welke router moet ik kopen met ziggo te gamen en streamen?

Pagina: 1
Acties:

• thaize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Zelf denk ik aan een ASUS RT-AC68U of een Netgear R7000 Nighthawk AC1900, deze routers behoren op dit moment toch wel tot de betere, de nieuwere versies van deze 2 routers (de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U.

nu heb ik uit een eerder topic begrepen dat de ASUS RT-AC68U en de Netgear R7000 Nighthawk AC1900 dezelfde chip gebruiken.
en het dus geen drol uitmaakt welke van de 2 je pakt en je dus de goedkoopste kan pakkken.

maar nu mijn vraag geldt dit ook voor de nieuwere/ duurdere varainten?
namelijk de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U.
zijn die kwa hardware ook indentiek aan elkaar?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:11
Ik heb de nighthawk A-C 1900 het is echt een prima ding. Zeer lage Ping tijdens gamen. Zeer stabiel, prima ding

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 14-01-2016 21:26 ]

• thaize
wat voor ping tijden haal je tijdens gamen?

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Dat zegt helemaal niks zonder te weten wat voor internetabonnement hij heeft en welke jij zelf hebt.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Met Ziggo 200/20 haal ik met Netgear R7000 ping van 6.

Weg

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
New Yorker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 03:11:
Met Ziggo 200/20 haal ik met Netgear R7000 ping van 6.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan waar de server staat en hoe snel die server is. Je kan hooguit stellen dat je je 6ms zit tussen je pc en je router. Ipv van de gebruikelijk 1ms.

Tevens is afstand tussen je pc/laptop en router. En of er veel of weinig wifi's in de lucht etc van belang. Dus verkoop hem geen hoop dat kan verkeerd uitpakken.

• freaky35
op 1 of andere manier heeft deze router een erg lage ping(ook draadloos),lager als met de oude Netgear die ik heb.

Verder is het draadloos gedeelte gewoon erg snel en stabiel, zelfs gamen met 64 man in bf4 gaat prima hier. En het bereik is meer dan goed, we hebben alleen maar betonnen muren.

De ping wisselt,maar rond de 15 a 30 is normaal hier, ook draadloos

Echt een super ding vind ik het.

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 15-01-2016 08:42 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://www.smallnetbuilder.com/tools/rankers/router/view

Er zijn mooie pagina's te vinden hiervoor ...

• freaky35
zekers, goede site is dat overgens.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 16:24
Uuh en waarom wil je perse een andere router kopen? De ulbees/horizons van Ziggo/UPC zijn goed genoeg voor gamen en streamen. Of gaat het specifiek over streamen over wifi? Zo ja dan ben je er niet alleen met een andere router, dan is een goede snelle wifi chip\kaart ook nog een vereiste indien je naar AC wilt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• thaize
Joenino schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:46:
Uuh en waarom wil je perse een andere router kopen? De ulbees/horizons van Ziggo/UPC zijn goed genoeg voor gamen en streamen. Of gaat het specifiek over streamen over wifi? Zo ja dan ben je er niet alleen met een andere router, dan is een goede snelle wifi chip\kaart ook nog een vereiste indien je naar AC wilt.
waarom nou omdat het aantal apparaten dat op wifi moet werken groeit hier en vaker de wifi even weg is terwijl er bedraad wel nog internet is en ik heb gehoord het standaard modem niet zo geweldig is.

ping is normaal rond de 35 maar als ik iets erbij download dan is het vaak 200 en lag.
ook hebben ze mij bij de media markt vertelt ( of het zo is weet ik niet maar vandaag ook dit topic)
dat de goedkopere routers en ook die van ziggo de snelheid gewoon deelt naar het aantal apparaten dat op die wifi inlogt. dus bv als je 100 mb hebt en er 5 apparaten op hebt dan krijgt elk apparaat 20 mb ookal vraagt het dat niet.
en dat die duurde routers zoals de nighthawk kijkt naar welk apparaat snelheid vraagt die de snelheid krijgt.
en derbij wil ik dus de pingsnelheid en de verbinding stabiel hebben.
derbij zal er toch wel een verschil moeten zijn in de verbinding met een router wat je er standaard bij krijgt en een router van 200 euro of is dit dan allemaal gebakken lucht.
heb zelf een tp link netwerkkaart in me pc met 2 antennes.
de router staat in de woonkamer en de pc op de eerste verdieping en heb 5 van de 5 streepjes bereik.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dan heb je dus geen router nodig, maar een AP.

• thaize
een acces point vergoot toch alleen het bereik?
als de wifi van de std ziggo router al kut is en je zet een ap erop dan versterk of zorg je dat een verotte verbinding alleen in een stuk meer van je huis te bereiken is of zie ik dit nu verkeerd?
heb 5 van de 5 streepjes bereik. dat is het probleem niet wil alleen meer snelheid en lagere ping.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Als je download op maximale snelheid krijg je altijd lag ja, daar werkt een nieuwe modem ook niet tegen. 1 of 2mb overhouden. Knijpen.

• thaize
Oké hoe kan ik dat het beste knijpen?.

En dus zou een nieuwe router kopen wel wat verbetering brengen voor het verdelen van de snelheid en meer snelheid draadloos en toch een iets lagere ping dan de ziggo modem draadloos ( mits je niet max download?)

Heb nu 120 MB maar haal maar 55 draadloos zou z'n nieuw modem daar verandering in kunnen brengen?
Me netwerk kaart in de PC is 300 mbs

• freaky35
Welke wireless kaart zit er in je systeem, is het een 2,4ghz of 5ghz kaart.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
De meeste programma's zoals utorrent hebben gewoon internet snelheden opties, steam e.d ook. vrijwel ieder download programmatje. Anders even in de webbrowser/setup kijken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gamen via Wifi is sowieso beroerd. Zo veel invloeden van buiten af, al heb je de allerbeste router ter wereld, je eigen wifi adapter en de netwerken om je heen hebben een negatieve invloed.

Het is zo erg dat ik voor WiFi zelfs gewoon terug ga naar de UBee router en deze uit Bridge modus laat halen. Mijn router wordt dan gewoon een AP voor een beter bereik. Gamen doe ik sowieso bekabeld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 21:12
Met de modem van Ziggo zelf ( technicolor ) Haal ik 130 / 150 Mbps ( Wireless )

Waarom moet je een andere router hebben ?, volgens mij kan je prima voor jouw doeleinden de originele modem gebruiken.

En het beste is natuurlijk altijd bekabelen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 15-01-2016 22:26 ]

• thaize
ik heb deze internet kaart kan nu jullie het zeggen idd een 2.4 ghz zijn.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/7157HAnf-wL._SL1500_.jpg
maar staat 300 mbs dan zal ik de 120 toch moeten halen of zie ik dit verkeerd.

en als ik jullie commetaar hoor dan kan ik beter afzien van een andere router en is dat zonde geld.

• freaky35
Wat hier al gezegd is,is bedraad gamen is eigenlijk altijd te preferen boven draadloos!,dus als het even kan zeker een kabel er neerleggen!

Persoonlijk vind ik de router functie echt slecht in de nieuwe Ziggo modems,ik heb dat hier ook even gehad als router maar het viel welg en het bereik en snelheid was gewoon slecht.
Nu staat deze in bridge mode voor de Netgear en dat werkt super

En je moet echt een ac kaartje hebben met 5ghz wil je goede snelheden halen,in combinatie met een nieuwe router.Anders haal je de snelheid nog niet..

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 15-01-2016 23:52 ]

• thaize
freaky35 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:51:
Wat hier al gezegd is,is bedraad gamen is eigenlijk altijd te preferen boven draadloos!,dus als het even kan zeker een kabel er neerleggen!

Persoonlijk vind ik de router functie echt slecht in de nieuwe Ziggo modems,ik heb dat hier ook even gehad als router maar het viel welg en het bereik en snelheid was gewoon slecht.
Nu staat deze in bridge mode voor de Netgear en dat werkt super

En je moet echt een ac kaartje hebben met 5ghz wil je goede snelheden halen,in combinatie met een nieuwe router.Anders haal je de snelheid nog niet..
dat het wel eens vaker weg valt kan ik over mee praten maar slecht bereik heb ik absoluut niet.
alleen vraag me af wat ik nou moet de eene zeg de modem van ziggo is goed en er is geen verschil tussen de routers en je hebt een ap nodig en zoals jij zegt weer heel veel baat bij zn router te hebben.

• freaky35
ik kan alleen vertellen uit mijn eigen ervaring ermee en dat je met de router functie niet best in de nieuwe Ziggo modems(als je hetzelfde type als wij hebben in elk geval), modemfunctie werkt wel goed.

Ik weet 99% zeker dat je baat gaat hebben bij een goede router, dat zal je een hoop ergenis schelen.

Ik weet niet of je van iemand een goede router kan lenen,maar dan kan je het uitproberen,maar dan moet je de Modem dus wel door Ziggo in bridge modus laten zetten,anders werkt het niet.

Aangezien je last hebt van een wegvallend signaal dan kan het zeker wel beter dat hoort gewoon niet,simpel.

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 16-01-2016 00:47 ]

• thaize
freaky35 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:46:
ik kan alleen vertellen uit mijn eigen ervaring ermee en dat je met de router functie niet best in de nieuwe Ziggo modems(als je hetzelfde type als wij hebben in elk geval), modemfunctie werkt wel goed.

Ik weet 99% zeker dat je baat gaat hebben bij een goede router, dat zal je een hoop ergenis schelen.

Ik weet niet of je van iemand een goede router kan lenen,maar dan kan je het uitproberen,maar dan moet je de Modem dus wel door Ziggo in bridge modus laten zetten,anders werkt het niet.

Aangezien je last hebt van een wegvallend signaal dan kan het zeker wel beter dat hoort gewoon niet,simpel.
als ik bij media markt een router koop kan ik hem binnen 14 dagen altijd terug brengen toch?
dus als goed is kan ik het dan proberen.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-02 08:52
Volgens mij is WiFi hier het grootste probleem. Ik kan bijna garanderen dat je deze problemen niet meer tegenkomt zodra je een kabel trekt van je PC naar het Ziggo-modemrouter. Kost je misschien 5 euro aan de kabel en dan ben je van het probleem af, mits je op dit moment op mobiele apparaten geen last hebt van internetproblemen (maar dat lijkt me niet het geval).

Het huidige modemrouter heeft op WiFi niet de capaciteit om meerdere apparaten tegelijk met een lage latency te bedienen. Voor mobiele apparaten is dat niet erg want een verschil tussen 10ms en 200ms ga je niet merken terwijl je YouTube-filmpjes zit te kijken. Bij online gamen merk je het direct en daarom zou ik het gebruik van WiFi gelijk vergeten. Een goed WiFi-router zal de problemen met gamen via WiFi waarschijnlijk ook oplossen, maar je hebt nog steeds geen garantie dat je ping stabiel blijft. Bovendien introduceert WiFi by design een beetje extra vertraging.

Echter, als het je niet uitmaakt om wat meer uit te geven kan het absoluut niet kwaad gelijk een goed router neer te zetten en de modemrouter van Ziggo in bridgemodus te zetten. Maar ook als je een nieuw router koopt, verandert dat niets aan het advies van het trekken van een kabel!
dat de goedkopere routers en ook die van ziggo de snelheid gewoon deelt naar het aantal apparaten dat op die wifi inlogt. dus bv als je 100 mb hebt en er 5 apparaten op hebt dan krijgt elk apparaat 20 mb ookal vraagt het dat niet.
Dat is pure onzin, verkooppraatje. Als jij 4 apparaten bekabeld aansluit op het Ziggo-modemrouter en 1 apparaat gaat downloaden, dan krijgt dit apparaat de volle snelheid. Wellicht ligt de verdeling scheef als je met 4 apparaten tegelijk gaat downloaden maar ik betwijfel of die situatie in de praktijk voorkomt en of je er ook daadwerkelijk last van hebt, gezien het feit dat je 200/20 hebt. Ook voor WiFi gaat dit op en kan elk apparaat de volle snelheid halen mits het het enige apparaat is dat om bandbreedte vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door DiedB op 16-01-2016 01:52 ]

• thaize
Ik heb 120/10 ofzoiets in ieder geval 120 down.
Dat een kabel het beste is snap ik maar die mogelijkheid moet je wel hebben en aangezien ik in een huurhuis zit met een verlaagd plafond, er in de meterkast geen.stroom aanwezig is( stopcontact) en de modum in de woonkamer staat waar het TV signaal binnen komt ( vanaf de meter kast in de gang zal die kabel 5/6 meter zijn. ( overigens ook een groene kabel wat in de woonkamer uitkomt) heb ik de mogelijkheid niet om een kabel tot boven te trekken.
Het geluk wat ik dan wel heb is dat mijn slaapkamer is aan de kant waar het modem staat, heb wel een coax kabel naar me slaapkamer kunnen trekken vanuit de meterkast dus zit 5/6 meter van de router af met 1 verdieping ertussen.
De modem op me kamer is oom geen optie gezien me kamer heel klein is en ik ook vaker onder me bed moet stofzuigen.
Dus zal wel draadloos moeten.
Eigenlijk moet dus alles over wifi.
Alleen de TV in de woonkamer zit bekabelt.
Verder 3 telefoons zitten op de wifi, 2 chromecast , een ps4 een PC en 2 laptops.
Me zusje kijkt derbij 24/7 YouTube en netflix.

En ookal ben ik eens helemaal alleen thuis dan haal ik via wifi maar 55 mbs op speedtest.net terwijl ik 120 zou moeten krijgen.....

dus een andere netwerk kaart voor de pc en andere router?

kan iemand me trouwens uitleggen wat zn duo core in zn router moet?

http://www.mediamarkt.nl/...d-wifi-kaart-1240349.html

zal deze kaart wat zijn of kan ik beter voor een ander merk gaan?

[ Voor 32% gewijzigd door thaize op 16-01-2016 12:15 ]

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:22
Kan zijn dat je het vermeld hebt, dan heb ik er overheen gekeken, maar welk modem heb je?
Die kaart van je ondersteunt 300Mbps op Wifi 11n.
Dan moet het modem het echter ook nog ondersteunen.

Mijn vermoeden is dat je modem het niet ondersteunt, variant 11g gaat namelijk tot 54Mbps en dat komt overeen met jouw speedtest.

• thaize
Rensjuh schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:45:
Kan zijn dat je het vermeld hebt, dan heb ik er overheen gekeken, maar welk modem heb je?
Die kaart van je ondersteunt 300Mbps op Wifi 11n.
Dan moet het modem het echter ook nog ondersteunen.

Mijn vermoeden is dat je modem het niet ondersteunt, variant 11g gaat namelijk tot 54Mbps en dat komt overeen met jouw speedtest.
op de voorkant staat ubee evw321b.
en op de achterkant staat model no evw 3210

• Rensjuh
Dat model zou Wifi 802.11n moeten ondersteunen.
Kijk eens op je modem of de 802.11n mode aan staat?
Tevens zou je de bandbreedte op 40Mhz moeten zetten.

Bij mijn modem (TechniColor) staat de 802.11n mode op auto, bandbreedte op 40Mhz en ik ga ben van 30Mbps via de Wifi naar +/- 90Mbps gegaan.
Kijk even in jouw modem of deze instellingen juist staan.
Na het aanpassen van de bandbreedte van 20Mhz naar 40Mhz moest ik wel even mijn modem opnieuw opstarten.

Kijk ook even bij de instellingen van je netwerkkaart.
Bij mijn netwerkkaart stond de 802.11n mode ook standaard uit, dit heb ik ook nog handmatig aan moeten passen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rensjuh op 16-01-2016 23:49 ]

• thaize
Rensjuh schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:48:
Dat model zou Wifi 802.11n moeten ondersteunen.
Kijk eens op je modem of de 802.11n mode aan staat?
Tevens zou je de bandbreedte op 40Mhz moeten zetten.

Bij mijn modem (TechniColor) staat de 802.11n mode op auto, bandbreedte op 40Mhz en ik ga ben van 30Mbps via de Wifi naar +/- 90Mbps gegaan.
Kijk even in jouw modem of deze instellingen juist staan.
Na het aanpassen van de bandbreedte van 20Mhz naar 40Mhz moest ik wel even mijn modem opnieuw opstarten.

Kijk ook even bij de instellingen van je netwerkkaart.
Bij mijn netwerkkaart stond de 802.11n mode ook standaard uit, dit heb ik ook nog handmatig aan moeten passen.
oke maar welke is dan nou de 802.11n heb ze net beide omgezet maar toen had ik geen internet meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ok3aahykljj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/p6zr8nnawpp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/xmgdkyvzrwj.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 21:12
thaize schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 02:11:
Ik heb 120/10 ofzoiets in ieder geval 120 down.
Dat een kabel het beste is snap ik maar die mogelijkheid moet je wel hebben en aangezien ik in een huurhuis zit met een verlaagd plafond, er in de meterkast geen.stroom aanwezig is( stopcontact) en de modum in de woonkamer staat waar het TV signaal binnen komt ( vanaf de meter kast in de gang zal die kabel 5/6 meter zijn. ( overigens ook een groene kabel wat in de woonkamer uitkomt) heb ik de mogelijkheid niet om een kabel tot boven te trekken.
Het geluk wat ik dan wel heb is dat mijn slaapkamer is aan de kant waar het modem staat, heb wel een coax kabel naar me slaapkamer kunnen trekken vanuit de meterkast dus zit 5/6 meter van de router af met 1 verdieping ertussen.
De modem op me kamer is oom geen optie gezien me kamer heel klein is en ik ook vaker onder me bed moet stofzuigen.
Dus zal wel draadloos moeten.
Eigenlijk moet dus alles over wifi.
Alleen de TV in de woonkamer zit bekabelt.
Verder 3 telefoons zitten op de wifi, 2 chromecast , een ps4 een PC en 2 laptops.
Me zusje kijkt derbij 24/7 YouTube en netflix.

En ookal ben ik eens helemaal alleen thuis dan haal ik via wifi maar 55 mbs op speedtest.net terwijl ik 120 zou moeten krijgen.....

dus een andere netwerk kaart voor de pc en andere router?

kan iemand me trouwens uitleggen wat zn duo core in zn router moet?

http://www.mediamarkt.nl/...d-wifi-kaart-1240349.html

zal deze kaart wat zijn of kan ik beter voor een ander merk gaan?
Draadloos dus niet, dat is variabel aan de kabel krijg je 120 en haal je 120.

Nergens zeggen ze je hun volledige snelheid draadloos moet krijgen.

• thaize
Mektheb schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:58:
[...]

Draadloos dus niet, dat is variabel aan de kabel krijg je 120 en haal je 120.

Nergens zeggen ze je hun volledige snelheid draadloos moet krijgen.
dat klopt maar moet toch beter kunnen dan 45/50 mbs?

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je moet betere netwerkkaart halen.

Weg

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thaize schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:02:
[...]

dat klopt maar moet toch beter kunnen dan 45/50 mbs?
Er zijn teveel factoren om dat te kunnen beantwoorden.
Van storing in de omgeving ( veel buren, geen buren - kanaal in gebruik, 1 - 6 en 11 zijn de beste kanalen voor je signaal, de rest overlapt )
Maar ook bij je wachtwoordsettings, gebruik je WPA2, zet dan AES aan, en GEEN TKIP

40Mb is prima, tenzij je werkelijk met hoge snelheid wilt downloaden, dan MOET je echt bekabeld gaan werken ( er is genoeg over PWN netwerk te vinden, de powerlinesetjes, nieuwe variant )

Maar als je op wifi blijft, zou ik niet meer voor de 'oude' N of A gaan, maar direct upgraden naar de ac netwerken

Om in Mediamarkttermen te blijven :
http://www.mediamarkt.nl/...wifi-adapter-1286650.html
of deze :
http://www.mediamarkt.nl/...netwerkkaart-1278177.html

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 17-01-2016 03:27 ]

• Rensjuh
Op je 1e screenshot moet je de Adhoc 802.11n inschakelen.
2e screen hoef je niks mee te doen.
Op je 3e screen heb je je bandwidth op 40Mhz staan, maar er achter staat "Current 20Mhz".
Nu moet je dus even je modem herstarten.

Bij mijn modem is dit op de begin pagina, net na je ingelogd bent.
Onderaan heb ik een knop om mijn modem te herstarten.
Hoe het met jouw modem zit durf ik niet zeker te zeggen, maar zal niet heel veel afwijken gok ik.

edit; Om de een of andere reden reset bij mij het modem de instelling van de bandbreedte nog wel eens...
Springt automatisch terug naar 20Mhz.
Wanneer ik het modem weer een herstart geef, staat ie weer op 40Mhz en is de snelheid ongeveer weer verdubbelt...

[ Voor 22% gewijzigd door Rensjuh op 17-01-2016 13:07 ]

• thaize
Rensjuh schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:02:
Op je 1e screenshot moet je de Adhoc 802.11n inschakelen.
2e screen hoef je niks mee te doen.
Op je 3e screen heb je je bandwidth op 40Mhz staan, maar er achter staat "Current 20Mhz".
Nu moet je dus even je modem herstarten.

Bij mijn modem is dit op de begin pagina, net na je ingelogd bent.
Onderaan heb ik een knop om mijn modem te herstarten.
Hoe het met jouw modem zit durf ik niet zeker te zeggen, maar zal niet heel veel afwijken gok ik.

edit; Om de een of andere reden reset bij mij het modem de instelling van de bandbreedte nog wel eens...
Springt automatisch terug naar 20Mhz.
Wanneer ik het modem weer een herstart geef, staat ie weer op 40Mhz en is de snelheid ongeveer weer verdubbelt...
bij mij staat er onderaan alleen instellingen herstellen.
nergens een knopje om te herstarten ( ook andere pagina,s niet ) heb de stekker eruit gehad maar hij blijft op 20mhz staan.

[ Voor 3% gewijzigd door thaize op 17-01-2016 16:04 ]

Pagina: 1