Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp met kiezen van VPN host

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• G0atee
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 15:30
Ik weet niet zeker of ik deze vraag/discussie hier moet posten, maar ik heb geen flauw idee waar dan wel. Bij voorbaat mijn excuses als dit niet de juiste pagina is.

Naar het topic. Ik word de laatste tijd een beetje zenuwachtig van alle berichten omtrent internet veiligheid en gegevens/privacy bescherming. Hierom heb ik besloten om mijzelf te abonneren (?) op een VPN. Na redelijk wat onderzoek gedaan te hebben, ben ik op een aantal VPN hosts uitgekomen die er wel redelijk goed uit zien.

1. Express VPN (Virgin Islands). Voordelen zijn: genoeg landen en snelle connectie, alleen gegevens omtrent email en betaling worden opgeslagen (ook datagebruik, maar dat is onbeperkt.) en 30 dagen niet tevreden, geld terug.
Nadelen: het is in vergelijking met andere vrij prijzig, maar of ik 5 of 10 euro per maand betaal maakt mij niet uit.

2. PureVPN (Hong Kong). Voordelen zijn: ze bestaan heel lang, veruit de meeste landen, redelijk goedkoop en met name dat ze geen gegevens opslaan behalve de tijd dat je inlogd en het IP adres dat ze jou hebben gegeven.

3/4 Hidemyass/IPvanish. Leuk maar je download gegevens worden bijgehouden en kunnen gedeeld worden als er illegale activiteit plaatsvind. Nu ben ik niet de piraten kapitein, maar ik heb wel eens spellen gedownload via torrents waarvan ik de cd kwijt ben geraakt. Dat zit een beetje op een grijs gebied, maar ik heb geen behoefte in dat mijn torrent gegevens worden gedeeld met Brein of welke andere organisatie ook.

Wat ik wil doen met de VPN is voornamelijk veilig internetten(duh), videos en muziek streamen, downloaden en uploaden en dat allemaal graag snel. Wat ik niet wil is dat mijn gegevens worden gedeeld met China, de Verenigde Staten en Nederland(of welke overheid/entiteit dan ook).

Ik woon in een studentenhuis en we hebben een 180mpbs pakket van Ziggo als internet.

Waar ik hoop achter te komen is het volgende: hebben jullie (slechte) ervaring met VPNs? Als ik een VPN aanzet gaat het hele huis dan via die VPN of alleen mijn PC? Zijn er betere alternatieven dan een VPN abonnement?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via G0atee op 14-03-2016 21:36)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Eerst is de vraag welke protocol van VPN je zou willen gebruiken. Daarnaast weet ik niet hoe handig je zelf bent met het instellen van dingen, maar niet elke VPN is even makkelijk in te stellen.

Protocols:
Wikipedia: Virtueel Particulier Netwerk

Mogelijkheden:
- Eigen VPN server doormiddel van een NAS thuis of een simpele VPS in een Datacenter
- VPN Provider kiezen

Daarnaast noemde je al een paar VPN servers in het buitenland, vaak hebben deze ook een test user of dergelijks zodat je kan testen of de snelheid wel ok is.

Verder kan je een VPN verbinding instellen voor het gehele huis maar ook alleen voor jouw pc.

[ Voor 24% gewijzigd door xleeuwx op 15-01-2016 13:27 . Reden: was nog nie klaar... :X ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Eerst is de vraag welke protocol van VPN je zou willen gebruiken. Daarnaast weet ik niet hoe handig je zelf bent met het instellen van dingen, maar niet elke VPN is even makkelijk in te stellen.

Protocols:

Mogelijkheden:
- Eigen VPN server doormiddel van een NAS thuis of een simpele VPS in een Datacenter
- VPN Provider kiezen

Daarnaast noemde je al een paar VPN servers in het buitenland, vaak hebben deze ook een test user of dergelijks zodat je kan testen of de snelheid wel ok is.

Verder kan je een VPN verbinding instellen voor het gehele huis maar ook alleen voor jouw pc.

[ Voor 24% gewijzigd door xleeuwx op 15-01-2016 13:27 . Reden: was nog nie klaar... :X ]

• G0atee
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 15:30
xleeuwx schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:25:

Protocols:
Hartstikke bedankt voor je hulp. De link heb ik zeker wat aan gehad!

Ik heb helemaal geen verstand van het instellen van een VPN, maar heb wel een bovengemiddelde kennis van PCs. Ik heb altijd zelf mijn computer gerelateerde problemen opgelost met behulp van Youtube en fora. Bij de meeste VPN providers waar ik naar heb gekeken komt er een tutorial bij, dus ik denk dat dat niet het grootste probleem wordt.

Wel nog een (minder) gerelateerde vraag. Als ik het goed begrijp, is IPsec verplicht bij IPv6. Kan ik daarmee aannemen dat als ik via IPv6 surf, dat mijn IP dan sowieso al niet te zien is en dat ik dus veilig surf?