Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafische kaart laptop; 4gb vs 2gb vram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik wil deze gaan gebruiken voor zowel gamen als voor het e.e.a. programmeren. Nu heb ik twee laptops op het oog en de twijfel zit hem vooral in de voor- en nadelen van de hoeveelheid vram in de grafische kaart.

Het gaat om deze Acer:
http://www.mediamarkt.nl/...e5-772g-53jv-1401425.html

en deze Erazer:
https://www.mediamarkt.nl...661-md99623--1407916.html

Ik heb wat benchmarking sites opgezocht en ik kwam uiteindelijk op deze site uit:
http://www.notebookcheck....aphics-Cards.13849.0.html

Hier blijkt de Geforce GTX 950M aanzienlijk beter te presteren dan de 940M. Maar gaat deze site uit van beide 2gb vram varianten of is de 940M alleen verkrijgbaar in de 4gb variant? Wat zou de betere aankoop zijn?

Oh en algemene adviezen en betere voorstellen voor een redelijke game laptop van ongeveer 850 euro maximaal zijn uiteraard zeer welkom. _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een trage kaart met 4GB heeft minder zin dan een snellere met 2GB. Geheugen zegt niet zo gek veel. Daarbij heeft die notebook met 4GB ook een lage resolutie, dus heeft meer geheugen nog minder zin.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Zoals hier boven gezegd. Maar ik vermoed dat hij binnnekort in Laptop Aankoopadvies te vinden is dat lijkt mij een betere plek. Genoeg adviezen en alternatieven daar.

[ Voor 31% gewijzigd door loki504 op 15-01-2016 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat de Erazer z'n prijs waard is? Ik wil um vooral gebruiken voor programmeren en niet al te belastende spelletjes (skyrim / elder scrolls online bijv).

Verwijderd

Het feit dat er in beiden geen ssd zit zou ik mij meer druk om maken.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik zou voor de 2GB 950m gaan! die 940m kan die 4GB niet eens volledig allocaten. Daarnaast de spellen die jij speelt kom je niet eens boven de 2GB uit dus heb je meer aan snelheid.

[ Voor 40% gewijzigd door Galinsky op 20-01-2016 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:45:
Het feit dat er in beiden geen ssd zit zou ik mij meer druk om maken.
Ik heb in mijn oude laptop een ssd in een caddy zitten. Ik wou de DVD brander vervangen en hoopte daarmee wat geld te besparen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou vooral letten op de resolutie in dit geval; de acer heeft een lagere resolutie en dus een kleiner werkblad in je desktop. Vooral voor programmeren minder handig; kies dus een 1080p laptop.

4GB vRam is overbodig voor zo'n laptop ; de GPU in is simpelweg niet goed genoeg om een game met zulke hoge resolutie/anti-aliasing/texture details te spelen dat je out of vram raakt. 4GB is alleen nodig voor gamen op 4K resolutie en dan zelfs alleen nog voor games die ook zware textures hebben; ik denk dus dat je met deze laptop zelfs prima met 1GB uit had gekund.

youtube.com/@hisrep

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
wat hierboven al gezegd word, 4gb ga je niet volledig gebruiken met low/mid end videokaarten en voor werk had ik idd ook een full hd scherm gekozen. Je hebt dan meer flexibiliteit in wat voor jou de beste weergave is, ssd/hdd had ik me niet druk om gemaakt. Je bent vaak toch goedkoper uit als je een ssd er los bij koop dat is dan ook een ander verhaal.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1