Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En een mailtje direct naar administratie of daar even aankloppen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
Loop dan dus even bij HR binnen?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
vergeten bij te vermelden de administratie is zijn vrouw.
Ik weet dat ze niet zo happig zijn om geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:55

Perkouw

Moderator General Chat
Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk? Direct je baas mailen en drie dagen later nog geen resultaat. Ik weet niet precies hoe je gemaild hebt, maar dat zou bij mij toch in het verkeerde keelgat schieten... goed het is een aanname, maar je komt wel op een bepaalde, negatieve, manier over. Geef ze ook tijd om e.e.a. uit te zoeken.

Overigens kan je beter, zoals hierboven al gezegd, gewoon even fysiek contact leggen met iemand. Mail uiteraard altijd prima ter administratie.

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 15-01-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jij telt voor 2, want je weet nu dat je baas niet prettig kan communiceren.
Probeer de boodschap en de vorm los van elkaar te zien en gewoon op een rustige manier het gesprek aan te gaan. En blijf bij je gevoel. "Ik vind het moeilijk hoe u nu met mijn communiceert" is een prima opening waar hij niets op kan inbrengen want het is jouw gevoel. Dus gewoon rustig blijven en zo in gesprek treden met hem :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Zn 265 euro.
Ik had het opgemerkt naar aanleiding van een mailtje van hem.

Praten zie ik echt niet zitten, hij is bot en hard. Zijn enige reactie na het overlijden van een familie lid van mij was "dat heb je wel eens". Verder heeft hij nog veel meer dingen gezegd die bij mij in de verkeerde keelgat is geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Klopt je loonstrook wel? Als dat niet het geval is kan je gewoon bij je werkgever of beter bij zijn vrouw binnen lopen en aangeven dat je het niet snapt en of ze het willen uitleggen.

Als het wel het geval is kan je simpel zeggen hier staat bedrag X en heb bedrag Y gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
redbullet schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:06:
Zn 265 euro.

Praten zie ik echt niet zitten, hij is bot en hard. Zijn enige reactie na het overlijden van een familie lid van mij was "dat heb je wel eens". Verder heeft hij nog veel meer dingen gezegd die bij mij in de verkeerde keelgat is geschoten.
Zoals door Atlas al min of meer gezegd, probeer je emotie hier even van los te koppelen. Loop gewoon even bij zijn vrouw langs en geef gewoon even aan dat je het idee hebt dat je loonstrookje niet klopt en of jullie er even samen een keer naar kunnen kijken. Laat de negatieve insteek dus even achterwegen. Bekijk het neutraal of probeer het, nog liever natuurlijk, positief te benaderen.

Verder een tip als ik het zo hoor. Leer hier mee om te gaan of ga op zoek naar een andere baan, want naar je zin lijk je het niet te hebben. Al kan dat ook aan mijn interpretatie van het geheel liggen nu natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik denk dat bij je baas binnen lopen toch de beste oplossing is. Of zijn vrouw die de administratie doet. Anders heb je weinig mogelijkheden, dan moet je meteen naar je rechtsbijstand of de vakbond stappen voor juridische opties. Als je dacht dat je relatie met je baas nu niet goed was, daarna is dat zeker weten het geval.

Je zal over je aversie heen moeten stappen als je ergens wil komen. Je baas neemt nu het initiatief niet, dus dan zal jij wel moeten. Gewoon vriendelijk blijven en niet meteen te veel in iets zoeken wat er gezegd wordt. Het kan ook zijn dat je baas niet door heeft hoe gevoelig jij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zn 265 euro.

Hoe verwacht je wat te bereiken als je niet eens met die man wil gaan praten? Sommige mensen zijn gewoon bot, deal with it. Keertje diep ademhalen en gewoon op normale toon met hem gaan praten. Ook als hij bot gaat doen, gaat schreeuwen of met stoelen gaat smijten. Heb je het gevoel dat je er verder niet meer uit komt, dan kun je het gesprek afbreken en zeggen dat je met je rechtsbijstandsverzekeraar gaat praten. Of desnoods nog een extra stapje ertussen, maar dat stapje komt pas ná (een poging tot) een goed gesprek!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Hoe verwacht je wat te bereiken als je niet eens met die man wil gaan praten? Sommige mensen zijn gewoon bot, deal with it.
Er is nog wel een verschil tussen domweg bot of het totale gebrek aan empathie en dus people skills.... je kan toch wel het fatsoen opbrengen om iemand te condoleren als een dierbare van hem is overleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Het klinkt als een klein bedrijf waar handmatig lonen worden overgemaakt, dan kan zoiets wel eens gebeuren . Nu vind ik zelf € 295 niet van dusdanige omvang dat dit binnen 3 dagen rechtgezet moet worden, grote kans dat je mail dus al op de stapel 'te verwerken' ligt.
Netjes zou dan zijn als je een mail terug kreeg met het voorstel: "zullen we dit met het loon van januari recht trekken" of zoiets. Maarja, ze zijn waarschijnlijk 'druk' of 'gewoon niet zo goed in communicatie'. Ik zou nog even wachten tot halverwege volgende week en dan bij zijn vrouw (de administratie) binnen lopen.

Ik vermoed dat het om je loon van december gaat? Dan even ter vergelijking: jij doet er 2 weken over om er achter te komen dat je loon niet klopt en vervolgens verwacht je dat het binnen 3 dagen opgelost is? Ook niet eerlijk... Kan natuurlijk dat mijn vermoeden niet klopt en je ergens in januari je loon hebt gekregen, dat stond er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Friespeuk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Er is nog wel een verschil tussen domweg bot of het totale gebrek aan empathie en dus people skills.... je kan toch wel het fatsoen opbrengen om iemand te condoleren als een dierbare van hem is overleden....
Meest kromme vergelijking ever. Maar je kan toch ook je knipperlicht uit doen als je ergens afslaat? Tja je hebt nu eenmaal mensen die dat dus gewoon niet doen onbewust, willens en wetens of whatever. Feit is die mensen zijn er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ dat inderdaad. Sommige mensen hebben gewoon geen people skills en kunnen domweg ook niet omgaan met dat soort emotioneel beladen situaties. Dat zegt niks over hun karakter en zelfs waar het wél wat zegt over karakter is het irrelevant voor de oplossing van dit probleem.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zn 265 euro.

In hoe verre kan je uberhoud je werk uitvoeren als je niet met je baas praat? Tijd voor een nieuwe werkgever imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En zie het als leermomentje. Deze keer zweet je je een ongeluk en kom je moeilijk uit je woorden, de volgende keer gaat het al beter en bij je volgende werkgever gaat het helemaal natuurlijk :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoe lastig het ook is, toch even met je baas of zijn vrouw gaan praten.
Dit moet op te lossen zijn als volwassenen. Hoewel ze misschien niet goed communiceren lijkt het me toch wel dat zij welwillend zijn om dit probleem op te lossen :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Yep. Je zal toch echt moeten gaan praten. Niet fijn met zo'n bot persoon maar goed je hebt geen keus. Mail mist emotie en kan daardoor verkeerd overkomen en daarnaast kan het genegeerd worden zoals je zelf ervaren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 12:15
Natuurlijk is het ook nog best belangrijk hoe je tot de constatering bent gekomen dat je te weinig salaris hebt ontvangen:
- zie je een mismatch tussen loonstrook en de overboeking?
- heeft je werkgever een salarisverhoging belooft per 1/1/16, deze schriftelijk bevestigd maar zie je het niet terug op je loonstrook?
- heb je "recht" op een collectieve salarisverhoging (via je cao bijvoorbeeld)?

Hoe dan ook is het verstandig om even met je werkgever (en de administratie) te gaan babbelen, zoals hierboven ook al is geschreven.
Pagina: 1