Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Openwrt WIFI andere Vlan

Pagina: 1
Acties:

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 21:18
Hallo,
Op internet kan ik niet echt het antwoord vinden, vandaar maar hier mijn vraag.

Ik heb thuis glasvezel van KPN. Hierop komen Vlan 4(TV), 6(Internet) en 7(Telefonie) binnen. Via een IGMP proxy wordt het TV signaal over het thuisnetwerk gestuurd(Vlan1), zodat alle TV ontvangers internet hebben en ook nog de tv zenders kunnen ontvangen. Dit alles wordt geregeld door een TP-link 1043ND met openwrt.
Buiten deze router heb ik ook nog een TP-link managed switch (TL-SG3210). Hierop zitten alle apparaten aangesloten, zodat de apparaten die geen TV nodig hebben het ook niet ontvangen. (1043ND router ondersteund geen IGMP snooping).

Nu zit ik met het volgende probleem. Graag wil ik de 1043ND ook gebruiken voor WIFI. Nu is hier het probleem, deze router ondersteund geen IGMP proxy, dus als ik hier verbinding mee maak wordt ook het TV signaal meeverzonden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Nu is mijn vraag. Is het op een manier mogelijk om een extra UTP kabel van bv poort 4 van de router naar poort 7 van de switch aan te sluiten en dan zorgen dat de interface zijn internetsignaal van poort 4 van de router pakt? (hierdoor wordt door de switch IGMP snooping toegepast, zodat het wifisingaal hier geen last van heeft.

Ik zat te denken door bijvoorbeeld VLAN2 aan te maken en dan poort 4 van de router en poort 7 van de switch in te stellen op VLAN2 en hier dan de WIFI interface mee te verbinden. Maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat de apparaten van VLAN2 de apparaten van VLAN1 ook nog gevonden krijgen?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen, en als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

waarom niet alleen je internet VLAN doorgeven op de wifi? bridge alleen de internet vlan met wifi

...Als het maar werkt

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

Tazzios

..

Ik heb ook zoiets:
xperia box v9(router) >1043ND(accesspoint)> Wifi
xperia box v9(router) >1043ND(accesspoint)> (gast wifi met afgeschermd internet)
xperia box v9(router) > oude 100mbit switch (verwacht geen IGMP snooping)
xperia box v9(router) > Interactieve box (momenteel niet aangesloten)

Ik heb zelf deze toegepast (Block Multicast via Ebtables Firewall):
http://www.dd-wrt.com/wik..._LAN_and_Wireless_traffic

Tv is momenteel niet aangesloten omdat de kabel nog ontbreekt.
Of het werkt weet ik dus niet misschien doe ik het zelfs verkeerd. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Tazzios op 15-01-2016 17:02 ]