Toon posts:

200 devices aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.132 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een opstelling te bouwen waar 200 CCD camera's aangesloten zijn op een computer. Ik wil alleen niet dat mijn computer gaat communiceren met elk apart device. Hoe kan ik ze aansluiten of iets instellen zodat ik er wel data van binnen kan krijgen zonder controles van de computer?

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 21:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:19:
Ik probeer een opstelling te bouwen waar 200 CCD camera's aangesloten zijn op een computer.
Dus camera's aansluiten op computer maar...
Ik wil alleen niet dat mijn computer gaat communiceren met elk apart device. Hoe kan ik ze aansluiten of iets instellen zodat ik er wel data van binnen kan krijgen zonder controles van de computer?
de computer mag niet communiceren met de camera's? Waarom zijn ze dan aangesloten? :P Je zal toch iets duidelijker moeten uitleggen wat je precies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Oke ik doe een gokje:

TS wilt 200 CCDs (CCTVs :? ) aansluiten zonder dat de computer het beeldmateriaal verwerkt in de GPU, kortom alleen als databank voor het videomateriaal. Zit ik in de buurt? :9

[ Voor 3% gewijzigd door WK100 op 15-01-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Een uitgebreidere uitleg van de opstelling zou wel handig zijn. Welke camera, welke software op de computer etc. En waarom een computer en geen stevige NAS als je het toch alleen als databank gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Als het IP camera's zijn, no problem, maar dan zoek je inderdaad naar een NAS waarschijnlijk.

Als je nog vanuit compositie video een digitale video moet gaan importeren zou ik vast rekening houden met meerdere pc's vol met video-import kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

AlexanderB schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:10:
Als je nog vanuit compositie video een digitale video moet gaan importeren zou ik vast rekening houden met meerdere pc's vol met video-import kaarten..
Of een switch die meerdere videobronnen naar 1 schakelt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
als je niet elke camera tegelijk nodig hebt. dan kun je een usb switch gebruiken(mits het een usb webcam betreft)

als je een grote "sensor" wilt bouwen van tientallen megapixels.
kun je bij bepaalde camera's (zoals composite) heel makkelijk via bus switches het signal van sensor naar sensor schakelen,
en dan na ongeveer 8 seconden al je ontvangen data stitchen

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om een hogesnelheidscamera te maken met meerdere fotosensoren. En door dan de frames achter elkaar te plakken kun je een hogere frames per seconde behalen. Ik dacht zelf aan een switch die de signalen bundelt en dan naar een computer zou sturen. Hoe zou ik het werken met een NAS tussen de sensoren en de computer? En hoe zou ik dit op moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:44:
De bedoeling is om een hogesnelheidscamera te maken met meerdere fotosensoren. En door dan de frames achter elkaar te plakken kun je een hogere frames per seconde behalen. Ik dacht zelf aan een switch die de signalen bundelt en dan naar een computer zou sturen. Hoe zou ik het werken met een NAS tussen de sensoren en de computer? En hoe zou ik dit op moeten zetten?
Dat gaat niet werken want ze filmen allemaal vanuit een andere hoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Dat gaat niet werken want ze filmen allemaal vanuit een andere hoek..
Dat is allemaal optisch op te lossen, dat is op het moment niet het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet waar wij voor gaan. Wij proberen het beeld zo snel te projecteren op verschillende beeld sensoren dat je sneller kunt "filmen" dan de sensor op zich zelf zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

er zijn al camera's met 1000fps voor de normale consument te vinden.... moet je nog meer hebben?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik heb totaal geen ervaring met het combineren van camerabeelden, maar wel ervaring met het aanleggen van grote security/safety netwerken.

Logischer wijs zou ik zeggen dat je beter een 1000fps camera kan kopen, gezien de kosten. Maar, mocht je écht 200 streams op willen slaan, kan ik je altijd helpen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:30:
Ik heb totaal geen ervaring met het combineren van camerabeelden, maar wel ervaring met het aanleggen van grote security/safety netwerken.

Logischer wijs zou ik zeggen dat je beter een 1000fps camera kan kopen, gezien de kosten. Maar, mocht je écht 200 streams op willen slaan, kan ik je altijd helpen.
Kosten zijn absoluut niet het probleem, mijn vakgroep heeft er een leuk potje voor. We willen naar de miljoenen frames per seconde toe dus een consumentencamera gaat het absoluut niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 18:37

OmeJoyo

This is me

Leuk idee, maar je hebt dus per definitie een computer, of beter gezegd een array van computers nodig om al die streams op te nemen, of je moet camera's hebben die alles zelfstandig opnemen met een absolute timestamp. Ik voorzie hele andere problemen of beter gezegd, uitdagingen want niets is onmogelijk, wellicht wel on-praktisch.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Zou eens John de Mol bellen die heeft hier vast ervaring mee ;)

Maar plaats eens een foto van je huidige opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Kosten zijn absoluut niet het probleem, mijn vakgroep heeft er een leuk potje voor. We willen naar de miljoenen frames per seconde toe dus een consumentencamera gaat het absoluut niet halen.
Je moet alle camera's ook exact gelijk hebben lopen kwa tijd, anders kan je nooit de frames in de juiste volgorde plaatsen, de frames moeten dus van de correcte timestamp voorzien worden _in_ de camera zelf en niet op de pc waar het binnenkomt. Als je dan ook alle beeldjes nog optisch moet corrigeren voor de vertekeningen dan kom je al vrij rap in supercomputer territorium.

Maar goed, 200 Ethernet camera's aansluiten is geen rocketscience, een dikke switch, genoeg snelheid op de netwerk kabels zodat het allemaal in realtime aankomt bij de pc. Daarin dan disks snel genoeg om deze giga stroom aan data bij te kunnen houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat jij wil gaat je niet lukken met alleen maar off-the-shelf hardware. Trek een paar ET'ers van een andere vakgroep, zij kunnen je hier ongetwijfeld goed bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het op tijd triggeren van de camera's en het software matig bijwerken van de beeldjes hoeft geen probleem te zijn aangezien dat altijd hetzelfde is voor het desbetreffende frame.

Op het moment neigen we naar High speed sensors met een system on a chip opstelling. De beelden van elke sensor zijn dan opgeslagen op de RAM van deze chip.

De problemen die ik op het moment zie zijn het wegschrijven van de data zonder dat de computer ten alle tijden verbinding probeert te maken met elke sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

TommyboyNL schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:59:
Wat jij wil gaat je niet lukken met alleen maar off-the-shelf hardware. Trek een paar ET'ers van een andere vakgroep, zij kunnen je hier ongetwijfeld goed bij helpen.
Met off-the-shelf hardware gaat het wel lukken: je moet alleen weten wat je nodig hebt. Onderstaande senario's even met uitgangspunt dat de camera's compatible zijn met de software, en is alleen een oplossing voor de storage, niet voor het aan elkaar plakken van beelden e.d. wat de TS wil.

1.) Software: Genetec Security Center; hardware: twee Genetec SV-Pro(gaat tot 100 streams per server).

2.) Software: Bosch VRM, hardware: twee DIVAR IP 6000(gaat tot 128 streams per server).

Beide zijn "off-the-shelf" oplossingen en komen met verschillende configuratie mogelijkheden als het gaat om storage capaciteit.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 23:00

rdejongjr

Gnome

http://www.highspeedcamer...ahigh-Speed-Cameras/v2512

wellicht contact opnemen met die gasten?
- snel (25.000 - 1.000.000FPS)
- Voorzien van oa GPS, sync en triggers (meerdere camera's voor dezelfde shot)
- Interne opslag welke uitgelezen wordt via 10Gb ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brilsmurfffje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:49:
[...]

Je moet alle camera's ook exact gelijk hebben lopen kwa tijd, anders kan je nooit de frames in de juiste volgorde plaatsen, de frames moeten dus van de correcte timestamp voorzien worden _in_ de camera zelf en niet op de pc waar het binnenkomt.
Waarom? Je moet enkel een manier hebben om iedere camera met een specifieke vertraging te laten starten. Dus camera 1 start op t=0, camera 2 start op t=0+1microseconde etc.

Dan heb je een oplossing nodig om de beelden van al die camera's ergens op te slaan. En vervolgens een oplossing die het beeldmateriaal in elkaar weeft, op basis van de bekende volgorde van de cameras. Dus frame 1 camera 1, frame 1 camera 2 ... frame 1 camera 200, frame 2 camera 1, frame 2 camera 2 etc.

Als je cameramodules hebt met eigen opslag, dan zou je dus prima kunnen focussen op de techniek om de camera's in de juiste volgorde en met de juiste tussenpozen te starten. Het samenvoegen van het beeldmateriaal is dan redelijk simpel.

Ik ben wel benieuwd naar hoe makkelijk je camera modules kan vinden die je op een betrouwbare manier met zulke extreem korte tussenpozen kan laten starten. Dat vereist extreem nauwkeurige aansturingselektronica en cameramodules die een zeer consistente vertraging hebben tussen het ontvangen van het 'start' signaal en het daadwerkelijk starten met opnemen. Als daar ook maar enig verschil zit tussen camera's (of tussen de ene opname en de volgende) dan raakt heel je volgorde door de war.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 17-01-2016 16:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Orion84 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:01:

Ik ben wel benieuwd naar hoe makkelijk je camera modules kan vinden die je op een betrouwbare manier met zulke extreem korte tussenpozen kan laten starten. Dat vereist extreem nauwkeurige aansturingselektronica en cameramodules die een zeer consistente vertraging hebben tussen het ontvangen van het 'start' signaal en het daadwerkelijk starten met opnemen. Als daar ook maar enig verschil zit tussen camera's (of tussen de ene opname en de volgende) dan raakt heel je volgorde door de war.
We bedoelen beide hetzelfde ;)

toevallig heb ik laatst een script in Python geschreven waarbij timing redelijk belangrijk was. In Python loop je bijvoorbeeld al snel tegen de beperking aan dat de timer "drift" naarmate de tijd verstrijkt, dit is de orde van enkele milliseconden, iets wat met miljoenen beeldjes per seconde zorgt voor compleet mislukte opname.

Je kan ook een timer in het beeld plaatsen die tijd met de juiste hoeveelheid decimalen weergeeft en dan kan je beeldanalyse toepassen door de tijd fysiek uit de foto te halen en ze dan op de juiste volgorde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xaph schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Met off-the-shelf hardware gaat het wel lukken: je moet alleen weten wat je nodig hebt. Onderstaande senario's even met uitgangspunt dat de camera's compatible zijn met de software, en is alleen een oplossing voor de storage, niet voor het aan elkaar plakken van beelden e.d. wat de TS wil.

1.) Software: Genetec Security Center; hardware: twee Genetec SV-Pro(gaat tot 100 streams per server).

2.) Software: Bosch VRM, hardware: twee DIVAR IP 6000(gaat tot 128 streams per server).

Beide zijn "off-the-shelf" oplossingen en komen met verschillende configuratie mogelijkheden als het gaat om storage capaciteit.
Je moet dan elke camera starten met 0.0002 seconden vertraging (uitgaande van 25 fps, 1/(25*200)), En dat mag dan niet afwijken. Hoe wil dat doen met beveiligingscamera's?

Je zou eigenlijk de camera modules (zoals de camera module van de Raspberry Pi) per x aantal camera's met een fpga moeten uitlezen en de fpga's onderling koppelen met een trigger line ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:00
Kan je iets meer vertellen over de opstelling waar het moet voor dienen?
Doe zelf phD aan de uni en heb ook wat ervaring/ben bezig met opstelling van cameras voor metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

We dragen beiden een verschillende oplossing aan voor het timingprobleem. Maar dat in dat aspect de grootste uitdaging zit (los van het optisch corrigeren) ben ik inderdaad helemaal met je eens.

Dat ga je ook zeker niet op willen lossen met scriptjes op een pc of iets dergelijks. Dat gaat je alleen lukken met specifieke elektronica.

Kijk bijvoorbeeld naar de delay modules die ze bij mythbusters regelmatig gebruiken om het ene mechanisme een fractie van een seconde later te laten reageren dan het andere. Geen idee of er dergelijke modules op de markt zijn met voldoende precisie. En dan zit je dus nog met de betrouwbaarheid van de camera's zelf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Jullie hebben het over camera's, de TS over sensors met een soc erachter :p
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:01:
Het op tijd triggeren van de camera's en het software matig bijwerken van de beeldjes hoeft geen probleem te zijn aangezien dat altijd hetzelfde is voor het desbetreffende frame.

Op het moment neigen we naar High speed sensors met een system on a chip opstelling. De beelden van elke sensor zijn dan opgeslagen op de RAM van deze chip.

De problemen die ik op het moment zie zijn het wegschrijven van de data zonder dat de computer ten alle tijden verbinding probeert te maken met elke sensor.
Als je niet wilt dat de computer de sensors uitleest, moeten de sensors zelf contact opnemen met een oplossing om hun data weg te schrijven. dat kan een pc zijn, maar ook een nas of een queue ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Xiphalon schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:54:
Jullie hebben het over camera's, de TS over sensors met een soc erachter :p
[...]
Camera(module) lijkt me een treffende term voor 'sensor met een soc erachter'. Ik doelde met 'camera' in elk geval niet per se op kant en klare fotocamera's zoals de mediamarkt ze verkoopt, als je dat bedoelde. Of kant en klare beveiliginscameras of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 17-01-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:19:
Ik probeer een opstelling te bouwen waar 200 CCD camera's aangesloten zijn op een computer. Ik wil alleen niet dat mijn computer gaat communiceren met elk apart device. Hoe kan ik ze aansluiten of iets instellen zodat ik er wel data van binnen kan krijgen zonder controles van de computer?

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft!
En wat heeft je eigen zoektocht met bijvoorbeeld Google tot dusver opgeleverd? Je vermeldt nergens wat je zelf al hebt gevonden en waarom dat niet hielp. Daardoor voldoet je topic geenszins aan de eisen zoals omschreven in Het algemeen beleid. Neem die dus eens door.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.