Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Dropbox] Rechtstreeks in the cloud werken

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Lang verhaal getypt maar het kan korter:

Kun je met Dropbox (Pro Account, maar dat doet er niet toe denk ik?) rechtstreeks in de cloud werken zonder de browser te gebruiken? Ik heb een prachtig "Dropbox" foldertje in mijn Finder staan, maar deze kun je alleen gebruiken als je lokaal gaat opslaan en dat wil ik nu juist niet. Ik wil rechtstreeks in de cloud werken, ik realiseer me dat er snelheidsverlies is en dat je alleen bij je bestanden kan als je interwebs hebt. Maar om nu een complete fotobackup lokaal op te slaan dat heeft niet veel zin en bovendien is m'n HD dan ook direct vol.

Voor mijn werk log ik ook in op een homespace en dat werkt perfect op die manier. Ik heb de search gebruikt, en ben door de helppagina's van Dropbox heengegaan en mijn conclusie is dat het inderdaad niet kan. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Vraag 2: hoe zit het met iCloud? Werkt dat op dezelfde manier of wordt de boel dan ook lokaal opgeslagen?

Is er een cloudservice waarmee dit wel kan?

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 15-01-2016 13:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Je kunt kijken naar selective syncing van dropbox: https://www.dropbox.com/help/175

En anders staat hier dezelfde vraag als die jij hebt (inclusief antwoorden): https://www.quora.com/Are...t-store-the-files-locally

• havana
Selective Sync lost het probleem niet op. Dan kun je hooguit bepaalde mappen uitsluiten.

Ik heb nu het programma ExpanDrive geïnstalleerd, dat doet precies wat ik wil. Het vormt Dropbox om in een netwerkschijf, waarin je rechtstreeks kan werken.

DIT IS MIJN WEBSITE

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat wil je (be)werken? Documenten bewerken (a la MS Office Online of Google Docs) is een ding, maar je suggereert dat je foto's wilt gaan bewerken a la Photoshop (structureren kan 'in de cloud' bijv met Picasa wel). Dat zou ik nog een brug te ver vinden..

Edit: o wacht, je bedoelt iets als WebDAV.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 15-01-2016 14:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heeft u ook al de Apple Cloud geprobeerd? Die werkt veel beter dan Drop Box. Ik heb ze allebei geprobeerd en Drop Box deed helemaal niets.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Nee. Helaas is dat voor zover ik weet niet mogelijk met Dropbox. Zelf gebruik ik STACK, van TransIP. Werkt ansich prima. Maar het is wel een dermate performance verlies dat ik toch liever zou kiezen voor een extra hdd om daar je fotobackup op te zetten en dat tevens selectief te synchroniseren naar de Cloud. Een TB schijfje is al goedkoop te krijgen. (Ga er vanuit dat je archief niet groter is dan 1TB, gezien je met een Dropbox Pro account max 1TB hebt ;))

Gestoord word je toch...

Verwijderd

Trucker Her schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:37:
Nee. Helaas is dat voor zover ik weet niet mogelijk met Dropbox. Zelf gebruik ik STACK, van TransIP. Werkt ansich prima. Maar het is wel een dermate performance verlies dat ik toch liever zou kiezen voor een extra hdd om daar je fotobackup op te zetten en dat tevens selectief te synchroniseren naar de Cloud. Een TB schijfje is al goedkoop te krijgen. (Ga er vanuit dat je archief niet groter is dan 1TB, gezien je met een Dropbox Pro account max 1TB hebt ;))
Heeft u al Apple Cloud geprobeerd?

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 01:44:
[...]
Heeft u al Apple Cloud geprobeerd?
Nee. Ik heb namelijk geen Apple Devices, en wil daar dan dus ook niks in de cloud hebben staan ;) O-)

Gestoord word je toch...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:56:
[...]

Is er een cloudservice waarmee dit wel kan?
Zat: Owncloud, Microsoft Onedrive, TransIP Stack en nog wel meer.

En R.S.L. van Dijk heeft vast ook nog wel een tip. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 16-01-2016 02:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• havana
Volgens mij werkt iCloud ook met lokale synchronisatie. Ik heb nu de app ExpanDrive geïnstalleerd en die doet precies wat ik wil.

Ja, het is natuurlijk trager maar door mijn fotoarchief ga ik niet dagelijks heen dus dat is niet zo erg.

Stack ziet er ook goed uit trouwens, en is ook nog gratis tot 1 TB. Had ik dat eerder geweten!!

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 16-01-2016 07:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1