Shops filteren op keurmerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Toen ik de bestelkosten aan het berekenen was voor een nieuwe zelfbouw-pc, stond Megekko bovenaan doordat zij als enige al mijn onderdelen konden leveren.

Megekko was voor mij een volledig onbekende aanbieder en dus ben ik een beetje aan het graven gegaan naar informatie over hen. Daarbij viel mij op dat zij over niet een keurmerk beschikken.

Daarna wilde ik eens kijken met hoeveel webshops dat nog meer het geval was. Daarbij kwam ik op de volgende suggesties om webshops in het algemeen met elkaar te vergelijken:
  • Een overzicht van webshops op jullie website, niet alleen bij het berekenen van de bestelkosten.
  • Kunnen filteren op het hebben van een keurmerk, zowel bij het berekenen van de bestelkosten als bij het algemene overzicht.
  • Daar waar aangegeven staat welke keurmerken een bepaalde webshop heeft, linken naar de website ervan.
Wellicht dat sommigen zeggen, "Joh zoveel handiger is het echt niet voor echt veel mensen, dus laat maar." Ik zeg dan heel simpel, schaden doet het vast niet en er zijn vast niet marginaal aantal mensen dat het wel een fijne toevoeging vindt. Zo wordt het namelijk een stuk overzichtelijker om het landschap van webshops te verkennen als beginneling.

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die keurmerken hebben imo nagenoeg nul waarde, dus ik weet niet hoe nuttig dat is. Shopreviews des te meer.

Overigens heb ik prima ervaringen met Megekko.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2016 01:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Volgens mij vult een keurmerk in deze zin het gat tussen recht hebben en je recht krijgen. Praktisch gezegd, als een webshop er een zooitje van maakt, en geen keurmerk oid heeft, kun je of naar de rechter of fluiten naar je centen/spullen. Volgens mij maakt dat voor genoeg mensen een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat overzicht van shops is er al: http://tweakers.net/shopreview/
Daar is inderdaad niet direct zichtbaar welke shops zijn aangesloten bij een keurmerk.

De keurmerkvermelding op de shoppagina voorzien van een link (bij voorkeur de daadwerkelijke validatielink die ook laat zien dat de shop lid is) lijkt mij wel een handige feature.
Bijvoorbeeld: https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

Verder heb je wellicht een iets te rooskleurig beeld van wat keurmerken voor je doen als een aangesloten shop er een zootje van maakt. Sowieso is dat sterk verschillend per keurmerk (er zijn er nogal wat), maar meestal is het niet veel meer dan een check dat de webshop zich (op papier) aan de wet houdt en iets van een geschillencommissie. Maar bij shops die er op een gegeven moment echt zooitje van maken heb je daar weinig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 15-01-2016 13:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Niet online
Die knop zat goed verstopt, maar inderdaad die knop zat er wel inderdaad.
Daar is inderdaad niet direct zichtbaar welke shops zijn aangesloten bij een keurmerk.

De keurmerkvermelding op de shoppagina voorzien van een link (bij voorkeur de daadwerkelijke validatielink die ook laat zien dat de shop lid is) lijkt mij wel een handige feature.
Bijvoorbeeld: https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

Verder heb je wellicht een iets te rooskleurig beeld van wat keurmerken voor je doen als een aangesloten shop er een zootje van maakt. Sowieso is dat sterk verschillend per keurmerk (er zijn er nogal wat), maar meestal is het niet veel meer dan een check dat de webshop zich (op papier) aan de wet houdt en iets van een geschillencommissie. Maar bij shops die er op een gegeven moment echt zooitje van maken heb je daar weinig aan.
Nja ik zie het ook niet als beschermengel, maar ik heb vooral het beeld dat als ze er een zooitje van maken en je komt er niet samen uit, zo'n keurmerk iets praktischer (en goedkoper is) dan naar de rechter.

Mocht dat niet zo zijn, zit ik mij toch een beetje af te vragen wat zo'n keurmerk meer doet dan de kvk. Maar ik denk dat het goed is als we die discussie niet hier voeren.