Hoe smart DNS service in te stellen op zyxel P-2812HNU-F1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:27
Ik heb een android boxje aangesloten op een televisie waarop ik Iplayer heb staan.
Tot voor kort werkte dat met een VPN, sinds een dag of twee niet meer.
Ik weet niet helemaal zeker waarom, maar het is waarschijnlijk sowieso handiger een smart DNS service te gebruiken.
Ik heb een proefaccount gemaakt op een van de smart DNS providers, en heb 3 DNS adressen gekregen, en die wil ik nu instellen op mijn router; een zyxel P-2812HNU-F1 van Telfort.
Het lukt me niet om het werkend te krijgen, en ik weet ook niet zeker of het uberhaupt wel kan op deze router. De instelinstructies voor andere merken routers hebben me niet verder kunnen helpen.

In onderstaande interface kan ik DNS server 2 en 3 veranderen in "user defined" en aanpassen. DNS server 1 kan ik wel aanpassen maar zodra ik op "apply" druk springt hij weer terug naar het adres van de router.

Ik zou het waarderen als iemand me hiermee kan helpen want ik heb er zelf totaal geen kaas van gegeten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BuflJHq.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je hier instelt is dat al je clients die smart DNS servers als DNS toegewezen krijgen. Oftewel: welke DNS servers er op je netwerk actief zijn.
Als je devices een IP via DHCP toegewezen krijgen, gebruiken ze dus die DNS settings. Bij een statische DNS config moet je die zelf op het device configureren. De vraag is wat je Android boxje doet.
Het IP krijgt ie toegewezen bij opstarten, dus als het niet wil: reboot die android eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat helpt niet.
DNS1 heb ik dus hetzelfde gelaten, omdat dat toch steeds weer terugverandert, en DNS server 2 + 3 heb ik veranderd in de adressen die ik van de DNS service gekregen heb. Zijn dat wel de juiste en complete instellingen?

Daarnaast sluit ik niet uit dat de bbc de smart DNS detecteert en daarom de iplayer misschien nog steeds niet werkt? Geen idee hoe ik daarachter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

ASW1 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Daarnaast sluit ik niet uit dat de bbc de smart DNS detecteert en daarom de iplayer misschien nog steeds niet werkt? Geen idee hoe ik daarachter kan komen.
Je zou je licht kunnen opsteken bij https://dnsleaktest.com om daarmee uit te sluiten dat je meer prijsgeeft dan dat je eigenlijk wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Alles lijkt daar in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In het modem moet je op nog een andere plaats de DNS veranderen, namelijk:

Network setting > Broadband >
Hier kies je ' modify ' bij de type verbinding die je gebruikt (VDSL of ADSL)

Hier zie je nu het venster 'WAN Interface Edit'

Ga na onderen, kies DNS Server, selecteer ' Use the following Static DNS IP Adress, en vul vervolgens je waardes in.

Opnieuw opstarten, dan zal het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ReBr schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:27:
In het modem moet je op nog een andere plaats de DNS veranderen, namelijk:

Network setting > Broadband >
Hier kies je ' modify ' bij de type verbinding die je gebruikt (VDSL of ADSL)

Hier zie je nu het venster 'WAN Interface Edit'

Ga na onderen, kies DNS Server, selecteer ' Use the following Static DNS IP Adress, en vul vervolgens je waardes in.

Opnieuw opstarten, dan zal het moeten werken.
_/-\o_
Het werkt, zelfs zonder herstarten.
Vrouwtje ook weer blij hier. d:)b
Pagina: 1