Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adblock Plus + YouTube

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PhoeniX1992
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-08 14:54
Valt het meer mensen op dat sinds vandaag YouTube, of embedded YouTube video's stuk gaan als Adblock Plus is ingeschakeld. Zowel in Chrome als in Firefox?

Adblock plus uitschakelen voor YouTube lijkt te helpen, maar hiermee komen uiteraard ook weer de ongewenste advertenties tevoorschijn. Heeft iemand al een andere oplossing gevonden?

Alle reacties

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik zou zeggen: Adblocker lekker uitlaten. Die ongewenste advertenties zorgen er namelijk wel voor dat de makers van de video's die je kijkt ondersteund worden. Mocht je dat om wat voor een reden dan ook niet willen, dan zou ik eerst een andere adblocker proberen, weet je gelijk of het aan YT+ABP ligt of YT + willekeurige adblocker. Hier even de adblocker (uBlock) aangezet op YouTube en ik zie geen gekke dingen.
edit: ABP geinstalleerd en nog steeds niks stuk...

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 15-01-2016 13:48 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vergeet je niet Tweakers op de uitzonderingenlijst (whitelist) te zetten?

-
Ik kan het niet vreemd vinden dat Google af en toe hun beveiliging aanpast aan de adblocker. Naast geld doorgeven naar de content makers ook voor de eigen onkosten.

Maar goed. Er zijn al zat actieve discussies over ads, laten we dat hier niet gaan herhalen..

Ik denk niet dat Tweakers de plaats is om nu te gaan bespreken hoe specifiek de beveiligingen van YouTube te omzeilen. Is Youtube Red al bruikbaar in Nederland? Dan is dat de oplossing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PhoeniX1992
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-08 14:54
Inderdaad, ik ben me zeker bewust van de redenen waarom YouTube en Tweakers advertenties inzet. Er zal geld verdiend moeten worden (of in iedere geval rekeningen betaald moeten worden). Een aantal verspreidde reclames op een pagina zullen mij ook niet snel storen, die speakerslopende minutenlange commercie die tussen video's door je strot afgeduwd worden is daarentegen weer een ander verhaal.
Wellicht dat een goed ingestelde filter in ieder geval deze reclame's zou kunnen tegenhouden. Maar inderdaad, genoeg discussies die daar over lopen.

Waar het mij meer om ging is het feit dat - technisch gezien - de hele website stuk gaat door de adblocker. Het zal in ieder geval door de 'filterabonnementen' veroorzaakt zijn, want na het bijwerken van deze lijsten lijkt het probleem nu opgelost.