Vakantieplannen Denemarken - suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
We zijn na een aantal jaren zomervakanties in Frankrijk van plan het eens over een andere boeg te gooien en naar Denemarken te gaan :)

Ik ben vroeger toen ik klein was een paar keer in Denemarken geweest maar toen waren we meer op doorreis naar de veerboot bij Hirtshals / Frederikshavn omdat we naar Noorwegen en Zweden gingen en we zijn dus nooit lang op een vaste plek geweest. Ben wel in Legoland geweest en ik weet zeker dat onze kinderen ( 2 en 7 jaar oud ) dit helemaal geweldig zullen vinden.

Noorwegen of Zweden staat ook nog op de bucket list maar daar willen we nog mee wachten tot de kinderen wat ouder zijn, dat zijn heel veel kilometers en dat trekken de kinderen nu nog niet. ( Zijn we er al? ) :P

Ondanks dat we een tent hebben geven we nu toch de voorkeur aan een huisje / stacaravan vanwege het meer onvoorspelbare weer en lagere temperaturen. Het leek mij wel handig om een beetje centraal in Denemarken te gaan zitten zodat je eventueel nog een dagje naar Kopenhagen kunt en ook een dagje naar Legoland. Dan kom je dus op het eiland Fyn uit.

Zijn er hier meer mensen die vakantie ervaring in Denemarken hebben? Ik lees overal dat Denemarken heel kindvriendelijk is maar ben nog een beetje zoekende wat voor activiteiten je zoal met de kinderen kunt ondernemen.

Hoor graag jullie ervaringen en suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben er zelf eens met mijn ouders op vakantie geweest. Mooi land, maar minstens net zo nat als Nederland en daardoor hebben we helaas minder gezien dan we wilden. Legoland is inderdaad fantastisch, maar dat wist je zelf al. Kopenhagen staat ook nog hoog op mijn lijstje. En wat ik graag zou willen doen is een keer de tunnel-en-brug naar Zweden rijden. Dat lijkt me een hele belevenis.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Het weer is wel extreem onvoorspelbaar. Je kunt 's morgens opstaan met zon en tegen de tijd dat je bent aangekleed regent het dat het giet.
Er is een mooi route van het zuiden naar Skagen die rustig in een paar dagen kunt rijden en onderweg uitstapjes kunt maken (Legoland mag je niet missen :) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
rally schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:04:
Het weer is wel extreem onvoorspelbaar. Je kunt 's morgens opstaan met zon en tegen de tijd dat je bent aangekleed regent het dat het giet.
Er is een mooi route van het zuiden naar Skagen die rustig in een paar dagen kunt rijden en onderweg uitstapjes kunt maken (Legoland mag je niet missen :) )
Hey Rally :w
We zijn wel van plan om ergens op een vaste plek te gaan zitten en van daaruit dagtripjes te maken. Liefst een beetje aan de kust en centraal. Skagen is wel een aardig stukje rijden en de kinderen zijn nog niet zo van de lange ritjes :)

Net weer wat meer gelezen, Odense schijnt ook leuk te zijn. Jammer dat Kopenhagen niet echt centraal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Vergeet de kleine eilandjes nabij Esbjerg niet, lekker dichtbij Billund. Of in de buurt van Silkeborg en de Gudenå :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Denemarken is een prachtig land. Het kan er heel mooi weer zijn in de zomer (kan ook flink regenen). Ik ga er regelmatig met een tent naartoe, een huisje of stacaravan is iets comfortabeler denk ik. Op Fyn is een prachtig kasteel met park, museum en speeltuin er omheen (Egeskov), is ook heel mooi voor kinderen. Ook de stad Odense is beslist aan te raden met het spoorwegmuseum en het Hans Christian Andersen Hus. De kust van het eiland is mooi met kleine fjorden waar vaak watersport wordt beoefend, vaak ook voor kinderen.

Op Jylland is de stad Arhus een dikke aanrader. Gezellige binnenstad en leuke musea. Op Jylland zijn ook diverse safariparken. Kopenhagen ben ik als kind wel eens geweest, is wel een mooie stad maar voor een dagje ga je daar niet heen als je op Fyn of Jylland staat. Dat is best nog ver rijden en die tolbrug is niet goedkoop.

Silkeborg is inderdaad ook een mooi gebied voor kinderen. Het hele land is altijd rustig, weinig lawaai en verkeer. Een fijn land voor de vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Je kunt vanuit Kopenhagen wel met de trein naar Malmo, even Zweden bezoeken.

Ik was vergeten dat jullie er inmiddels twee hebben :) Maar dan snap ik inderdaad dat je op een wat vastere plek wil zitten. Wij zaten redelijk "centraal" zodat je overal redelijk eenvoudig naar toe kunt rijden en nog wat kunt zien. Er zat "vroeger" ook het grootste doolhof van Europa (eigen claim) Niet heel bijzonder maar wel leuk voor de kinderen :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kopenhagen ben ik afgelopen jaar nog geweest als mini-citytrip. Blijft fantastisch - voor volwassenen. Muv veel teveel geld uitgeven in Tivoli is er weinig aan voor kinderen, sterker nog, aantal van de plekken die het voor volwassenen zo leuk maakt zijn niet plekken waar de meesten met hun kinderen willen komen (Christiania, Istedgade). Ik zou het dus links laten liggen voorlopig. De kleinere steden en platteland kunnen meer bieden. Wat dat betreft is ergens in de buurt van Billund zelf nog niet zo gek.

Hou trouwens in de buurt van Kopenhagen rekening met nogal wat logistieke chaos ivm dichte grens met SE over de Oresund. Als er veel vakantieverkeer is zou zomaar de boel geheel vast kunnen lopen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
Jorgen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:50:
Ik ben er zelf eens met mijn ouders op vakantie geweest. Mooi land, maar minstens net zo nat als Nederland en daardoor hebben we helaas minder gezien dan we wilden. Legoland is inderdaad fantastisch, maar dat wist je zelf al. Kopenhagen staat ook nog hoog op mijn lijstje. En wat ik graag zou willen doen is een keer de tunnel-en-brug naar Zweden rijden. Dat lijkt me een hele belevenis.
Paar jaar geleden zat ik op een camping direct aan de brug aan de Zweedse kant in Malmö. Echt prachtig uitzicht met de brug en eromheen kon je heerlijk zwemmen. Het weer zat ook allesbhalve tegen. Anderhalve week 25 graden met zon. We gingen ook voornamelijk heen om Kopenhagen te zien, maar Malmö is dan een ideale locatie, aangezien het toch heel wat rustiger is, maar toch maar op een halfuurtje afstand met de trein van Kopenhagen.
Al zit dit natuurlijk wel een eindje verderweg en dat is dan niet ideaal met kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Hoe oud zijn je kinderen? Ik ben met een kind van 1 en 3 destijds naar Zweden geweest. Wat ik van Denemarken heb gezien was wat mij betreft een stuk minder spectaculair qua natuur. Aan de andere kant schijnen de eilanden wel gaaf te zijn.

En Legoland blijft ook gaaf, probeer alleen een overnachting te vinden die niet recht onder de aanvliegroute ligt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben met mijn ouders een keer buiten het seizoen in Denemarken geweest. We konden toen voor relatief weinig geld een villa met zwembad in de buurt van de kust huren.

Als kind / jongere duik je dan meteen het zwembad in en het wandelen in de omgeving en aan de kust was ook geinig.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals ik in Orion84 in "Vakantie ervaringen Zweden/Noorwegen/Denemarken" al aangaf, hoort dit in Algemene Zaken. Bij deze dus alsnog die kant uit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:22
Persoonlijk vind ik Denemarken by far het saaiste land van heel Europa.
Zweden of Noorwegen hebben al zoveel meer te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lensent schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:39:
Persoonlijk vind ik Denemarken by far het saaiste land van heel Europa.
Zweden of Noorwegen hebben al zoveel meer te bieden...
Die mening mag je hebben...

Ik ben vaak zat in Noorwegen en Zweden geweest. Is ook alweer een tijdje geleden, zoals eerder aangegeven staat dat ook nog op de bucket list. Maar nu eerst maar even wat dichter bij huis, de kinderen trekken het (nog) niet om heel de dag in de auto te zitten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sjurm schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:47:
[...]

We gingen ook voornamelijk heen om Kopenhagen te zien, maar Malmö is dan een ideale locatie, aangezien het toch heel wat rustiger is, maar toch maar op een halfuurtje afstand met de trein van Kopenhagen.
Dat 'halfuurtje' is - zoals ik al aangaf - helaas allesbehalve een halfuurtje tegenwoordig.

Met dank aan volksmennerij van de Sverigedemokraterna (SE-variant PVV) zijn volledige grenscontroles tussen DK en SE hersteld, waarmee ze decennia terug gaan in de tijd en zichzelf in practische zin buiten Europa plaasten.

Dat betekent concreet dat de SJ-langeafstandstreinen stoppen in Malmo en dus niet meer doorrijden naar Kopenhagen, en dat de Oresundstog zowel in Hyllie (SE-kant) als Kastrup (DK-kant) stopt voor volledige controles die ruim 20 minuten duren. Bovendien is frequentie in de spits verlaagd naar drie (overvolle) treinen per uur. bron

Buiten de spits moet je rekening houden met langere reistijd dus, binnen de spits... brr, dan wil je echt niet van SE naar DK of omgekeerd :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
dion_b schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Dat 'halfuurtje' is - zoals ik al aangaf - helaas allesbehalve een halfuurtje tegenwoordig.

Met dank aan volksmennerij van de Sverigedemokraterna (SE-variant PVV) zijn volledige grenscontroles tussen DK en SE hersteld, waarmee ze decennia terug gaan in de tijd en zichzelf in practische zin buiten Europa plaasten.

Dat betekent concreet dat de SJ-langeafstandstreinen stoppen in Malmo en dus niet meer doorrijden naar Kopenhagen, en dat de Oresundstog zowel in Hyllie (SE-kant) als Kastrup (DK-kant) stopt voor volledige controles die ruim 20 minuten duren. Bovendien is frequentie in de spits verlaagd naar drie (overvolle) treinen per uur. bron

Buiten de spits moet je rekening houden met langere reistijd dus, binnen de spits... brr, dan wil je echt niet van SE naar DK of omgekeerd :(
Onbegrijpelijk dat ze dat doen. Die regio werkt op heel veel gebieden samen en er zijn ook ontzettend veel forensen. Zo'n maatregel moet economisch toch ook grote gevolgen hebben.
Ik snap ook niet dat dit door de EU wordt toegelaten. Zweden heeft weinig toegangspunten, dus zij kunnen dit soort fratsen makkelijker doen. Al schijnen ook veel vluchtelingen het via de Fins-Russiche grens te proberen. Dus via Finland kan Zweden alsnog bereikt worden.

Maar even weer ontopic: als dit lang aanhoudt, is Malmö misschien toch niet zo'n goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 13:36
Fyn of Funen is prima! We hadden in de meivakantie een huisje in Brunshuse. Vanaf Fyn rijd je zo naar Legoland, in een uurtje of anderhalf.

o ja, ik weet niet waar je vandaan komt. Vanuit Zuid-Holland zit je zo een dag in de auto.
De tunnels onder de haven van Hamburg kunnen erg druk zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Bartjoo71 op 22-01-2016 16:29 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Vlassie1980 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:17:
Noorwegen of Zweden staat ook nog op de bucket list maar daar willen we nog mee wachten tot de kinderen wat ouder zijn, dat zijn heel veel kilometers en dat trekken de kinderen nu nog niet. ( Zijn we er al? ) :P
Ik heb geen aanbevelingen voor Denemarken maar wil je nog wel een tip meegeven. Reizen met kinderen is makkelijker dan je denkt. Stel daar vooral je droomreis niet voor uit.

Wij gaan regelmatig met onze kinderen op reis, elke maand een weekend naar ons vakantiehuis in Duitsland (+- 4 uur rijden), op vakantie naar diverse plaatsen. We hebben zelfs twee jaar geleden een rondreis in Amerika gemaakt met de kids van toen 2 en 4 jaar oud.

Afgelopen jaar zijn we naar Slowakije geweest, ruim 12 uur rijden. Dit hebben we opgedeeld in 3 stops maar dat was ook gedeeltelijk voor onze eigen rust. De vliegreis van 12 uur naar de westkust van de USA (inclusief tussenstop) was ook geen enkel probleem.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:11
Jylland (Jutland)
Attracties:
Legoland
givskud safaripark
Djurs Sommerland

Steden/Gebieden:
Århus
Silkeborg + omgeving (goede uitvalsbasis richting genoemde acctracties en steden)
Djursland, redelijk toeristisch (ken er in ieder geval 3 dierentuinen)

Funen (Fyn):
Attracties:
Egeskov

Steden/Gebieden:
Odense

Zeeland (Sjælland):

Attracties:
Sommerland Sjælland

Steden/Gebieden:
Kopenhagen
Roskilde

Files bij de elbtunnel in hamburg zag ik genoemd worden, sinds ze de 4de buis in gebruik hebben is daar relatief weinig aan de hand.
Als je naar sjælland gaat ga je overigens toch de overtocht Puttgarden-Rødby nemen, via Sleswig Holstein, Jylland en Fyn naar Sjælland is alleen maar ver om.

Kwa attracties ken ik Sjælland niet echt goed, daar kom ik zelden. Als je naar Jylland gaat zou ik in ieder geval wat noordelijker dan Billund gaan zitten, ten zuiden daarvan heb je niet echt veel attracties. Ik zou zelf omgeving Silkeborg aanraden, vanuit daar is het meeste in Jylland goed bereikbaar.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Wij hebben vorig weekend onze vakantie in Denemarken geboekt voor komende zomer. Ruw gezegd is dit het plan:

- Heenreis naar Tønder, o.a. bezoek aan Rømø (2 overnachtingen).
- Doorreis naar Billund, uiteraard voor Legoland (3 overnachtingen).
- Verbindingsrit naar Kopenhagen via Roskilde (3 overnachtingen).
- Doorreis naar Rødby, o.a. bezoek aan Falster en Knuthenborg (4 overnachtingen)
- Terug via Puttgarden.

De overnachtingen liggen al vast, dus hetgeen we verder nog gaan bekijken/doen wordt door dit reisschema bepaald. Zo doen we Knuthenborg in plaats van Givskud Zoo en slaan we Funen over omdat we daar niet nog een extra overnachtingsstop wilden inlassen.

Heel optimaal is het dus misschien niet, maar aangezien we hier voor 't eerst naartoe gaan is het sowieso nieuw voor ons! De kinderen kijken er alvast naar uit - na vijf keer een reis naar Engeland is dit voor hen superspannend *O* .

Tips altijd welkom!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:06
Ooit in het noorden van Sjaelland (Nykobing) een huisje gehad: als je geluk hebt met het weer een ideaal vakantiegebied, waar de Denen zelf ook graag naar toe gaan. Veel rustige stranden, lekker fietsen, heel relaxed allemaal. Een van de vakantiehoogtepunten voor onze toen jonge kinderen: in de haven van Rorvig, samen met de lokale kinderen, liggend op de steigers een wedstrijdje krabben vangen. Kosten: 1 Kroon? Nee, gratis. De Kroon was de borg voor het emmertje en schepnetje van de havenmeester. Het aas kon je bij de visboer ophalen. En daarna met de veerpont naar Hundested, waar we op een of ander festival een eigen bootje konden knutselen. Voor dit soort ervaringen kun je in heel Denemarken terecht, dus kijk tijdens je vakantie vooral in het lokale suffertje voor zomervakantie-activiteiten.
Openbare speeltuinen kunnen ook van enorme kwaliteit zijn. Zie bijvoorbeeld MadsbyParken in Fredericia. Het voelde voor ons alsof we stiekem zonder kaartje een pretpark waren binnengeslopen. Maar het was allemaal echt gratis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wij zijn zelf twee keer naar Rømø geweest, een eiland niet bijzonder ver van de grens met Duitsland en te bereiken per auto via een brug. Schitterende natuur, geen overkill aan toeristen en een breed (auto)strand.

De huurprijzen van de huizen daar ligt wel vrij hoog, je hebt er hele mooi vrijgelegen huizen met een groot perceel erbij (dus privacy) maar bent dan makkelijk minimaal 1000 Euro per week kwijt. Vond het zelf goed aan te rijden op de files bij de grens na, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
vorig jaar zijn we naar zweden geweest met de kids van toen 5 en 7. Na weekje minder weer op een camping in het bos zijn we naar Denemarken gegaan naar de regio Silkeborg - Skanderborg. Hier ben ik dus als klein kind al vaak geweest met mijn ouders. Helaas zelf geen herinneringen meer van, wel veel verhalen gehoord van familie.
Uiteindelijk een camping genomen in Ry, ligt tussen Silkeborg en Skanderborg in. Camping aan het water, met ook een zwembad en een hele grote speeltuin op de camping. De kids hebben hier een heerlijk week gehad. Tuurlijk ook nog tochtje met radarboot naar Himmelbjerget geweest, en natuurlijk Legoland. Was de grootste verassing voor de kids. Legoland was 45 minuutjes rijden. We hadden in Zweden vieze broodjes gekocht waarop een kortingsbon zat Legoland. Ik zag alleen maar Legoland staan op die verpakking en toen maar even met Google Translate gekeken was ze nou bedoelen. Nou dat was dus gewoon betaal voor kind entree voor Legoland en een ouder mag gratis naar binnen. Meteen maar 2 pakjes gehaald. Broodjes niet opgegeten, dat hebben de eenden heerlijk van gegeten. Scheelt toch bijna 100 EUR entree.

Maar de Silkeborg regio is heerlijk, mooi, bosrijk, water. Goede uitvalswegen naar Arhus, Legoland. Dit jaar gaan we weer naar dezelfde camping voor een weekje, daarna gaan we door naar Zweden. Met de boot vanuit Frederikshavn.

Ik begin er nu al naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Over het weer maak ik me nog 't meeste zorgen. Als we naar het VK gaan hebben we altijd wel enkele backup-plannen voor regenweer, maar daar hebben we gelukkig nog maar zelden gebruik van moeten maken. In Denemarken hebben we op dit moment alleen maar buitenactiviteiten, dus we moeten nog op zoek naar alternatieven.

Ook voor de verbindingsrit Billund - Kopenhagen weten we nog niet wat de moeite is om te stoppen. Het plan was Roskilde, maar valt daar een hele namiddag zoek te brengen als het ook voor de kids interessant moet blijven, d.i. niet continue sightseeing? Ik heb ook al gedacht aan een combinatie met Jelling (grafheuvels) en die speeltuin in Fredericia, maar dan blijft er weinig tijd over om Roskilde überhaupt aan te doen.

Ach, we hebben nog meer dan vier maanden te gaan, tijd zat om te plannen :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Egeskov en http://www.regnskoven.dk/ Regnskov=/ regenwoud zijn echte aanraders! ook met slecht weer kun je daar een leuke tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:06
@Hellpunk: in Roskilde kun je met een replica-vikingschip een stukje de zee op varen. Wij hadden dat niet ingepland dus zagen de boot letterlijk aan onze neus voorbijgaan. Maar geen nood, er was een festival aan de gang waar kinderen konden boogschieten e.d. En in het aldaar gelegen museum is een echte drakkar te zien, een film over een zeereis op een levensgroot scherm en nog veel meer. Het is een van de grote Deense toeristentrekkers dus er is in de zomer altijd wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige vrijdag teruggekeerd van 12 dagen Denemarken, dus ik dacht even een reisverslagje te schrijven.

De heenreis was meteen het dieptepunt van de trip: door een hele troep aan wegenwerken en ongevallen op de A1 en A7 zijn we met vier uur vertraging in Tønder aangekomen.

Dag 1 hebben we doorgebracht op Rømø - best wel geinig om met je auto het strand op te rijden! Helaas stond er een stevige wind, het potje strandvoetbal zat er dus helaas niet in. De volgende dag zijn we via Ribe naar Billund gereden. In Ribe zijn we nog gestopt voor een stadswandeling en een bezoek aan het Vikingdorp daar, was best wel geinig.

Legoland Billund was in één woord super. We hebben het park twee dagen bezocht en we hebben er ons geen moment verveeld. Het viel me erg mee dat het park niet commercieel werd uitgebuit, althans niet op een opzichtige manier >:) . Er is echt wel wat te beleven, zowel voor kleine als voor grote kinderen ;) .

Daarna zijn we doorgereden naar Kopenhagen, met onderweg een bezoek aan het kasteel in Nyborg. Je hebt de gebruikelijke tentoonstelling voor volwassenen, maar er zijn ook dingen op maat van kinderen.

Kopenhagen zelf viel helaas wat tegen. We hadden een groene, open stad verwacht, maar het centrum is net zo druk als eender welke andere hoofdstad. Op dag 1 hebben we veel te voet gedaan, op dag 2 vonden we het wel tijd voor een rondvaartboot ;) . Op het einde van de dag zijn we nog langs de kaaien naar Fisketorvet gewandeld, daar was het wel best rustig (in tegenstelling tot in Fisketorvet zelf, dat leek meer op een discotheek :P .

Tenslotte zijn we via Stevns Klint helemaal naar Rødby in het zuiden gereden. Daar hebben we nog enkele dagen doorgebracht in vakantiepark Lalandia. Tussendoor hebben we ook nog het safaripark in Knuthenborg bezocht, dat was ook best een toffe uitstap.

Al bij al zijn we dus erg tevreden over onze rondreis. We vonden het wel spijtig dat het erg moeilijk bleek te zijn om contact te leggen met de Denen. We wisten wel dat het vaak gesloten mensen zijn, maar we hadden toch iets meer spontane babbels verwacht :) .

Vragen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zit je zo om spontane babbels verlegen dan..? Heb daar persoonlijk een enorme hekel aan (ben sociaal ingesteld maar niet op pure willekeur zeg maar). Als ik dat zoek ga ik wel naar een overbevolkte camping in NL/FR/Kroatië. Weet me nog te heugen dat we ooit aankwamen met een NL kenteken op een Kroatische camping, waarna er tig Nederlanders je nog voor het uitstappen vroegen om een biertje te komen drinken. Is ook altijd een apart slag volk zeg maar :+

Leuk dat je ook op Rømø bent geweest, heb jij wel een auto met achterwielaandrijving? Maakt het nog een stuk leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
We zijn niet erg ver het strand opgereden, een Renault Kangoo en zand is toch een twijfelachtige combo :).

Het is inderdaad niet zo dat we hele gesprekken willen hebben of ter plekke vrienden willen maken :) . Ik doelde meer op een spontaan babbeltje met de ober in het restaurant of de kassier in de supermarkt. We zijn totnogtoe altijd op vakantie geweest in Engeland en daar overkwam ons dat best vaak, zeker als ze horen dat je een andere taal praat. Soms haalden we daar dan nog wel een leuke tip uit over een restaurant of een bezienswaardigheid. In Denemarken bleef het altijd puur zakelijk (maar ook altijd vriendelijk, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:40
HellPunk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:54:

Tenslotte zijn we via Stevns Klint helemaal naar Rødby in het zuiden gereden. Daar hebben we nog enkele dagen doorgebracht in vakantiepark Lalandia. Tussendoor hebben we ook nog het safaripark in Knuthenborg bezocht, dat was ook best een toffe uitstap.
Stevns Klint, ook ettelijke keren geweest. We zijn een paar keer op fietsvakantie geweest in Denemarken. Heerlijk fietsland, niet te vlak, heel goed bewegwijzerd en veel rustige, leuke campings. En praktisch altijd wel ergens wel water ter afkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mercatres schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Stevns Klint, ook ettelijke keren geweest. We zijn een paar keer op fietsvakantie geweest in Denemarken. Heerlijk fietsland, niet te vlak, heel goed bewegwijzerd en veel rustige, leuke campings. En praktisch altijd wel ergens wel water ter afkoeling.
Het plan was eigenlijk om vanuit Rødby naar Møns Klint te gaan, maar tegen het einde van de vakantie hadden we niet meer zo 'n zin om die rit ook nog eens te maken. Daarom zijn we onderweg naar Stevns Klint gereden voor de middagpicknick en om de benen te strekken op het trapje naar het strand >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk Denemarken helemaal niks, rij er vaak doorheen als ik een auto uit Zweden heb gehaald. Dit jaar daarmee via Noorwegen terug gereden. Zou dan toch aanraden iets verder te gaan richting Zweden of noorwegen.

Ze zeggen dat Nederland eentonig is qua landschap, maar Denemarken is echt helemaal vlak grotendeels. Wij hebben hier nog wat variatie.

Maar misschien heb ik het gewoon niet gezien de mooiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:55:
Ik vind persoonlijk Denemarken helemaal niks, rij er vaak doorheen als ik een auto uit Zweden heb gehaald. Dit jaar daarmee via Noorwegen terug gereden. Zou dan toch aanraden iets verder te gaan richting Zweden of noorwegen.

Ze zeggen dat Nederland eentonig is qua landschap, maar Denemarken is echt helemaal vlak grotendeels. Wij hebben hier nog wat variatie.

We zijn inmiddels geweest, was leuk :)

Noorwegen staat nu op de bucket list, dat is inderdaad veel spectaculairder dan Denemarken.
Nu vooral veel op de rustige strandjes gezeten met nog mooi schoon blauw water. De kinderen waren met schelpjes en krabbetjes bezig, helemaal prima dus.

We zijn wel geschrokken van de prijzen van voedsel in Denemarken. Elke keer als ik het eindbedrag op de kassa van de supermarkt zag verschijnen kreeg ik zowat een hartverzakking :+

Verder nog een dagje Legoland gedaan, was ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:55:

Een doortocht over de snelwegen richting Noorwegen of Zweden doet Denemarken gewoon tekort. Mijn ervaring met Denemarken was lange rechte snelweg van Flensburg tot aan Hirtshals of Hanstholm, niks te zien, saai land. Enige wat me destijds een beetje kon bekoren was Kopenhagen.

2 jaar terug voor Dansk.nl wat serveronderhoud en optimalisaties gedaan, en daarbij heel wat plaatjes van vakantiehuizen gezien. In eerste instantie zouden we weer voor de zoveelste keer naar een waddeneiland op vakantie, maar toen ik de prijzen zag vond ik het best: voor minder geld een vakantie in Denemarken in een volwaardig vakantiehuis. We hebben een vakantiehuisje geboekt in Houstrup, ergens aan de westkust tussen Henne Strand en Nymindegab. Qua omgeving was het net een waddeneiland, maar dan zonder het beperkte gevoel van een eiland. Om het vakantiegevoel compleet te maken hebben we nichtje van m'n vriendin meegenomen, 12 jaar, nog nooit in het buitenland geweest en ze vond alles COOOOOOOL, dat is altijd goed voor de sfeer :P. Legoland ook erg geslaagd, maar de 2e dag gratis geen gebruik van gemaakt: te druk en genoeg andere dingen te doen die week.
Vlassie1980 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:05:
[...]

We zijn inmiddels geweest, was leuk :)

Noorwegen staat nu op de bucket list, dat is inderdaad veel spectaculairder dan Denemarken.
Nu vooral veel op de rustige strandjes gezeten met nog mooi schoon blauw water. De kinderen waren met schelpjes en krabbetjes bezig, helemaal prima dus.

We zijn wel geschrokken van de prijzen van voedsel in Denemarken. Elke keer als ik het eindbedrag op de kassa van de supermarkt zag verschijnen kreeg ik zowat een hartverzakking :+

Verder nog een dagje Legoland gedaan, was ook leuk.
Als je schrikt van de prijzen in Denemarken moet je vooral naar Noorwegen gaan. Toen ik daar woonde kon ik best "voordelig" boodschappen doen door de dure zooi te laten liggen, maar als dan je ouders een weekje langskomen en zelf boodschappen gaan doen vliegen de kronen erdoor. Even met 4 man uit eten gaan is ook garantie op hartverzakking, 75 euro per persoon voor een simpel gerecht en een paar drankjes is peanuts, hoeft niet eens bier te zijn (dan scoor je helemaal de hoofdprijs, al snel 7 euro voor een glas bier).

Maargoed, je bent op vakantie, je gaat naar een duur land, dat weet je vantevoren. Als je elke stuiver gaat omdraaien op vakantie moet je gewoon niet op vakantie gaan, dan houd je meer geld over.

[ Voor 28% gewijzigd door _JGC_ op 29-08-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt goed :)

Ivm in het water vallen plannen VS voor volgende zomer zit er dik in dat we ook DK gaan doen. Moeten nog zien hoe/wat/waar exact, maar zit er dik in dat we in vergelijkbare streek met vergelijkbare plannen gaan zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gaan volgend jaar naar Denemarken op vakantie, we zoeken nog huisje(s) met een zwembad in de achtertuin, die zijn er wel veel begreep ik van vrienden. Weet iemand een site of een keten ofzo waar je zo kan selecteren op deze eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je kunt dansk.nl eens proberen, die combineren het aanbod van 6 verschillende organisaties, hebben bij "filteropties" een optie voor "Zwembad & Wellness".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Qua landschap stelt het idd niet veel voor, de oversteek van de Storebælt was naast Stevns Klint wel zowat het spectactulairste dat er te zien viel.

De prijzen in de supermarkt vielen me eigenlijk nog mee, maar we hebben wel wat op de aanbiedingen gelet. Wij kijken op vakantie ook niet op een euro, maar op restaurant gaan tikt in Denemarken erg snel aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:37:
Je kunt dansk.nl eens proberen, die combineren het aanbod van 6 verschillende organisaties, hebben bij "filteropties" een optie voor "Zwembad & Wellness".
Bedankt! Dat moet dan helemaal goedkomen. Zal straks ook nog even een collega vragen welk park hij zat met deze optie, was niet eens zo heel duur en leek me wel erg leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Veel van die huisjes zijn gewoon particulieren die een vakantiehuis verhuren via een organisatie. Wij moesten destijds de sleutel halen in Henne Strand, vervolgens nog 8km rijden, om uiteindelijk over een onverharde weg bij 3-4 vakantiehuisjes met enkele honderden vierkante meters grond eromheen uit te komen.

Ik vind het wel wat hebben, zo'n vakantiehuis met een enorme lap eigen grond zonder een heel park erbij. Als ik een vakantiepark wil ga ik wel naar Centerparcs of Landal Greenparks ofzo, dan zit je lekker hutje mutje op je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde met park precies wat je omschrijft, dus sleutel ophalen en dan ergens een huisje met veel grond eromheen.
Pagina: 1