een at voeding aan te passen naar atx is nie wat volgens mij of je moet een electro wizzkit zijn
Pagina: 1