Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726028

Topicstarter
Ik kreeg de eerste week van januari op beide toestellen een bericht dat er een systeem update beschikbaar was voor mijn telefoon. Deze heb ik op beide toestellen geinstalleerd en vanaf dat moment zijn beide toestellen zo dood als een pier.

Ze doen HELEMAAL NIETS meer! Accu eruit en erin, opladen, reset, harde reset, aan de computer en zelfs een recovery programma van windows helpt niet. De telefoon wordt niet herkend. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen.

Zijn er meer gebruiker die dit is overkomen of is er een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Heb je al eens geprobeerd om je telefoon aan je PC/ Laptop te koppelen met de recovery mode ingeschakeld op de telefoon?

Volgens mij is dat voor je lumia 930 de knoppen power en volume down indrukken en vasthouden een tijdje totdat de telefoon trilt.

En het antwoord op je 2e vraag: Ik gebruik Windows Phone al een paar jaar (LG optimus 7, Lumia 800, HTC 8X, Lumia 925) en ik heb dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb een keer in mijn hele Windows Phone (nu een 950XL) een Windows Phone gebrickt, en dan niet een beetje, maar echt: mid firm-ware de batterij er uit. En zelfs toen kon ik met de Lumia Recovery Tool van Microsoft (link: https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA142987) nog herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem aan de computer gekoppeld, ik heb de Lumia recovery tool geprobeert en ik heb al die andere dingen ook gedaan. Niets helpt. En het gekke is, beide telefoons zijn dood! Ze reageren echt helemaal nergens op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Long shot: accu eruit en terwijl die eruit is de powerknop seconde of 15 ingedrukt houden.

Dit zorgt ervoor dat ALLE stroom uit het toestel weg is. Heeft geholpen met een galaxy s4 die niks meer wilde doen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier bij m'n man en mij ook al Windows Phones van HTC en later Nokia, vanaf de HTC Trophy, en dit slechts een keer meegemaakt, met een LG Optimus 7, die we met de Lumia Recovery Tool weer tot leven konden wekken.
Maar twee telefoons tegelijk, dan kan gewoon geen toeval zijn.

Al eens een andere datakabel c.q. lader geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 15-01-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Marly schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:24:
Hier bij m'n man en mij ook al Windows Phones van HTC en later Nokia, vanaf de HTC Trophy, en dit slechts een keer meegemaakt, met een LG Optimus 7, die we met de Lumia Recovery Tool weer tot leven konden wekken.
Maar twee telefoons tegelijk, dan kan gewoon geen toeval zijn.

Al eens een andere datakabel c.q. lader geprobeerd?
Dit lijkt mij het proberen waard inderdaad.
2 is wel erg toevallig

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb waarschijnlijk wel de oplossing voor je, want ik had dit ook:

Prik een fatsoenlijke kabel ACHTERIN je pc, en niet voorin (ofwel; andere USB poort). Voorin leek ie 'm te vinden, maar mislukte de recovery continu. Achterin ging alles als een speer.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt alles al geprobeerd. Alle USB poorten, dikke kabel, dunne kabel, accu eruit en erin, verschillende laders, recovery tool. Het maakt allemaal niet uit. Ben al bij van die reparatie shops geweest. Die kenden het probleem niet. Ben ik dan de enigste die dit overkomt? 2 verschillende toestellen op hetzelfde moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
Anoniem: 726028 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:48:
Echt alles al geprobeerd. Alle USB poorten, dikke kabel, dunne kabel, accu eruit en erin, verschillende laders, recovery tool. Het maakt allemaal niet uit. Ben al bij van die reparatie shops geweest. Die kenden het probleem niet. Ben ik dan de enigste die dit overkomt? 2 verschillende toestellen op hetzelfde moment?
heb je ook met een andere computer of laptop geprobeerd een recovery te doen? Mogelijk ligt de oorzaak bij de computer.

NB hoe heb je de beide update's uitgevoerd?

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 15-01-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Wel spannend, de Lumia 650 bestaat nog niet eens :? Je bent toch niet aan het trollen he :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

KrazyJay

PinokkioTV schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:41:
Wel spannend, de Lumia 650 bestaat nog niet eens :? Je bent toch niet aan het trollen he :)
Het zou wel verklaren waarom die niets meer doet. :+

Weet je wel zeker dat het Windows Phones zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 20:07
PinokkioTV schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:41:
Dat was nou net wat mijnt meest interesseerde aan dit topic haha 😏

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Nokia heeft ooit wel een 650 uitgebracht, maar dat was voor het GSM tijdperk ...

https://www.google.nl/sea...c#imgrc=zIMbpknqS03UgM%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715883

Het is wel akelig stil geworden sinds de vraag over de authenticiteit van het verhaal tevoorschijn kwam ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Waarschijnlijk is de gebruiker niet meer terug gekomen op Tweakers. Speciaal voor deze vraag is het account aangemaakt. Ik ga er trouwens vanuit dat 650 gewoon een typefout is en dat de Lumia 640 oid bedoeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Rips10 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:12:
Waarschijnlijk is de gebruiker niet meer terug gekomen op Tweakers. Speciaal voor deze vraag is het account aangemaakt. Ik ga er trouwens vanuit dat 650 gewoon een typefout is en dat de Lumia 640 oid bedoeld word.
De enige suggestie na zijn laatste reactie is om het op een andere computer te proberen. Kennelijk gelukt?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben ik weer! Druk druk druk.

De 650 is inderdaad een typefout. Moet 630 zijn.

Beide telefoons werken nog steeds niet.
Ik heb alles geprobeert wat mogelijk is. Ze doen echt helemaal niets.
En op het internet is er ook al niets over te vinden.

Als er iemand is die nog een andere optie heeft dan de oplossingen die hierboven allemaal zijn aangeboden, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Wel, indien ze nog garantie hebben zou ik ze zo snel mogelijk richting MS sturen, indien niet wil misschien een andere tweaker wel eens eerst een poging doen. Het is inderdaad vreemd te noemen dat de twee toestellen op hetzelfde moment hetzelfde probleem krijgen.

Als je de toestellen aan de lader hangt, hoe laad je deze dan op? Via de PC, aan een lader? De originele of een andere? En indien een andere, hoeveel stroom kan deze leveren?

Maakten deze toestellen gebruik van Windows Insider, of hadden ze een stabiele Windows Phone 8.1 ROM?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nachtnet schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:12:
[...]

heb je ook met een andere computer of laptop geprobeerd een recovery te doen? Mogelijk ligt de oorzaak bij de computer.

NB hoe heb je de beide update's uitgevoerd?
Ik kreeg op beide toestellen het bericht dat er een systeemupdate beschikbaar was en of ik ze wilde installeren. Dat heb ik dus gedaan. Alles leek heel normaal te gaan. Ben er niet bij blijven staan omdat ik naar mijn werk moest. Weer thuis wilde ik kijken of alles goed was verlopen. Maar zoals gezegd, beide toestellen starten niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Ik had ook een soortgelijk issue met mijn 640 een hele tijd terug die inmiddels al lang verkocht is maar dat terzijde.

Lag aan de kabel tussen PC en telefoon, andere gebruikt daarna werd ie herkend op de PC en kon ik hem WEL via de tool recoveren. Volgensmij zat er standaard geen kabel bij en had ik een van een ander device gepakt. Misschien heb je er wat aan, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb meerdere kabels geprobeert, ,verschillende usb poorten met en zonder recovery tool en ook verschillende laders. Licht, zwaar (2A) en draadloos (930). Er gebeurt gewoon niets.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 726028 op 28-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 14:24
Waren de beide toestellen in het bezit van originele roms ( stock o.s ) ?
In de beginfase van Win 10 waren bepaalde toestellen buitengesloten, door spoofen kon je je toestel laten voordoen als een ander model/type om zo alsnog succesvol win 10 te installeren.
Maar ook voor debranding worden toestellen voorzien van een andere rom ( meestal grijze import ).

It's a long shot, maar gezien de bovenstaande reacties niet geheel onmogelijk natuurlijk.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

reset, harde reset
Gaan ze dus wel of niet aan?

Mijn 930 wordt ook niet herkent door die Lumia recovery tool, ik moest zelfs de oudere nokia recovery tool gebruiken (ergens in het WM topic staat daar nog een korte tutorial over).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zit je nog in de garantie termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Een 630 of 930 heeft zeker nog garantie, toestel is nog geen twee jaar in omloop. Ik snap dan ook niet zo goed waarom je ze nog niet hebt opgestuurd, dan had je ze nu al gerepareerd retour gehad.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je een harde reset doet op een toestel dat niet reageert. Volgens mij weet je dan niet of je een harde reset doet en doe je dus geen harde reset.

Ja, ik ben nog steeds een tikje sceptisch over deze "vraag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sowieso nog garantie op de toestellen. Ik probeer zo af en toe met volume down en de aan/uit knop om de tel op te starten. Ik heb, zoals ik eerder al schreef, alles wat hier aan oplossingen wordt aangeboden al uitgeprobeerd. Ze doen het gewoon niet.

Ik stuur ze maar gewoon op naar Microsoft. Feit dat ik dat nog niet gedaan heb zijn de berichten dat dat erg lang schijnt te duren voor je ze terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
Anoniem: 726028 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:48:
Ik heb het net mijn oude lumia 920 gehad. Die ging kapot toen ik hem aan een pc aansloot. Leek wel alsof hij een piekstroom kreeg ofzo. Hij ging uit en vervolgens kreeg kreeg ik hem met heen mogelijkheid meer werkend. Had hem toen ter reparatie opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Anoniem: 726028 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:03:

Ik stuur ze maar gewoon op naar Microsoft. Feit dat ik dat nog niet gedaan heb zijn de berichten dat dat erg lang schijnt te duren voor je ze terug hebt.
Ja, dan kan je beter wachten met opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Anoniem: 726028 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:16:
Ik heb meerdere kabels geprobeert, ,verschillende usb poorten met en zonder recovery tool en ook verschillende laders. Licht, zwaar (2A) en draadloos (930). Er gebeurt gewoon niets.
Ik lees hier nog niet terug dat je meerdere PCs hebt geprobeerd. Lukt het op een andere PC/laptop ook niet?
Anoniem: 726028 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:03:
[...] Ik stuur ze maar gewoon op naar Microsoft. Feit dat ik dat nog niet gedaan heb zijn de berichten dat dat erg lang schijnt te duren voor je ze terug hebt.
Wellicht dat het toestel specifiek is, maar mijn ervaring is dat ze redelijk snel zijn. Normaliter ben je je toestel nog geen week kwijt.
Daar staat wel tegenover dat ze over het algemeen niet zo moeilijk doen. MS is qua garantie meestal van het soort "doe maar een nieuw/refurbished toestel als het niet 100% duidelijk user abuse is".

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 30-01-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 930 heb ik vandaag teruggekregen. Met een nieuw moederboard erin. Deze werkt dus weer.

Maarrrrrrr, jullie zullen het niet geloven. Ik had een tijdje terug een 640 gekocht bij de mediamarkt.
Op dit moment hangt die achter de pc en probeert de recovery tool het toestel te herkennen.
HIJ START NIET MEER OP! Volgens mij worden mijn toestellen gehackt oid.
Dit is nu het 4e toestel waarbij dit gebeurt. De 930, een 630 en een 550. En nu de 640.
Het zal me niets verbazen als de 930 binnenkort ook niet meer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:58
Misschien is één van je USB-laders kapot en geeft die rare spanningen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Dit kan toch echt geen toeval zijn (en in hacken geloof ik niet ;) ), mogelijk wordt idd ergens in het oplaadproces kortsluiting veroorzaakt, via lader, kabel, pc of zelfs wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat raar zeg. Hoezo start niet op? begint bijna op een verkeerde handeling te lijken...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord welk OS je op de toestellen gebruikt. Gebruik je gewoon de normale 8.1 of heb je je aangemeld voor Insider? Zo ja, welke ring? Welke specifieke OS versie draait er op?

Ook interessant om te weten....gebruik je als oplader via het lichtnet een "vaste" oplader of zo'n ding waar je een USB kabel in moet douwen. Vooral die laatste wil nog wel eens rare spanningen doorgeven (en heet worden) en kan je toestel vernachelen. Daarom altijd de stock opladers gebruiken!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 10:52
Anoniem: 726028 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:58:
De 930 heb ik vandaag teruggekregen. Met een nieuw moederboard erin. Deze werkt dus weer.

Maarrrrrrr, jullie zullen het niet geloven. Ik had een tijdje terug een 640 gekocht bij de mediamarkt.
Op dit moment hangt die achter de pc en probeert de recovery tool het toestel te herkennen.
HIJ START NIET MEER OP! Volgens mij worden mijn toestellen gehackt oid.
Dit is nu het 4e toestel waarbij dit gebeurt. De 930, een 630 en een 550. En nu de 640.
Het zal me niets verbazen als de 930 binnenkort ook niet meer opstart.
Hmmm, ik vind het maar vreemd. Zelf heb ik een 930 maar al heel lang geen systeemupdate ontvangen. Volgens mij was Denim de laatste update. Misschien toch een hack of virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Panzer_V schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:25:
Je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord welk OS je op de toestellen gebruikt. Gebruik je gewoon de normale 8.1 of heb je je aangemeld voor Insider? Zo ja, welke ring? Welke specifieke OS versie draait er op?

Ook interessant om te weten....gebruik je als oplader via het lichtnet een "vaste" oplader of zo'n ding waar je een USB kabel in moet douwen. Vooral die laatste wil nog wel eens rare spanningen doorgeven (en heet worden) en kan je toestel vernachelen. Daarom altijd de stock opladers gebruiken!
De 930 draait op 8.1 net als de 640.

De 930 is inmiddels alweer defect. Zelfde probleem. Start niet meer op. Ik heb hem 2 keer opgeladen met een oplader waar dus een USB kabel in moet. Afgelopen donderdag op m'n werk was de accu bijna leeg en heb ik de telefoon uitgezet. Dat was het. Thuisgekomen wilde ik hem weer aanzetten maar er gebeurde niets. Hij trilde alleen maar zoals die normaal gesproken ook doet als je het toestel aan zet. Aangesloten op een lader. NIETS! Aangesloten op de computer. NIETS! Recovery Tool. Niets, toestel wordt niet herkend.

Ik stuur hem maar weer op. De laders die ik gebruik hebben altijd goed gewerkt, dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is.

Het laatste wat ik met de 640 heb gedaan is aansluiten in de auto en een GPS Tachometer gebruikt. Thuisgekomen telefoon weggelegd en de volgende ochtend ook niet meer opstarten. Ook maar opsturen.

Ik vind het mooie toestellen en zijn lekker snel. Ook het OS bevalt me prima maar op dit moment heb ik er wel een beetje de balen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Dit kan niet aan het OS liggen, noch aan de telefoons, sterker nog, dit heeft geen mens met vier (!!) telefoons kort na elkaar, van welk merk of OS dan ook. 't Moet iets specifiek van/bij jou zijn, thuis (stopcontact, pc?), in je auto, op je werk, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Eens met Marly, 1x een toestel kan gebeuren, pech gebeurd, 2x is opvallend, maar 4x? Onmogelijk.

Dat moet inderdaad iets specifieks zijn, maar dat kan werkelijk van alles zijn. Misschien een app die je gebruikt?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wel eens een melding dat er een verkeerde lader is aangesloten en dat het laden lang kan gaan duren. Maar ik weet eerlijk gezegd niet welke lader het is. Vrouw en kinderen hebben ook van die dingen en ik let er niet zo op welke ik aansluit. Misschien moet ik ze maar wegdoen en één lader gebruiken voor de telefoons en tablets. Het valt me wel op dat de Nokia's erg warm worden tijdens het opladen ongeacht welke oplader ik gebruik.

Ik stuur eerst maar de 930 en 640 op voor reparatie en laat hier dan wel weten wat eruit komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 726028 op 07-03-2016 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 422883

ALTIJD de originele laders gebruiken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit klinkt een beetje als een euvel dat ik herken uit mijn Lumia 800/900 tijdperk. Als de toestellen echt he-le-maal leeg waren, dan leek er zelfs aan de lader bijzonder weinig te gebeuren. Wat ik dan altijd deed is hem aan de lader hangen en rustig een dag laten liggen. Soms deed dat hem, soms niet. Wat je dan ook nog kan proberen is het toestel aan de lader hangen en iets van 30 seconden de volume down ingedrukt houden (mogelijk volume up, het is alweer een tijdje geleden). Dan kwam het toestel soms magisch tot leven.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1