Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Topicstarter
Goede middag allemaal,

Om te beginnen ben ik veel meer bezig met muziek luisteren dan films kijken.
5.1 geluid e.d. vind ik allemaal maar niks, vandaar dat ik een jaar of 7 geleden heb geïnvesteerd in een goede cd-speler en een goede stereo versterker.

Echter toch wil ik zo nu en dan dat er goed geluid uit de speakers komt, bijv als we als gezin kijken naar the voice of Holland..... ;)

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de tulpuitgangen van mn settopbox en/of de tulpuitgangen van mijn huidige tv. Veel beter zou zijn om het digitaal aan te sluiten via optisch. Echter mijn goede stereo versterker heeft geen digitale ingang.

Laat mijn cd-speler nou een hele goede dac aan boord hebben, en laat mijn cd-speler nou ook digitale ingangen hebben. Ik kan dus de interne dac van de cd-speler gebruiken om het audiosignaal van bijvoorbeeld de settopbox om te zetten naar analoog.

Gisteren een goede optische kabel gekocht, aangesloten, en jawel, perfect geluid!

Maar... tot mijn verbazing loopt het geluid achter op het beeld. Direct gezocht op lipsync problemen, maar in 100% van de gevallen loopt juist het beeld achter, omdat er te veel vertraging zit in de beeldverwerking.

Er zijn dus talloze oplossingen te vinden om de audio te vertragen, maar beeld vertragen daar lees je niets over.

Vandaar mijn vraag, zijn er tv's die de mogelijkheid hebben om beeld te vertragen?

Hoor het graag.
Gr Richard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die de gouden tip of alternatief heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het geluid loopt achter zeg je, je bedoelt voor neem ik aan? Als je niet noemt wat voor apparatuur je hebt kunnen we er ook weinig over zeggen natuurlijk.
In elk geval, je zult alleen het geluid kunnen vertragen/versnellen, dus dat zou dan op de settop box of cd speler moeten. Als die optie er niet is houd het op.
Maar ik zou niet zo moeilijk doen en vanuit de tv een analoog kabeltje op de versterker aansluiten, dat verschil ga je echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je bedoelt dat je eerder bijvoorbeeld explosies hoort dan dat hij op beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:49

TommieW

Numa numa.

Begin eens met welke apparatuur je hebt. Onze paar jaar oude Samsung TV heeft mogelijkheden om het beeld te synchroniseren met het geluid. (Zowel eerder als vroeger, als ik mij niet vergis.) Dus dan zullen andere TV's het vast ook wel hebben. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedank voor de reacties.

De versterker is een Marantz PM7200 KI Signature.

De cd-speler die ik gebruik als DAC is een H/K HD970.

De cd-speler zorgt voor de vertraging in het geluid.

Een tv moet ik nog uitzoeken. Voorkeur gaat uit naar een Sony Bravia KLD 43w755c

Analoge output van de tv kan ook, maar werkt die wel als de input digitaal is?

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 53287 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:19:
[...]
Maar... tot mijn verbazing loopt het geluid achter op het beeld. Direct gezocht op lipsync problemen, maar in 100% van de gevallen loopt juist het beeld achter, omdat er te veel vertraging zit in de beeldverwerking.

Er zijn dus talloze oplossingen te vinden om de audio te vertragen, maar beeld vertragen daar lees je niets over.

Vandaar mijn vraag, zijn er tv's die de mogelijkheid hebben om beeld te vertragen?
[...]
Rockvee2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:43:
Je bedoelt dat je eerder bijvoorbeeld explosies hoort dan dat hij op beeld is?
Nee, andersom dus. Hij ziet eerst van alles de lucht ingaan en daarna hoort ie pas de knal. Het geluid loopt dus achter op het beeld.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zit er op de tv geen beeldverbeteraarmodus ? Soms helpt dit als je hem aan/uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 53287 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 06:35:
De cd-speler zorgt voor de vertraging in het geluid.
Klinkt plausibel, de DAC heeft langer nodig om het signaal om te zetten dan de TV nodig heeft om het beeld op TV te tonen. Het is inderdaad veelal andersom waardoor je wel audio-delay opties ziet. Maar als je de bron van het probleem weet, waarom die er niet tussen uit laten? Ik snap je punt dat dit niet de mooiste manier is en dat je je DAC wilt gebruiken, maar TV geluid zal nooit echt hoogstaand worden. Gewoon de TV dan wel settopbox rechtstreeks op de Marantz aansluiten. Beter minder vertrouwen in die uitgangen dan geluid wat achterloopt op beeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn huidige tv is een Philips LCD van de eerste generatie. Vrijwel geen opties en de analoge output werkt alleen bij analoog tv kijken.

Mijn vrouw wil straks op de nieuwe tv netflix hebben. Dan moet de tv rechtstreeks naar de marantz. De vraag is in dat geval of de analoge output van de tv werkt als de input digitaal is.

Is er iemand die dit ooit getest heeft?

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:49
@RSCosworth bij de moderne tv's laten we zeggen vanaf 2012 word het signaal gewoon via de analoge output uitgezonden of dit nu digitaal of analoog is of via hdmi of scart de tv binnen komt.
Pagina: 1