1 apparaat: Radio, cd, 3 tulp in, 1 optisch in & knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 13:44
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Beste antwoord (via Deleon78 op 20-01-2016 18:04)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken eigenlijk maar 1 apparaat wat aan al je eisen voldoet: Arcam Solo Movie

- meerdere optische ingangen
- pre-outs
- dvd/cd speler
- radio

En met een Chromecast heb je ook streaming erop zitten

Als je de wens voor optische ingangen laat vallen, dan is de Music ook een optie. Deze apparaten zijn tweedehands te krijgen binnen je budget (worden niet meer gemaakt)

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 18-01-2016 15:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zoekt idd een receiver. Met een flink budget :)
Maar het meeste spul is tegenwoordig digitaal, dus de analoge dingetjes kunnen wel eens wat lastig worden. Wat je ook nekt is je digitale pre-out (die optisch volume geregelde uitgang). Dat zie je eigenlijk nooit, want een receiver stuurt analoog geluid naar speakers en heeft dus analoge uitgangen als er al pre-outs op zitten. Waar denk je die voor nodig te hebben?

Ik weet dt de Denons en Marantzen een draaiknop hebben voor de bronselectie, dus das alvast een startpunt.
Verder de vraag wat je dan exact aan wilt sluiten, en welke mogelijkheden tot aansluiting je op die apparaten hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nogmaals: waar heb je dat exact voor nodig dan? Genoeg receivers met analoge pre-outs te vinden namelijk :)
En hoezo moet alleen het volume geregeld kunnen worden als het optisch is?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De speakers hebben geen volumeregelaar...heb je zo'n logitech setje ofzo :?
Of praten we over active monitors?

Indien logitech: koop gewone speakers en een normale receiver. Met een budget van 1000 euro kun je een leuke 5.1 set kopen die je logitech compleet wegspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Illusion

(the art of)

Maar wil je ook dat er een versterker in zit, of ga je alleen actieve luidsprekers (met kngebouwde versterker) gebruiken? In dat laatste geval zoek je een pre-amp, daar zijn er genoeg van.
Behalve de cd dan, die zou ik altijd als los apparaat houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Illusion op 15-01-2016 21:37 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Deleon78 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:35:
B&O :X

It's all about the WAF! :]

En 500 of minder is heel fijn, want ik ben nu al blut 8)7
Kijk, zeg dat dan :)

B&O actieve speakers. Eigen ingebouwde versterker, sluit je aan via Powerlink of tulpaansluitingen. En daar heb je idd een pre-out voor nodig :)
Welke speakers heb je exact?

En wat wil je verder voor apparatuur aansluiten?
Doe gewoon even een lijstje met merken en typenummers, werkt veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pre-amp met cd / radio ga je ook niet vinden. Receiver met pre-amp wel, en dan een losse cd speler.

Maar als ik de situatie in moet schatten is er iets anders aan de hand: jij hebt een hele mooie B&O set staan, maar die snapt geen SPotify of andere streaming en dat wil je wel graag. Zit ik er dan ver langs? ;)

WIl je bestaand blijven gebruiken, dan is de vraag of je ook kabels hebt lopen en zo ja waar.
Iedere receiver met pre-out kun je stereogeluid laten sturen naar die Transmitter 1, simpelweg via de analoge pre-outs die je dan op L/R input hangt. Maar dat kan dus alleen stereo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Deleon78 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:48:
Volgens mij heb ik geen versterker nodig omdat de speakers active zijn.
Even pre-amp wat verder ingedoken voor mezelf:
De theorie klopt alleen zijn pre/pro's in de praktijk behoorlijk aan de prijs aangezien je je dan in een nichemarkt bevindt. Je kan dan beter voor een receiver gaan (voor- en eindversterker in één). Heb je meer keuze ook, pre/pro's onder de 1000 euro zijn er wel maar op één hand te tellen. Je hebt een Emtovia en oudere Onkyo's (wel even de stukjes over de HDMI-boards lezen) en ik twijfel of die wel Spotify hebben. Of - zoals ik heb gedaan - Denon AVR-4520 en daarvan de eindversterkers uitschakelen. Al kan niet elke receiver dat laatste. Maar een receiver kan ook gewoon.

Je eisen zijn verder niet heel speciaal als je de CD-speler zou vergeten. Radio heeft elke receiver, dat maakt het ook een receiver. De ingangen en Pre-Out (regelbaar volume) heeft een beetje mid-range receiver wel.

Verder schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 15-01-2016 23:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deleon78 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:27:
- 1 optische uitgang (volume wel gestuurd door volumeknop)
Dit gaat je never nooit lukken. Volume van licht kun je niet regelen. Punt. Het volume van signaal over een optische kabel kan alleen door de ontvangende kant worden geregeld, niet door de versturende kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:18:
[...]
Dit gaat je never nooit lukken. Volume van licht kun je niet regelen. Punt. Het volume van signaal over een optische kabel kan alleen door de ontvangende kant worden geregeld, niet door de versturende kant.
Als je ergens de ballen verstand van hebt, kan je beter niet reageren...

Tuurlijk kan je het volume van een optische uitgang wel regelen. Dit gaat echter wel ten koste van je dynamisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Losse Cd speler en losse receiver dus. En je vriendin beter opvoeden (en zelf gewoon leren je poot stijf te houden). Of je koopt een nieuwe B&O headunit. Waarom wil je uberhaupt iets anders? want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Als die radio trouwens ook gewoon webradio mag zijn en aansturing via een app ook een optie is, maakt dat de keuze nog wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Als je ergens de ballen verstand van hebt, kan je beter niet reageren...

Tuurlijk kan je het volume van een optische uitgang wel regelen. Dit gaat echter wel ten koste van je dynamisch bereik.
Laat mij maar zien hoe je het volume van een optisch signaal wilt regelen dan. Op audio-apparatuur is het rode lichtje van je uitgang helemaal niet te regelen, daar zit alleen audio-signaal in en geen andere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 121% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Omdat optisch signaal slechts de inhoud van je geluid doorgeeft, geen metadata als volume, EQ en andere zaken. Optisch signaal is puur een doorgifte-medium (naast galvanische scheiding van apparaten). De ontvangende kant kan met het signaal doen wat je wenst.

Anders zou ik bijvoorbeeld met mijn DVD-speler/TV-decoder/satelliet-ontvanger e.d. het volume kunnen regelen wat er uit de TV moet komen. Dit kan simpelweg niet.

En, wat ik net nog tegen kwam: optisch is een datastroom zonder metadata. Dus geen audio-signaal zoals we dat doorgaans kennen door koper. De enen en nullen die door je TOSLINK gaan kun je niet halveren of een andere analoge waarde tussen 0 en 1 meegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door sypie op 16-01-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 150% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een DVD-speler o.i.d. (zoals hierboven genoemd) heeft dat helemaal niet aan boord. Op deze manier zou de amplitude omgezet moeten worden naar metadata, want het is simpelweg geen "main"data. En ja, metadata is niet wat in de optische standaard verwerkt zit.

Verwar optisch alsjeblieft niet met coaxiaal of HDMI, het is heen heel ander manier van signaaloverbrenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet het perse een B&O set zijn? Die bieden tegenwoordig ook streaming aan namelijk.
En wat gebruikj je nu voor de aansturing? Lopen er lijntjes rechtstreeks naar die transmitter? Wat zit nu op wat aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 105% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ok. De cd speler moet dus een losse worden (consessie die je imho gewoon moet doen, hoeveel gebruik je die nou nog?) en je moet wat zut aan kunnen sluiten op actieve speakers.
That's it.

Pak een willekeurige receiver met spotify en pre-outs. De rst sluit je zo aan. Als je vriendin een app voor spotify snapt, snap ze een app voor de receiver ook. Die hebben trouwens gewoon internetradio, dus dan heb je nog veel meer keuze en geen coaxkabel meer nodig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken eigenlijk maar 1 apparaat wat aan al je eisen voldoet: Arcam Solo Movie

- meerdere optische ingangen
- pre-outs
- dvd/cd speler
- radio

En met een Chromecast heb je ook streaming erop zitten

Als je de wens voor optische ingangen laat vallen, dan is de Music ook een optie. Deze apparaten zijn tweedehands te krijgen binnen je budget (worden niet meer gemaakt)

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 18-01-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Graag gedaan. Het zijn erg mooie apparaten. Ik heb zelf een Solo Music gehad (en nu een Solo Bar).

[ Voor 9% gewijzigd door DjVe op 20-01-2016 20:53 ]

Pagina: 1