Toon posts:

Online poker blijft soms hangen op MBP 17"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel regelmatig online poker op mijn laptop en sluit hier dan een extern scherm op aan. Nu is het zo dat mijn computer soms blijft 'hangen' als ik meerdere tafels tegelijk speel.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Had al dingen gelezen over extra ram geheugen of extra ssd, weet wel niet wat dit juist is :)

Thanks!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi :w

Om je beter op weg te helpen is het handig om te weten wat de exacte specificaties van de MacBook Pro zijn en welke versie van OS X je gebruikt. Daarnaast, waar speel je online poker? Is dat in een webbrowser (en welke browser en versie) of een los programma? Wat bedoel je precies met 'hangen'? Werkt het pokeren dan niet meer, of werkt de complete computer niet meer?

Je zou de Activiteitenweergave kunnen starten en kijken of je CPU het probleem is (constant 100%), of je geheugen volloopt, of dat je harde schijf de bottleneck is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Macbook Pro (17 inch, medio 2009)
-Processor: 2,8 GHz Intel Core 2 Duo
-Geheugen: 4GB 1067 MHz DDR3
-Opstartschijf: Macintosch HD
-Videokaart: NVDIA GeForce 9600M GT 512 MB
-500 GB SATA-schijf, waarvan 140,16 GB vrij
-OS X Yosemite, er is nu wel een update beschikbaar voor OS X El Capitan

Dit is een los programma voor te spelen en met 'hangen' bedoel ik dat ik 30 a 45 sec volledig vastzit en men muis niet meer kan bewegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Klinkt als een gevalletje probeer een clean install. En als het echt alleen tijdens het pokeren is en niet tijdens een andere vergelijkbare workload dan zou ik toch eens gaan kijken of je het misschien via bootcamp kan draaien. 30 seconden klinkt gevaarlijk en kan duiden op een hardware defect of hele slechte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Draai je ook iets als Pokertracker of Holdemmanager? Die zijn erg diskintensief.
Pokersoftware is ook geoptimaliseerd voor Windows. De OS X-versies zijn vrij matige ports. Dat is prima als je casual een of twee tafeltjes tegelijk wilt spelen, maar voor serieus multitablen met een hud overlay loop je tegen de beperkingen aan.

Ik heb zelf ook een tijdje 12 tafels gegrind en de beste oplossing voor mij om dat soepel draaiend te krijgen was om in Windows (Boot Camp) te pokeren. Nooit meer vertraging of stotteringen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai pokertracker inderdaad. Had er oor holdemmanager en draaide die via bootcamp op men mac met windows 7, maar ondervond hier na een tijdje ook wat problemen mee en daardoor overgeschakeld naar pokertracker op OS X.
Ja ik speel op momenten zelf 16 tot 18 tafels op een extern scherm en vanaf dan loopt hij meestal vast.
Dus best terug overschakelen naar windows bootcamp dan volgens jou?
Extra ram of ssd gaat hierbij niets helpen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een ssd zal sowieso helpen, want met Pokertracker worden continu gegevens naar de disk geschreven en als de disk het niet kan bijhouden en de buffer vol zit, krijg je haperingen.
Geheugen heeft - voor poker - minder prioriteit, hoewel 4 GB tegenwoordig erg weinig is (maar ik weet niet zeker of jouw MacBook 8 GB ondersteunt).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige suggesties wat ik er dan bij zou kunnen steken en pf waar ik dit kan doen in de regio antwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:34:
Enige suggesties wat ik er dan bij zou kunnen steken en pf waar ik dit kan doen in de regio antwerpen?
zelf doen! Heel eenvoudig, even filmpje op internet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar wat steek ik er dan in en waar haal ik dit, noob op dit vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het opgezocht en je kan het ram geheugen uitbreiden naar 8gb. Moet ik dan 2 x 2gb of 1x 8gb kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er zitten twee sloten in je MacBook, en waarschijnlijk zit er nu 2 x 2 GB. Je hebt 2 x 4 GB nodig als je 8 GB wilt hebben (8GB SO-DIMMs in dit formaat bestaan niet echt).

Als je wat wilt toevoegen, en je bent de laatste die gereageerd heeft, gebruik dan de wijzig knop om wat toe te voegen aan je post, maar maak geen nieuwe reactie aan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2016 18:53 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.memoryshop.be/...&6518=18600&120876=102188

Als ik deze koop is dat in orde voor men macbook dan? Hzb al enkele filmpjzs online gezien en moet wel lukken voor zelf te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Nee dit gaat niet werken. Kijk even goed naar het geheugen wat er nu inzit. Dat is 1067 Mhz wat je nu wil halen loopt op 1600MHz. Er is een kans dat het automatisch naar beneden wordt geclocked, maar ik denk het niet. En dan doet ie het dus helemaal niet meer.

Het maximale ondersteunde geheugen voor een 17" mid 2009 is 2x 4GB PC3-8500 (1067MHz) ddr3 SO-DIMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee waar ik dit kan kopen online?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:31
In de pricewatch kan je filteren op wat je wil: http://tweakers.net/categ...-0JO7kR6iKE_u3JzoNJleMnL8
Staan ook gelijk de winkels bij.

Verder hoef je volgens mij niet perse "Apple" geheugen te kopen maar werkt ieder setje. (Er zijn altijd uitzonderingen uiteraard.)
Pagina: 1