• FabianFyzix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo allemaal,
ik heb gisteren windows 7 opnieuw geinstalleerd mede door een trage pc met windows 10.

Helaas heeft dit niks geholpen en is mijn computer nog steeds zeer traag.

[Wat achtergrond informatie]
Het is begonnen toen windows 10 bij het opstartem 100% disk gebruike en maar 0.1mb/s werd gebruikt.
Wat daarvoor nooit het probleem was maar opeens was het er.
Om te kijken of dit aan windows 10 lag, windows verwijderd de hele hdd geleegd en windows 7 erop gezet.

Alleen het probleem is dat mijn computer zeer traag blijft en aan de processor kan het niet liggen en aan het ram ook niet want die worden niet tot amper belast. Als ik de task manager mag geloven.

Mijn processor is een AMD FX 6350 Black edition en ik heb 8gb ram.
De HDD is een WD BLUE WD10EZEX 1TB.

[ Voor 4% gewijzigd door FabianFyzix op 15-01-2016 16:18 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Even kijken met een programma zoals HDTune hoe het staat met de gezondheid van je disk.
Je kan dan de S.M.A.R.T waardes bekijken en eventueel een (uitgebreide) oppervlakte scan doen (Windows checkdisk kan ook, maar die vind ik 9 vd 10 niet grondig genoeg).

Andere mogelijkheid kan zijn dat er een probleem met de kabel is (tussen moederbord en schijf) of in het ergste geval wat mis met de hardeschijfcontroller op het moederbord zelf (voor het geval er uit tests niks mis blijkt te zijn met de hardeschijf zelf).

Overigens kan ook een of ander achtergrond proces bezig zijn waardoor je PC traag word.
Soms moet je bij taakbeheer even 'alle gebruikers' aanvinken en komen soms meer processen voor de dag die soms behoorlijk resources vreten.

En welk moederbord heb je?
Heb al een paar keer borden langs zien komen met zo'n zogenaamde 'Killer Nic' (netwerkadapter) waarvan de meegeleverde software echt een killer is voor je performance (memoryleak, als je RAM vol raakt word je hardeschijf aangesproken en dat werkt rete traag).

• FabianFyzix
Nemesizz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:24:
Even kijken met een programma zoals HDTune hoe het staat met de gezondheid van je disk.
Je kan dan de S.M.A.R.T waardes bekijken en eventueel een (uitgebreide) oppervlakte scan doen (Windows checkdisk kan ook, maar die vind ik 9 vd 10 niet grondig genoeg).

Andere mogelijkheid kan zijn dat er een probleem met de kabel is (tussen moederbord en schijf) of in het ergste geval wat mis met de hardeschijfcontroller op het moederbord zelf (voor het geval er uit tests niks mis blijkt te zijn met de hardeschijf zelf).

Overigens kan ook een of ander achtergrond proces bezig zijn waardoor je PC traag word.
Soms moet je bij taakbeheer even 'alle gebruikers' aanvinken en komen soms meer processen voor de dag die soms behoorlijk resources vreten.

En welk moederbord heb je?
Heb al een paar keer borden langs zien komen met zo'n zogenaamde 'Killer Nic' (netwerkadapter) waarvan de meegeleverde software echt een killer is voor je performance (memoryleak, als je RAM vol raakt word je hardeschijf aangesproken en dat werkt rete traag).
Mijn moederboard is een MSI 970A G43.
Mijn probleem is gistermorgen opeens opgedoken in windows 10 na een tijd gebruikt te hebben.
Hij was 0.1mb/s bezig met compressed memory van windows.

Windows zelf vond geen fouten in mijn HDD

• FabianFyzix
Het probleem is opgelost er zijn geen fouten gevonden in de HDD