Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06-2021
Beste medetweakers,

Ik heb met behulp van Google een antwoord op deze vraag willen vinden, echter heb ik geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

Ik heb op dit moment de volgende reepjes RAM in mijn pc zitten:

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

Nou heb ik graag, alleen al in mijn browser, genoeg tabs open om een groot gedeelte van mijn werkgeheugen op te slokken en wil ik dit dan ook upgraden.

Wat ik heb kunnen vinden hierover is dat het vooral verstandig is om hetzelfde voltage te pakken, de laagste snelheid gepakt wordt en bij voorkeur hetzelfde merk.

Om helemaal veilig te zijn lijkt het me dan ook handig om de volgende te kopen:

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0

Het enige verschil is dat dit dan 2 reepjes van 8GB zijn ipv 4GB. Ik heb niet kunnen vinden of het verschil in grootte van de reepjes nog uit kan maken voor de performance. Kunnen hier nog nadelen aan zitten en ben ik dan beter af om nogmaals 2x 4GB erin te zetten. Dit doe ik vooral niet omdat ik het zonde vindt om bij een eventuele volgende upgrade 2 reepjes weg te moeten doen.

Tips zijn altijd welkom :)

Beste antwoord (via sprider op 15-01-2016 12:23)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Het is dezelfde serie alleen groter, behalve dan de voordelen van extra geheugen zal je daar verder geen voor- of nadelen van ondervinden. Oftewel, maak je geen zorgen :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Het is dezelfde serie alleen groter, behalve dan de voordelen van extra geheugen zal je daar verder geen voor- of nadelen van ondervinden. Oftewel, maak je geen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06-2021
Wat een snelle reactie, super! Dan kan ik zonder verdere zorgen mijn nieuwe reepjes bestellen :)

Thanks MicGlou