Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

software om zelf vragen + antwoord op te stellen

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 10:55

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Een tijdje lang heb ik teach2000 gebruikt om zelf vragen op te stellen, daar een antwoord aan te koppelen en zo makkelijk een database van vragen te maken die ik dan van tijd tot tijd kan doornemen om mezelf te trainen in mijn vakgebied.

Omdat teach2000 oorspronkelijk training software is om mensen een taal te leren is het redelijk gelimiteerd in de mogelijkheden voor gebruik van complete vragen + antwoord.

De grenzen waar ik tegen aanloop zijn namelijk dat ik vragen graag zou willen groeperen per onderwerp, of zou willen taggen aan verschillende onderwerpen en het grootste probleem;

het antwoord moet PRECIES hetzelfde zijn als dat ik destijds heb ingegeven: m.a.w. als mijn antwoord een hoofdletter of spatie verschilt is het antwoord fout.

Allemaal begrijpelijk nu het alleen oorspronkelijk bedoelt is voor vertalen/oefenen van woorden, maar vandaar min vraag of jullie betere software weten.

Omdat ik mijn database graag zou willen delen met mijn collega's zoek ik het liefste freeware maar niet online; het gaat over vragen m.b.t. mijn werk en dus wil ik niet dat bedrijfsinformatie in een cloud verdwijnt.

Ik doe dit op eigen initiatief om mijn eigen kennis op peil te houden, en zoals gezegd wil ik het delen met collegae, maar ik hoef niet op steun van het bedrijf te rekenen, dus aub geen discussie over 'leg het voor aan management en zorg dat ze deze payware aanschaffen'.

Dus kort gezegd eisen:

-offline beschikbaar (must)
-freeware
-groeperen van vragen
-formuleren van open vragen + antwoord mogelijk (dus geen multiple choice)
-antwoord op open vragen niet case-sensitive

Alle software die ik online vind is gefocust op vertalen van talen; niet op algemene vragen.

bedankt!

T60P Widescreen

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:59
Seesar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:58:
het antwoord moet PRECIES hetzelfde zijn als dat ik destijds heb ingegeven: m.a.w. als mijn antwoord een hoofdletter of spatie verschilt is het antwoord fout.
Maar hoe zie je dan voor je dat de computer kan beoordelen of iets goed is? Die hoofdletters, daar zal nog wel een oplossing voor zijn. Maar een spatie of punt/komma is nog al wat.

Mogelijk kun je het zelf in MS Acces maken?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik overzie even niet wat je verdere wensen zijn, maar vooralsnog vraag ik me af waarom je het niet gewoon zelf maakt (of laat maken).

Voor zover ik jouw wens overzie heeft die technisch gezien helemaal niet met vraag / antwoord te maken (die terminologie maakt het enkel maar ingewikkelder vermoed ik).

Maar wil je eigenlijk gewoon 1 grote database hebben met 2 stukken text in 1 record (waar bij het ene dan de vraag is en de andere het antwoord, maar technisch is dat niet relevant).
Dan moet er at random 1 record opgehaald worden, 1 stuk tekst moet getoond worden met een invoervak en dan moet de tekst met het invoervak vergeleken met het 2e stuk tekst gelijk zijn.

In pseudo code zou ik het zeggen als :
code:
1
2
3
10 : get random record from DB
20 : Show text1 from dbrecord
30 : Compare input field.text with dbrecord.text2

Zou je het niet EXACT vergeleken willen hebben dan voorzie ik een heel stuk extra complexiteit maar wil je het juist wel EXACT vergeleken hebben dan is het zo simpel als wat, want dat is juist wat een computer standaard doet.

Of je moet echt nog andere eisen hebben, maar zoals ik het hier beschrijf zou ik ongeveer zeggen : x tijd aan layout etc en 1 uurtje aan logica programmeren (waarbij dat uurtje dan zo is omdat ik er niet van houd om in minder dan 1 uur te calculeren)

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:07
Beetje inhakend op de vorige post, probeer het in excel en VBA. Sla alle lijsten op in een txt of csv file. Vraag en antwoord door een teken te scheiden. Met een functie lees je dan alle lijsten in die in een bepaalde map staan, en geef die weer in een listbox om een bepaalde lijst te laden.

Het stukje software intelligent maken is lastiger denk ik. Zowel vraag en antwoord naar grote of kleine letters converteren voordat het vergeleken wordt is het probleem niet.

In excel kan je alles verbergen (werkbalken etc), dus je kan het best wel 'mooi' maken