Videokaart word niet gedetecteerd door de computer.

Pagina: 1
Acties:

• a_new_hunter
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo,

Sinds een paar weken geleden heb ik samen met iemand mijn computer gebouwd. Dit ging zeer goed en alles deed het volgens wens. Ik had op dat moment nog een oud beeldscherm, dus heb ik die aangesloten op het moederboard (Asus Maximus VII Ranger). Sinds vandaag heb ik een nieuw beeldscherm gekocht namelijk Benq rl2455hm. Dus ik wou mijn nieuw beeldscherm aansluiten op mijn video kaart (Asus strix gtx 980). Toen ik dat probeerde kreeg ik geen beeld. Normaal gesproken zou hij automatische moeten overschakelen naar de GPU. Toen hij dat naar een paar keer opstarten niet deed, ben ik maar is in de BIOS gaan kijken om dit handmatig te veranderen. Toen ik een tijdje met de BIOS zag ik dat mijn BIOS dat hij geen grafische kaart aangaf. Toen ben ik maar is in mijn computer gaan kijken of de grafische kaart het wel deed. Toen ik dit deed zag ik dat mijn fans van de grafische kaart wel aan het draaien waren. Dus hier neem ik mee aan dat mijn GPU wel werkt. Alleen word hij dus niet geregistreerd word door het moederboard?.

specs:
Intel core i7-4790K.
Asus Maximus VII Ranger.
Asus strix gtx 980.
Corsair h60 (2013 editie).
Corsair RM750.
Corsair Vengeance 16gb .
Samsung evo 850 250GB.
Seagate barracuda 2tb.

Ik hoop dat een van jullie mijn hierbij kan helpen. Om dit probleem zo snel mogelijk te fixen.

Met vriendelijke groet,

a_new_hunter

[ Voor 7% gewijzigd door a_new_hunter op 14-01-2016 23:44 ]

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Heb je de connector voor het scherm op je moederboard ingeprikt of op de videokaart. Trouwens kun je hierboven aangeven in een lijstje welke componenten je in deze computer hebt? Wij kunnen je dan beter helpen

[ Voor 3% gewijzigd door thijsjek op 14-01-2016 23:38 . Reden: Lijstje toegevoegd ]

• a_new_hunter
thijsjek schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:37:
Heb je de connector voor het scherm op je moederboard ingeprikt of op de videokaart. Trouwens kun je hierboven aangeven welke componenten je in deze computer hebt? Wij kunnen je dan beter helpen
Op dit moment heb ik het scherm weer op mijn moederboard staan met (DVI-D). Maar het is de bedoeling om hem aantesluiten op mijn video kaart met een HDMI kabel. (Het trouwens niet dat de kabel stuk is want ik heb meerdere kabels geprobeerd).

*Ik heb het lijstje toegevoegd met de componenten van mijn computer.

• thijsjek
Ah, dan is mijn idee dat in het bios nog de setting staat op intergrated graphics en niet op pci-e. Als je dat even kan controleren en testen.

• a_new_hunter
thijsjek schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:52:
Ah, dan is mijn idee dat in het bios nog de setting staat op intergrated graphics en niet op pci-e. Als je dat even kan controleren en testen.
Ik heb dit inderdaad geprobeerd en de settings aangepast onder Advanced tab of BIOS, Systems Agent Config, Graphics Config, set to PCI-E. Ipv auto/ cpu grafisch. Naar dat ik dit had gedaan en opgeslagen. Restartte mijn pc (zo als normaal). En was die setting weer terug gesprongen naar auto / cpu grafisch. Dit heb ik een paar keer daarna nogmaals geprobeerd, maar elke keer sprong hij terug. Dit deed mij lijden tot de conclusie dat mijn video kaart niet werd gedetecteerd. Naar wat onderzoek gedaan te hebben vond ik een plek in de BIOS waar je jouw grafische kaart specs kan zien. Dus hier ben ik natoe gegaan. En zag tot mijn verbazing dat er niks stond. Hieruit bleek dat mijn vermoede goed was. De heb ik voor de zekerheid toch maar even mijn computer opgemaakt op te kijken als mijn video kaart het wel deed, maar daar was niks mis mee want bijde fans van mijn video kaart waren aan het draaien. Zoals ze normaal gesproken horen te doen. Ik heb hierna nog even alle snoertjes aan gedrukt om te kijken of er niks loszat. Maar dat was niet het geval. Alles zat nog goed op zn plek

• thijsjek
En de bios terug zetten naar fabrieks instellingen?

Zet je het beeldsherm trouwens ook op hdmi input als je test met de hdmi kabel?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Je saved de BIOS toch wel heh? Heb je ook de nieuwste BIOS versie? Dit is typisch een settings probleempje en geen hardware matige. Heb je alle schermen wel op je videokaart?

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11-2025
Zit je videokaart en goed in? Met dit bedoel ik zit de videokaart goed aangedrukt in de PCI-e slot.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:43

ResuCigam

BOFH

En heb je ook alle extra voeding stekkers voor je videokaart aangesloten?

We do what we must because we can.

• a_new_hunter
Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:21:
Je saved de BIOS toch wel heh? Heb je ook de nieuwste BIOS versie? Dit is typisch een settings probleempje en geen hardware matige. Heb je alle schermen wel op je videokaart?
Ik save mijn BIOS wel, Maar hij springt elke keer terug als ik hem van auto naar PCI-e zet.En ik heb niet de laatste BIOS versie. ik heb ook geen idee hoe je de BIOS update

[ Voor 9% gewijzigd door a_new_hunter op 15-01-2016 15:19 ]

• a_new_hunter
SkylerNL schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:30:
Zit je videokaart en goed in? Met dit bedoel ik zit de videokaart goed aangedrukt in de PCI-e slot.
ResuCigam schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:37:
En heb je ook alle extra voeding stekkers voor je videokaart aangesloten?
Ja ik heb dit net nog even gecontroleerd. En volgensmij zit alles goed vast. Alles is ook goed aangesloten, want de fans draaien wel van mijn kaart.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:43

ResuCigam

BOFH

Dan zit er weinig anders op dan de kaart even bij iemand anders in zijn pc te drukken en te controleren of het daar wel werkt.

We do what we must because we can.

Verwijderd

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:36 ]

Verwijderd

weg

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:37 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
leuke reacties SmokingGunz en Danooned. Kuch
Modbreak:Don't feed the trolls.

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:37 ]

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
a_new_hunter schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:21:
[...]

[...]

Ja ik heb dit net nog even gecontroleerd. En volgensmij zit alles goed vast. Alles is ook goed aangesloten, want de fans draaien wel van mijn kaart.
Klinkt nogal verkeerd, bij de kaart die jij hebt blijven in principe de fans uit zolang de hij minimaal gebruikt word.

Zorg ervoor dat beide voedings kabels goed in de kaart zitten zowel de 6 als de 6+2. Flash de Bios naar de laatste versie, hoe dit moet staat wel op de asus website als je de laatste bios update download.

Verwijderd

Wat dacht je van drivers installeren? Kan wel helpen bij custom build. Gewoon even op de site van nVidia kijken (met je oude beeldscherm) en kijken of het installatie programma van de drivers hem wel herkent voordat je met de BIOS gaat kloten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 21:43

DarkSide

theres no place like ::1

ook zonder drivers moet hij gewoon beeld geven.
Zal hem gewoon eens een keer eruit halen. En dan nogmaals plaatsen. Alles goed nalopen en kabels controleren. Idd evt even testen in andere pc. Of andere, werkende kaart, in jouw pc stoppen.
DOA kan altijd voorkomen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

weg

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:37 ]

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04:50
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:08:
Misschien licht het niet aan de videokaart maar aan de manier waarop je de videokaart benaderd. Misschien moet je gewoon is lief aan de videokaart vragen waarom hij zijn werk niet wil doen.

Ik hoop dat ik je zo genoeg geholpen heb.
Dat zou het zijn -,-
Modbreak:Don't feed the trolls.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:38 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Verwijderd

weg

[ Voor 106% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 09:38 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je de 2 voedingen wel aangesloten op de achterkant van je nieuwe videokaart??

Aantal pins (videokaarten) 6 pins, 8 (6+2) pins
Aantal 6 pins 1x
Aantal 8 pins 1x
Stroomverbruik 225W

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• a_new_hunter
keur0000 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:15:
Heb je de 2 voedingen wel aangesloten op de achterkant van je nieuwe videokaart??

Aantal pins (videokaarten) 6 pins, 8 (6+2) pins
Aantal 6 pins 1x
Aantal 8 pins 1x
Stroomverbruik 225W
jazeker, Maar dit topic mag wel worden gesloten, Want mijn probleem is al opgelost.

mvg,

a_new_hunter

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
a_new_hunter schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:18:
[...]

jazeker, Maar dit topic mag wel worden gesloten, Want mijn probleem is al opgelost.

mvg,

a_new_hunter
Wat is de oplossing? Misschien dat iemand anders in de toekomst er ook wat aan heeft.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• a_new_hunter
Mandrake466 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Wat is de oplossing? Misschien dat iemand anders in de toekomst er ook wat aan heeft.
Ik heb geen idee, Hem m'n computer naar Azerty gebracht om hem naar te kijken. Hun vermoede was dat de videokaart verkeerd zat.

mvg,

a_new_hunter
Pagina: 1