Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
beste tweakers,

ik heb net g.skill ripjawsx aangeschaft via marktplaats, nu wil ik ze rood maken zodat ze bij mijn pc passen,
nu zit ik met de stickers, die wil ik namelijk hergebruiken heeft iemand een idee hoe ik ze eraf kan halen om later er weer op te plakken,

p.s: ik wil niet meteen alles proberen anders laat ik ze blauw en schaf ik andere stickjes aan

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 10:04

l3p

www.^.nl

Een foto had handig geweest :)
Meestal als je het verwarmd met een fohn of iets dergelijks laat het wat makkelijker los.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
heb het geheugen nog niet binnen haha, verwarmen lijkt me niet slim voor de transistors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 15:07
Stap 1 lijkt mij hier dan ook om de heat spreader eerst van de module af te halen
Stap 2 Sticker verwijderen met een fohn
Stap 3 Spuiten

Prerequisites: geheugen testen met memtest voor een nachtje, vanwege het verliezen van garantie na het spuiten van de modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Om de stickers makkelijk los te krijgen hoef je het echt niet gloeiend heet te stoken, enkele tientallen graden is zat. Dat worden die chips ook onder normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik even Google op het verwijderen van stickers dan vind je talloze opties zie ook -> https://www.google.nl/web...%20to%20remove%20stickers. Zoals hierboven al gezegd een föhn kan goed werken, maar let wel op wat je doet.

Tip: voordat je overgaat tot dergelijke acties, test het geheugen even. Dat voorkomt dat je straks, mogelijk, ten onrechte de verkoper moet gaan vragen waarom het geheugen niet werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
ja geheugen test ik sowiezo probleem is pc onderdelen heb ik nog niet allemaal bij elkaar
hoe moet ik de heatspreader verwijderen en opnieuw toepassen, heb hier geen thermal pads meer liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
gerjan z schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:55:
ja geheugen test ik sowiezo probleem is pc onderdelen heb ik nog niet allemaal bij elkaar
hoe moet ik de heatspreader verwijderen en opnieuw toepassen, heb hier geen thermal pads meer liggen?
Voordat je elke vraag die je hebt als reactie post. Zoek eerst eens even m.b.v. Google en de zoekfunctie hier op GoT. Er is hier meer dan genoeg informatie over te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
ja klopt sorry haha
Pagina: 1