Toon posts:

Geen geluid en stotterende video playback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Het probleem:
Ik heb geen geluid (niet in FL Studio, niet op YouTube, geen .mp4 of .mp3. Geen enkel bestand) en video speelt zich heel traag frame voor frame af. Ik hoor heel af en toe pops en cracks als ik mijn speakers aan heb staan. Als ik muziek afspeel, zie ik echter zowel in Windows als in mijn sound card software het dB level op en neer springen: een signaal is er dus. Voor de duidelijkheid, ik gebruik een andere geluidskaart dan degene die geïntegreerd zit op mijn MB.

Wat heb ik geprobeerd:
- Toen dit probleem opspeelde had ik Windows 7. Ik dacht: als ik upgrade naar Windows 10 zal Windows vast corrupted of missing files opnieuw maken en is het probleem opgelost. Niet dus.
- Ik heb de geïntegreerde geluidskaart uitgeschakeld in de bios van mijn MB. Bijbehorende drivers zijn verwijderd.
- Ik heb de drivers van mijn andere geluidskaart opnieuw geïnstalleerd
- Ik heb mijn andere geluidskaart als standaard ingesteld.
- Opstartherstel/CHKDSK gedaan.
- Memory check gedaan. Geen fouten
- HD Tune laten draaien: HDD is in orde al hoe wel deze wel op leeftijd raakt
- Flash opnieuw geinstalleerd.
- Systeem herstel punt van twee weken geleden geprobeerd maar die werd geannuleerd door de foutcode 0x80070002. Toen ik herstarte en op het bureaublad kwam gaf Windows echter wel aan dat mijn systeem was terug gezet #WindowsgonnaWindows
- Windows Update z'n gang laten gaan

Mijn rig:
MB/CPU: ASROCK 970 Extreme r2.0 / FX 8320 OC 4.0Ghz (third-party cooler, temps in orde)
GPU: EVGA GTC 970 4GB SC
PSU: Silent ProM 600W
Sound Card: EMU 0404 PCI-e
Windows 10 Pro
8GB RAM

Ik heb geen ideeën meer. Als mijn geluidskaart kapot zou zijn -wat ik dacht door de pops en cracks die ik af en toe hoorde- zou ik geen signaal ontvangen in Windows en in de sound card software. Als het aan mijn HDD lag die op z'n einde was had ik op andere vlakken ook last gehad van traagheid o.i.d. Heb ook geen last van rare fratsen of geluiden van binnen in de case. Memory heb ik getest, drivers opnieuw geïnstalleerd. Idunno :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 14:48 ]