Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsdijkshoorn
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 09:43
Beste Tweakers,

Ik krijg via caiway glasvezel binnen. Via mijn dlink router kan ik enkel de radiofrequentie mode 'g' selecteren om alle apparaten op de wifi te houden. Er is namelijk 1 laptop (macbook) welke alleen g aankan. Ik heb geprobeerd door g en n te selecteren, maar dit werkt niet. Hebben jullie een idee? dus hoe ik met verschillende laptops (windows/ mac, N en G) op hetzelfde wifi netwerk kan?

Welke instellingen zou ik moeten aanpassen?

benieuwd, en alvast dank

groeten Jamez

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

Welke d-link router heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsdijkshoorn
DIR- 615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

De DIR-615 is (met alle respect) alweer een oud beestje. Is er budget om je router te upgraden? Dat gaat je op meerdere gebieden helpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor. Raar verhaal. Uit het reclamepraatje van de d-link dir615:
Wireless N technologie werkt ook met bestaande 802.11g en 802.11b draadloze apparatuur

Heb je wel goed getest?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsdijkshoorn
Zeker geen probleem om een investering te doen.

Welke test zou ik kunnen uitvoeren, behalve de router op mixed g en n te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je router daadwerkelijk een "mixed g + n" mode heeft, zou het gewoon moeten werken
Volges mijn is 802.1n ook eigenlijk 2 of 3 keer 802.1g

Dus wordt de vraag waarom het bij jou niet werkt terwijl het zowel op papier als in de praktijk wel blijkt te werken. Hoe heb je getest? Welke firmware draait je router?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsdijkshoorn
idd, ik twijfel niet aan de prestaties van de router, denk dat ik naast de mixed modus wellicht iets niet goed heb staan. enfin de firmwareversie 2.23 hardwareversie B2 (wanneer ik op de router inlog) op de achterzijde staan de hardwareversie A.

geen idee hoe ik het moet testen dan het op mixed g en n te zetten en dan te concluderen dat het niet werkt. suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

jsdijkshoorn schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:05:
idd, ik twijfel niet aan de prestaties van de router, denk dat ik naast de mixed modus wellicht iets niet goed heb staan. enfin de firmwareversie 2.23 hardwareversie B2 (wanneer ik op de router inlog) op de achterzijde staan de hardwareversie A.
Dat klinkt toch wel als verkeerde firmware. Althans, dlink zal toch niet voor niets vier verschillende hardware versies hanteren?
geen idee hoe ik het moet testen dan het op mixed g en n te zetten en dan te concluderen dat het niet werkt. suggesties?
Tweakers houden niet zo van "het werkt niet". Wat werkt er niet? Zie je het netwerk helemaal niet? Zie je het wel maar krijg je geen IP-adres? Krijg je wel een IP-adres maar geen internet? Krijg je wel internet maar geen naam-resolutie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

Nox

Noxiuz

Bij g en n mixed valt alles terug naar g.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:25:
Bij g en n mixed valt alles terug naar g.
ook als je alleen -N clients verbind? en je -G client even buiten beschouwing laat ?

mogelijk is het ding dermate "oud" en draft-n ofzo dat de combinatie nog van g+n nog niet goed werkt en er terug geschakeld wordt naar de techniek die elke client kan gebruiken :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 19:59

Nox

Noxiuz

SMSfreakie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:08:
[...]

ook als je alleen -N clients verbind? en je -G client even buiten beschouwing laat ?

mogelijk is het ding dermate "oud" en draft-n ofzo dat de combinatie nog van g+n nog niet goed werkt en er terug geschakeld wordt naar de techniek die elke client kan gebruiken :?
G+N samen werkt waarschijnlijk niet. Je kan een cheap AP op G ernaast zetten voor je oude macbook of op dual band werken en je tablet op 5Ghz verbinden. Zonder G devices moet hij wel omhoog schakelen maar ik weet niet hoe snel, hangt ook van de clients af.

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 17-01-2016 13:37 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:36:
[...]

G+N samen werkt waarschijnlijk niet. Je kan een cheap AP op G ernaast zetten voor je oude macbook of op dual band werken en je tablet op 5Ghz verbinden. Zonder G devices moet hij wel omhoog schakelen maar ik weet niet hoe snel, hangt ook van de clients af.
in principe zou -B/G/N gewoon naast elkaar moeten kunnen op 1 radio zonder problemen.. :)

net als -A/N/AC gewoon op 1 radio prima werkt. alleen moet je Ap wel kunnen schakelen tussen de diverse standaarden.. lijkt me :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsdijkshoorn
okay, dank voor het advies. Ik lijkt me idd een goed plan om de oude macbook te linken aan het oude beestje en een nieuwe aan te schaffen voor de overige apparatuur.

nogmaals dank

Jamez
Pagina: 1