Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Beste mede Tweaker,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe nas. Mijn huidige is hard aan vervanging toe. Ik heb mijn oog laten vallen op de Synology DiskStation DS215j. Nu ben ik opzoek naar een functie, maar ik kan nergens terug vinden of deze nas de functie heeft.

Wanneer de stroom uitvalt valt de nas uiteraard uit. Wanneer de stroom weer op komt, gaat de nas dan ook automatisch aan? Dat is de functie die ik zoek in een nas.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of de nas de functie heeft wat ik zoek.

Alvast bedankt!

Groet,
Gidion

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is een screenshot van DSM van mijn DS713+, ik heb er echter nog nooit gebruik van hoeven maken.
DSM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Heb zelf een 215j. En die optie zit er gewoon op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:55
Dat is voor zover ik weet een standaard functie van DSM en staat los van welk type je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Uiteraard zit die optie in DSM.
Maar als je niet wil dat hij uitschakelt kun je er natuurlijk ook een UPS bij kopen. De prijs daarvan valt wel mee.pricewatch: Eaton 3S 550 VA (FR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat je opmerking over de inzet van een UPS hout snijdt, maak ik daarbij een kanttekening. Heb je zelf deze (Frans/Belgische uitvoering vanwege de extra aardpin) in gebruik? Want uit de familie S3 550 VA (...) staat bij dat product in de hardwarecompatibiliteitslijst op de site van Synology een opmerking:
quote: S3 550 VA IEC
Notes
Does not support shutdown UPS when NAS enters Safe Mode
Kun je bevestigen dat het aangehaalde model dat probleem niet kent? Anders zou ik de TS een ander model willen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Super, al die reacties! Bedankt allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Het alternatief is de IEC versie welke weer verloopstekkers nodig heeft C14-Schuko.
En het zal je verbazen hoeveel apparaten gewoon met die aardpin overweg kunnen.
Edit: dit is de "normale" pricewatch: Eaton 3S 550 VA (Schuko)

Die note geeft alleen aan dat het automatisch uitschakelen van de UPS, na het stopzetten van de NAS niet kan. Dat is niet zo erg, want de UPS gaat vanzelf uit als hij op is.
Ik heb zelf de pricewatch: Eaton Ellipse ECO 650 IEC USB, vanwege de formfactor.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 15-01-2016 21:39 ]

Pagina: 1