Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop nodig voor game development studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DirkRight
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-01-2016
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop veel voor mijn studie in game development. Hiervoor moet ik vaak een of twee (bijna nooit meer) intensieve programmas aan hebben staan, zoals Unreal Engine 4. Hiernaast game ik zelf met enige regelmaat, en heb ik naast de game (of game engine software) vaak recording software (video en/of audio) aan staan.

Minimum vereisten zijn (gebaseerd op die van school plus mijn huidige laptop):
• Processor: i7 Intel Multi-Core Processor
• Memory: 8+ GB (16 GB preferentie)
• Operating System: Windows 7 - 64-bit (English) met laatste Service Pack geinstalled
• Hard drive: 500+ GB
• Optical drive: DVD drive met brander
• Video Card: NVidia met CUDA en support voor DirectX 11
• Display Size: 15+ inch (preferentie voor niet groter dan 15.6 inch, omdat het anders niet meer in mijn tas past)
• Wireless Network Card: 802.11a, 802.11b or 802.11g compliant wireless network card, met support voor 128 bit encryption. (Internal Mini PCI card of een External PCMCIA card.)

Wat is je budget?
Mijn huidige laptop is 800 euro, maar die is onvoldoende gebleken, dus heb ik voor een nieuwe laptop een groter budget vastgesteld. Ik prefereer niet meer dan 1200 euro uit te geven, maar als het niet anders kan dan moet het.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop mee van thuis, naar school, naar mijn ouders, naar vrienden, naar de bieb, etc. Ik heb bijna altijd wel een stopcontact beschikbaar op die plekken. Gewicht maakt op zich weinig uit, zolang het scherm niet groter is dan 15.6 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk. Ik heb eerder een Acer gehad en heb nu een Toshiba die me minder bevalt dan de Acer. Liefst ga ik niet voor een MSI, gezien die nogal prijzig lijken, zelfs voor hun mogelijkheden.

Eventueel handige extra informatie
Ik woon momenteel in Breda en heb geen studenten OV, dus iets wat ik voor komende dinsdag zou kunnen verkrijgen zonder ver buiten de stad te gaan zou geweldig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DirkRight op 15-01-2016 14:53 ]

Alle reacties

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde probleem, Ik moet ook een nieuwe laptop. ongeveer met dezelfde eisen. Ik heb mijn budget al verhoogd naar 2000 en nog is alleen dell XPS 15 de enige mogelijkheid..

Je zou kunnen kijken naar BTO, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Ik zou eerder kijken naar een 256 GB SSD dan een 500 GB hdd. Daar ga je veel aan hebben bij laden enz bij je unreal engine dingen.