Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt ben ik van plan om een PC samen te stellen die optimaal geschikt is voor Virtual Reality gaming voor een prijs van rond de 1200 euro. Het zou fijn zijn als de games rond de 90 fps kunnen behalen aangezien de HTC vive 90hz is. Daarnaast wil ik ook fatsoenlijk video's en foto's bewerken met de software van Adobe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek iets rond de prijs van 1200 euro, maximaal 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee dit is de eerste desktop PC die ik aanschaf. Tot nu toe al mijn games op een laptop gespeeld, dus wordt wel eens tijd voor een upgrade
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gelezen dat de grafische kaarten van Nvidia het beste geschikt zijn voor Virtual Reality. De GTX970 zou hierbij aanbevolen worden. Vandaar heb ik gekozen voor een GTX970 in plaats van de R9 uit de BBG. Als processor ben ik gegaan voor de i5 6600k, aangezien een i7 als overbodig wordt gezien voor gaming. Echter weet ik niet of dit voor virtual reality ook van toepassing is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet de mogelijkheid hebben om 2 grafische kaarten te plaatsen. Mocht ik merken dat 1 GTX970 tekort schiet dan wil ik de mogelijkheid hebben om er een 2e kaart bij te plaatsen. Ook de voeding moet hier voldoende capaciteit voor hebben. Ook vind ik het belangrijk dat de PC niet teveel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Ja mocht ik in de toekomst merken dat mijn processor een bottleneck vormt dan wil ik de mogelijkheid hebben om te overclocken
Wat verwacht je van ons?
-Heb ik voor het juiste moederbord gekozen? Is het mogelijk om er twee grafische kaarten in te plaatsen
-Is mijn case groot genoeg om alle componenten in te plaatsen
-Kunnen alle onderdelen goed samenwerken en staat niks met elkaar in conflict o.i.d?
-Is de voeding voldoende om 2x GTX970 te ondersteunen
-Moet er nog een extra processor koeler bij indien ik de CPU ga overclocken.
-Zou een i7 betere prestaties kunnen geven met VR, ookal is dit maar minimaal?
Hier het systeem dat tot nu toe heb samengesteld:
Alvast bedankt!
Zoals de titel al zegt ben ik van plan om een PC samen te stellen die optimaal geschikt is voor Virtual Reality gaming voor een prijs van rond de 1200 euro. Het zou fijn zijn als de games rond de 90 fps kunnen behalen aangezien de HTC vive 90hz is. Daarnaast wil ik ook fatsoenlijk video's en foto's bewerken met de software van Adobe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek iets rond de prijs van 1200 euro, maximaal 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee dit is de eerste desktop PC die ik aanschaf. Tot nu toe al mijn games op een laptop gespeeld, dus wordt wel eens tijd voor een upgrade
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gelezen dat de grafische kaarten van Nvidia het beste geschikt zijn voor Virtual Reality. De GTX970 zou hierbij aanbevolen worden. Vandaar heb ik gekozen voor een GTX970 in plaats van de R9 uit de BBG. Als processor ben ik gegaan voor de i5 6600k, aangezien een i7 als overbodig wordt gezien voor gaming. Echter weet ik niet of dit voor virtual reality ook van toepassing is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet de mogelijkheid hebben om 2 grafische kaarten te plaatsen. Mocht ik merken dat 1 GTX970 tekort schiet dan wil ik de mogelijkheid hebben om er een 2e kaart bij te plaatsen. Ook de voeding moet hier voldoende capaciteit voor hebben. Ook vind ik het belangrijk dat de PC niet teveel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Ja mocht ik in de toekomst merken dat mijn processor een bottleneck vormt dan wil ik de mogelijkheid hebben om te overclocken
Wat verwacht je van ons?
-Heb ik voor het juiste moederbord gekozen? Is het mogelijk om er twee grafische kaarten in te plaatsen
-Is mijn case groot genoeg om alle componenten in te plaatsen
-Kunnen alle onderdelen goed samenwerken en staat niks met elkaar in conflict o.i.d?
-Is de voeding voldoende om 2x GTX970 te ondersteunen
-Moet er nog een extra processor koeler bij indien ik de CPU ga overclocken.
-Zou een i7 betere prestaties kunnen geven met VR, ookal is dit maar minimaal?
Hier het systeem dat tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,50 | € 248,50 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Aerocool Aero-1000 Wit | € 71,60 | € 71,60 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 42,35 | € 42,35 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 83,- | € 83,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.207,25 | |