Op mijn server draai ik de applicatie Redmine.
Nu wil ik ervoor zorgen dat automatisch een issue wordt aangemaakt onder een project wanneer mail word verzonden naar een bepaald e-mail adres.
Dit is mogelijk door onderstaand commando uit te voeren vanaf de terminal:
rake -f /var/www/redmine/Rakefile redmine:email:receive_imap RAILS_ENV="production" host=mijn.server.com username=support@server.com password=password move_on_success=Inbox allow_override=priority
Uiteraard wil je het checken van de mail automatiseren met een cron job, alleen lijkt dit niet helemaal goed te gaan. Zelf denk ik dat het te maken heeft met de environment settings.
Eerst heb ik geprobeerd om een standaard cron job aan te maken wat helaas niet werkte.
Vervolgens heb ik gekeken op de website van RVM.
De uitleg op deze website lijkt helaas ook niet te werken voor mij.
Om toch een cron job te hebben met de benodigde path settings heb ik het volgende gedaan met behulp van instructies:
Vervolgens mijn cron job toegevoegd waarna onderstaande configuratie ontstaat.
Script:
crontab -e:
Kan iemand wat advies geven?
Ik ben niet zo bekend met ruby en cron jobs.
Dat de cron job om de minuut draait is even voor testdoeleinden.
Nu wil ik ervoor zorgen dat automatisch een issue wordt aangemaakt onder een project wanneer mail word verzonden naar een bepaald e-mail adres.
Dit is mogelijk door onderstaand commando uit te voeren vanaf de terminal:
rake -f /var/www/redmine/Rakefile redmine:email:receive_imap RAILS_ENV="production" host=mijn.server.com username=support@server.com password=password move_on_success=Inbox allow_override=priority
Uiteraard wil je het checken van de mail automatiseren met een cron job, alleen lijkt dit niet helemaal goed te gaan. Zelf denk ik dat het te maken heeft met de environment settings.
Eerst heb ik geprobeerd om een standaard cron job aan te maken wat helaas niet werkte.
Vervolgens heb ik gekeken op de website van RVM.
De uitleg op deze website lijkt helaas ook niet te werken voor mij.
Om toch een cron job te hebben met de benodigde path settings heb ik het volgende gedaan met behulp van instructies:
code:
1
2
3
| rvm use 2.2 rvm cron setup crontab -e |
Vervolgens mijn cron job toegevoegd waarna onderstaande configuratie ontstaat.
Script:
code:
1
2
3
4
| #!/bin/bash source /usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1@global/environment rake -f /var/www/redmine/Rakefile redmine:email:receive_imap RAILS_ENV="production" host=mijn.server.com username=support@server.com password=password move_on_success=Inbox allow_override=priority |
crontab -e:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #sm start rvm PATH="/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1/bin:/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1@global/bin:/usr/local/rvm/rubies/ruby-2.2.1/bin:/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1/bin:/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1@global/bin:/usr/local/rvm/rubies/ruby-2.2.1/bin:/usr/local/rvm/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/usr/local/sbin:/usr/sbin:/home/gebruiker/.local/bin:/home/gebruiker/bin" GEM_HOME='/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1' GEM_PATH='/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1:/usr/local/rvm/gems/ruby-2.2.1@global' MY_RUBY_HOME='/usr/local/rvm/rubies/ruby-2.2.1' IRBRC='/usr/local/rvm/rubies/ruby-2.2.1/.irbrc' RUBY_VERSION='ruby-2.2.1' #sm end rvm */1 * * * * root /var/www/redmine/script/check_mail.sh |
Kan iemand wat advies geven?
Ik ben niet zo bekend met ruby en cron jobs.
Dat de cron job om de minuut draait is even voor testdoeleinden.