iPhone 6 inruilen Apple Store mét lichte schade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500535

Topicstarter
Onlangs heb ik via marktplaats een iPhone 6 aangeschaft. Het toestel is 5 maanden oud. Echter werkt de camera niet naar behoren, hij stelt niet scherp. Nu is er geen krasje te bekennen op de lens, echter is hier er daar wel een klein putje te vinden op de iPhone.
Nu heb ik bij een Apple dealer gevraagd wat ik zou kunnen doen. Hij vertelde mij dat, omdat de telefoon nog niet ouder is dan 1 jaar, ik naar de Apple store in Amsterdam zou kunnen gaan. Hij vertelde mij ook dat ze eventueel de telefoon om zullen ruilen voor een andere.
Nu is mijn vraag; vanwege de hele lichte schade aan de randen van de iPhone, laten ze dan de garantie meteen vallen? Of zijn ze niet zo moeilijk?
Het is voor mij nogal van belang aangezien Amsterdam niet om de hoek is, en als bekent is dat ze bij de Apple Store de garantie meteen laten vallen bij iets wat schade, dan ga ik een andere oplossing zoeken.

Beste antwoord (via Anoniem: 500535 op 14-01-2016 22:07)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker voor €29,- van expres replacement gebruik maken. Hoef je niet helemaal naar Amsterdam, ze kijken niet naar gebruikers sporen welke het probleem niet veroorzaken.

Ze controleren op val schade icm defect scherm. En ze controleren de waterschade indicatoren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 20:51
Ik denk dat je hierover ook contact kunt hebben via de telefoon met Apple, zij regelen dan dat het toestel opgehaald word en ook weer retour komt.

Ikzelf had een iPhone 5s welke vaak bereik met het netwerk kwijt was, heb Apple gebeld en zij vroegen heeft het toestel schade, ik heb hen toen verteld dat het toestel gebruikersschade had. op sommige punten zaten wel redelijke butsen.

uiteindelijk heb ik een nieuw toestel toegestuurd gekregen.

Mijn toestel was ongeveer 7 maanden oud.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nirrilith schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:21:
Ik denk dat je hierover ook contact kunt hebben via de telefoon met Apple, zij regelen dan dat het toestel opgehaald word en ook weer retour komt.

Ikzelf had een iPhone 5s welke vaak bereik met het netwerk kwijt was, heb Apple gebeld en zij vroegen heeft het toestel schade, ik heb hen toen verteld dat het toestel gebruikersschade had. op sommige punten zaten wel redelijke butsen.

uiteindelijk heb ik een nieuw toestel toegestuurd gekregen.

Mijn toestel was ongeveer 7 maanden oud.
De meneer bij de Apple dealer vertelde mij dat dit 30 euro zou kosten. Zat u toen die tijd even zonder telefoon, of kreeg je echt meteen direct aan de deur een nieuwe?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +9 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lekker voor €29,- van expres replacement gebruik maken. Hoef je niet helemaal naar Amsterdam, ze kijken niet naar gebruikers sporen welke het probleem niet veroorzaken.

Ze controleren op val schade icm defect scherm. En ze controleren de waterschade indicatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-07 13:08

painkill

Pain(k)(ill)

De camera heeft niets te maken met oppervlakkige schade, dus het wordt gewoon gerepareerd.
En als je hem even kunt missen dan is het nog gratis ook aangezien hij binnen een half jaar defect is.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:44:

Maar stel de camera is kapot vanwege een val, en er is te zien aan de telefoon dat hij een keer gevallen is (niet aan de lens zelf overigens) , is dat niet reden genoeg voor hen om te zeggen ''helaas pindakaas''?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 500535 op 14-01-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 500535 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Maar stel de camera is kapot vanwege een val, en er is te zien aan de telefoon dat hij een keer gevallen is (niet aan de lens zelf overigens) , is dat niet reden genoeg voor hen om te zeggen ''helaas pindakaas''?
Zover gaat het onderzoek niet en daarbij komt ook nog dat zulke hardware best wel tegen een stootje kan (behalve het scherm). De behuizing zou er een stuk slechter uitzien als de val de camera defect had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Zover gaat het onderzoek niet en daarbij komt ook nog dat zulke hardware best wel tegen een stootje kan (behalve het scherm). De behuizing zou er een stuk slechter uitzien als de val de camera defect had gemaakt.
Oké top. Ik ga morgen maar even bellen met Apple. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 20:51
Anoniem: 500535 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:25:
[...]

De meneer bij de Apple dealer vertelde mij dat dit 30 euro zou kosten. Zat u toen die tijd even zonder telefoon, of kreeg je echt meteen direct aan de deur een nieuwe?
Ik heb toen inderdaad 4 dagen zonder telefoon gezeten.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Om even antwoord te geven op de vraag in het inmiddels gesloten topic. Mijn antwoord is niet veranderd :)

Is geen schade waar ze moeilijk over gaan doen of wat de camera intern kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:44:
Om even antwoord te geven op de vraag in het inmiddels gesloten topic. Mijn antwoord is niet veranderd :)

Is geen schade waar ze moeilijk over gaan doen of wat de camera intern kan beschadigen.
Top, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-07 18:35
Nirrilith schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:22:
[...]

Ik heb toen inderdaad 4 dagen zonder telefoon gezeten.
Ik heb 10 werkdagen met 2 telefoons gezeten. Er zijn drie opties namelijk. A) je gaat naar een echte Apple store (dus geen retailer) B) je stuurt je toestel op en krijgt een gerepareerd toestel terug. of C) je krijgt eerst een nieuw toestel opgestuurd zodat je al je gegevens over kan zetten en niet zonder een toestel zit en je stuurt het oude toestel binnen 10 werkdagen terug. Hierbij wordt dan echter wel een borg gezet van €800 op je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
supersnathan94 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:40:
[...]

Ik heb 10 werkdagen met 2 telefoons gezeten. Er zijn drie opties namelijk. A) je gaat naar een echte Apple store (dus geen retailer) B) je stuurt je toestel op en krijgt een gerepareerd toestel terug. of C) je krijgt eerst een nieuw toestel opgestuurd zodat je al je gegevens over kan zetten en niet zonder een toestel zit en je stuurt het oude toestel binnen 10 werkdagen terug. Hierbij wordt dan echter wel een borg gezet van €800 op je CC.
De eerste twee opties zijn natuurlijk handig. De derde optie absoluut niet, niet alleen omdat ik überhaupt geen CC heb, maar ook vanwege het feit dat als zij uiteindelijk bepalen dat het toch niet onder de garantie valt je de reparatie kosten betaalt dmv je gereserveerde borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Nee, want je moet het natuurlijk wel duidelijk uitleggen. Op het moment dat je dit traject in gaat ga je van te voren zorgen dat dit gewoon gedekt is. Zo heb ik mijn iPhone 5 met dit programma omgeruild. Het ging om een defecte laadconnector. Heb alle verdere schade netjes doorgelopen met ze en dat was nul valschade, een krasvrij display en geen mogelijkheid voor waterschade (ik leg mijn toestel bijvoorbeeld niet in de badkamer en als ik naar het strand ga zit deze in een beschermende hoes bijvoorbeeld). Telefonisch is daarna overeengekomen dat indien het toestel niet zo is als ik aangaf dat dit dan 1 van de mogelijke consequenties was. maar dat ik dan ook het oude toestel terug kreeg. Maar hiervoor moest er wel een hoop extra schade zijn. Extreme waterschade bijvoorbeeld, (dit was niet het geval, want alle overige functies werkten nog) of een mooie barst in de voorkant. Uiteindelijk kon dus alleen het niet terug sturen bij mij in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
supersnathan94 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:45:
Nee, want je moet het natuurlijk wel duidelijk uitleggen. Op het moment dat je dit traject in gaat ga je van te voren zorgen dat dit gewoon gedekt is. Zo heb ik mijn iPhone 5 met dit programma omgeruild. Het ging om een defecte laadconnector. Heb alle verdere schade netjes doorgelopen met ze en dat was nul valschade, een krasvrij display en geen mogelijkheid voor waterschade (ik leg mijn toestel bijvoorbeeld niet in de badkamer en als ik naar het strand ga zit deze in een beschermende hoes bijvoorbeeld). Telefonisch is daarna overeengekomen dat indien het toestel niet zo is als ik aangaf dat dit dan 1 van de mogelijke consequenties was. maar dat ik dan ook het oude toestel terug kreeg. Maar hiervoor moest er wel een hoop extra schade zijn. Extreme waterschade bijvoorbeeld, (dit was niet het geval, want alle overige functies werkten nog) of een mooie barst in de voorkant. Uiteindelijk kon dus alleen het niet terug sturen bij mij in rekening gebracht worden.
Wanneer je 0,0 schade hebt lijkt me dit traject inderdaad handig. Ik heb alleen het nadeel dat ik wat putjes in de rand heb zitten. Stel ik was Apple, dan had ik gezegd: "ja hij is blijkbaar een keer gevallen op de plek waar de camera in de buurt zit". Vandaar dat ik liever zelf naar de Store ga, en als het niet goed is dan weet ik dat meteen. Ipv 3 weken zonder telefoon zitten en nog wat andere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Meld nou maar gewoon aan, de camera module gaat echt niet defect van een val, daar zijn veel hogere krachten voor nodig.

Apple gaat hier echt niet moeilijke over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:54:
Meld nou maar gewoon aan, de camera module gaat echt niet defect van een val, daar zijn veel hogere krachten voor nodig.

Apple gaat hier echt niet moeilijke over doen.
Ga ik vrijdag doen! Ik geloof u op uw woord. Ik laat vrijdag nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 01:16

Yor

Yor1313#2571

Donstil schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:44:

Veel succes met die poging:

Express replacement is alleen een optie als je Apple Care + hebt.

https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL

lees vooral het stukje :

Wat gebeurt er als mijn iPhone niet wordt gedekt door een AppleCare-product?

De Express Replacement Service is alleen beschikbaar als uw iPhone wordt gedekt door een Applecare-product. Voor andere serviceopties raadpleegt u de informatie onder Service.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-07 13:14
Yor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:24:
[...]

Veel succes met die poging:

Express replacement is alleen een optie als je Apple Care + hebt.

https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL

lees vooral het stukje :

Wat gebeurt er als mijn iPhone niet wordt gedekt door een AppleCare-product?

De Express Replacement Service is alleen beschikbaar als uw iPhone wordt gedekt door een Applecare-product. Voor andere serviceopties raadpleegt u de informatie onder Service.
Wat een klinkklare onzin. Ik heb al meerdere keren gebruik gemaakt van express replacement zonder AppleCare. Je vergist je waarschijnlijk dat express replacement gratis is mét AppleCare+ en anders 30 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Wouter lucassen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:50:
[...]

Wat een klinkklare onzin. Ik heb al meerdere keren gebruik gemaakt van express replacement zonder AppleCare. Je vergist je waarschijnlijk dat express replacement gratis is mét AppleCare+ en anders 30 euro kost.
Anders bel je even vandaag naar Apple en vraag je het ze zelf of dat NU nog mogelijk is?

Klinkklare onzin is jou bericht, nofi, omdat je niet op de hoogte bent van de nieuwe spelregels?

MAW: Express replacement is niet meer mogelijk zonder een applecare product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jawel hoor dat is nog steeds mogelijk zonder AppleCare+.

hoe kom je erbij dat dit niet meer zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Yor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 06:53:
[...]

Anders bel je even vandaag naar Apple en vraag je het ze zelf of dat NU nog mogelijk is?

Klinkklare onzin is jou bericht, nofi, omdat je niet op de hoogte bent van de nieuwe spelregels?

Hallo,

Het is zeker nog mogelijk, ik heb het woensdag nog aangevraagd vanwege een defecte power knoo. Heb geen appme care en het kan gewoon voor 29 euro. Maar TS heeft geen credit card dus dat valt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Voor de duidelijkheid, Apple gebruikt de naam Apple care voor zijn standaard fabrieksgarantie van 1 jaar (of voor replacement programs zoals bij de 1st gen nano en sommige iPhone 5 exemplaren)

Apple care + is een product wat je los moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jornonly
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 19:23
Dag,
Ik heb ook problemen met mijn iPhone 6 met de camera, kan geen goede scherpe foto's meer maken!
Nou is de vraag wat kan ik er mee doen, Gekocht op 1-11-2014 bij de mediamarkt?

Gr jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
@Jorn,

Maak even een nieuw topic aan ipv een hijack. Heb je al gekeken op de website van Apple zelf? Ze hebben voor de 6 plus een inruil programma ivm een defecte isight camera. en Anders gewoon terug naar de Mediamarkt. Je hebt daar nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
Waarom zou je naar Amsterdam moeten? Het 1e jaar kan je voor zover ik weet je apparaat overal (bij geautoriseerde resellers dan dus) inleveren...
Ik heb zelf mijn iPhone laatst laten repareren (camera was intern verschoven, wat al zo was sinds aanschaf maar had er weinig zin/tijd voor om er iets mee te doen, daarnaast werkte het gewoon 100%) na ong. 9 maanden bij aMac in Eindhoven zonder problemen/moeite. Ze hebben het via serienummer nagekeken hoe oud hij was en na ong. een anderhalve week kon ik hem kosteloos gerepareerd ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 22-01-2016 12:16 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De wet staat aan je kant en de bewijslast ligt bij de verkoper de eerste 6 maanden. Dus no-worries, tenzij je water of valschade hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-07 13:14
Yor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 06:53:
[...]

En toch stellig overtuigd van zijn gelijk ;)
Ware het niet dat ik deze maand nog gebruik heb gemaakt van de replacement service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Donstil schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:19:
Jawel hoor dat is nog steeds mogelijk zonder AppleCare+.

hoe kom je erbij dat dit niet meer zo is?
Omdat het simpelweg niet meer mogelijk is. Apple heeft zijn beleid ten aanzien van express replacement een kleine twee weken veranderd. In heel Europa is dat nu niet meer mogelijk zonder applecare+.

Hoe ik erbij kom...: bel maar op naar Apple Care.

Een ieder die het afgelopen week nog heeft gehad, heeft dikke mzzl als het nog lukt, want het is simpelweg niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Wouter lucassen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:39:
[...]

En toch stellig overtuigd van zijn gelijk ;)
Ware het niet dat ik deze maand nog gebruik heb gemaakt van de replacement service.
Yup, deze maand is wat anders dan nu. Ik zou zeggen, bel ze nu eens op en vraag het?

Zoals ik al zei, het beleid is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vreemd ook dat de Apple site nog helemaal niet is aangepast hierop.

https://support.apple.com...ted_States&product=iphone

Zelfde geld voor de support page, nergens is deze aanpassing te vinden.
http://www.apple.com/legal/sales-support/terms/ersiw-nl/

Edit: Nevermind ik zie het nu ook, is wel aangepast.

Jammer zeg, was een pima deal altijd.
Apple Care is dat in europa eigenlijk niet, zeker niet als je met je CreditCard koopt.
Yor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:08:
Zoals ik al zei, het beleid is veranderd.
Yor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Omdat het simpelweg niet meer mogelijk is. Apple heeft zijn beleid ten aanzien van express replacement een kleine twee weken veranderd. In heel Europa is dat nu niet meer mogelijk zonder applecare+.

Hoe ik erbij kom...: bel maar op naar Apple Care.

Een ieder die het afgelopen week nog heeft gehad, heeft dikke mzzl als het nog lukt, want het is simpelweg niet mogelijk.
Onderbouwen is key he op het internet, iedereen kan zomaar iets roepen natuurlijk.
Je kwam (inmiddels via DM) niet met onderbouwing dus dan wordt je ook niet zomaar gelooft natuurlijk :+

[ Voor 101% gewijzigd door Donstil op 22-01-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Donstil schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:15:
Vreemd ook dat de Apple site nog helemaal niet is aangepast hierop.

https://support.apple.com...ted_States&product=iphone

Zelfde geld voor de support page, nergens is deze aanpassing te vinden.
http://www.apple.com/legal/sales-support/terms/ersiw-nl/

Edit: Nevermind ik zie het nu ook, is wel aangepast.

Jammer zeg, was een pima deal altijd.
Apple Care is dat in europa eigenlijk niet, zeker niet als je met je CreditCard koopt.

[...]

[...]

Onderbouwen is key he op het internet, iedereen kan zomaar iets roepen natuurlijk.
Je kwam (inmiddels via DM) niet met onderbouwing dus dan wordt je ook niet zomaar gelooft natuurlijk :+
Ja en nee. De betere lezer ziet in mijn eerste post de link en kan aldaar kijken, ik noem dat wel onderbouwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oke i stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een update:

Vandaag bij de Apple Store in Amsterdam geweest. Na het laten zien van de problemen ging de genius even met een collega overleggen, aangezien hij volgens mij niet helemaal overtuigt was. Vervolgens kwam hij terug om mede te delen dat de camera vervangen zal gaan worden, en ook en het scherm want daar was ook iets mee. Ik dacht natuurlijk verdomme, niet wat ik verwachtte.
Op dit moment had de genius nog niet echt goed naar de telefoon gekeken, dus de schade was nog niet opgemerkt. Toen hij bezig was met de reparatie in het systeem te zetten inspecteerde hij de telefoon zorgvuldig. Hij gaf aan dat vanwege de schade, de reparatie misschien niet mogelijk was. Alweer ging hij even overleggen met een collega. Toen hij deze keer terug kwam verloor ik mijn hoop. Met een teleurgestelde blik zei hij: "de telefoon is helaas gevallen, en we zouden nu kunnen zeggen dat hij buiten de garantie gaat vallen.... MAAR! uit hoge uitzondering zullen we je toestel vervangen voor een nieuwe."

Kortom, eind goed al goed. Apple heeft service waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat is een truukje wat je wel vaker leest.
Komen ze aan met een zogenaamde uitzondering zodat jij een goed gevoel krijgt en tegen iedereen je ervaring gaat vertellen :)

De realiteit is eigenlijk dat ze zouden moeten aantonen dat het camera defect is ontstaan door de zogenaamde val als ze garantie willen weigeren. Dat kunnen ze natuurlijk (bijna) niet en daarom valt het alsnog onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Donstil schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:38:
Komen ze aan met een zogenaamde uitzondering zodat jij een goed gevoel krijgt en tegen iedereen je ervaring gaat vertellen :)

De realiteit is eigenlijk dat ze zouden moeten aantonen dat het camera defect is ontstaan door de zogenaamde val als ze garantie willen weigeren. Dat kunnen ze natuurlijk (bijna) niet en daarom valt het alsnog onder garantie.
Ehm, waar baseer je die conclusie op? Volgens mij heb twee termijnen, eerste 6 maanden ligt de onderzoeksplicht bij de fabrikant/verkoper, daarna bij de consument.

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Yor schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Ehm, waar baseer je die conclusie op? Volgens mij heb twee termijnen, eerste 6 maanden ligt de onderzoeksplicht bij de fabrikant/verkoper, daarna bij de consument.

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Nou het eerste heb ik alleen al een aantal keer meegemaakt met Apple Genius medewerkers in Amerika en Nederland, ook vrienden van mij wel eens en op internet lees je dit ook regelmatig.

De grens ligt verder idd op 6 maanden, dat betekend natuurlijk alsnog niet dat ze het zomaar op de val kunnen schuiven zonder consequenties. De schade op een iPhone moet wel heel extreem zijn als de druk door het aluminium heen de camera heeft beschadigd en de weigering ook stand kan houden

Edit: daarom heeft Apple het ook zo op hun site
In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek of de non-conformiteit van goederen met de overeenkomst al bestond bij levering, over op de consument na afloop van deze periode van 6 maanden.
. In principe is hier het sleutelwoord, de garantie regelingen binnen Europa zijn nou een maal niet zo zwart wit.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 27-01-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Donstil schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:38:

Klinkt alsof dat vooral een persoonlijke ervaring is. Ik heb met diverse apparaten die zowel van particulieren als partijen bij bedrijven waren bij de Apple store per stuk vervangen, vorig jaar zo'n 90 stuks, allemaal met lichte schade waarbij Apple eigenlijk in ongeveer twee derde van de gevallen waar de schade (deels) de schuld van de gebruiker had kunnen zijn (of was) gewoon het apparaat verving. Dit was zo'n beetje alles wat portable is, van MacBook Pro tot iPod... Sure, het kan zijn dat ze de moeite niet willen/kunnen doen om alles tegen te gaan, maar het is niet zo dat ze bij iedereen zeggen 'hoge uitzondering, je bent speciaal!' in de hoop dat je trouw aan het merk wordt/blijft en je ervaring gaat delen. Natuurlijk is het bij alle support zo dat er een stukje klanttevredenheid bij zit en dat dat ook meespeelt bij de status van een merk, maar zomaar alles vervangen om zo tevredenheid te 'kopen' is niet wat er gehandhaafd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Helaas niet alleen eigen ervaring. Zakelijk doe (deed eigenlijk, bij oude werkgever) ik veel met Apple en kwam dit vaak voor.

Ook geregeld in mijn omgeving en bij mijn klanten gehoord. Toen ben ik op een regenachtige zondag eens op speurtocht geweest en bleek ik niet alleen in deze mening, diverse meldingen op Macrumors enz.

Afgelopen zondag heb ik het zelf nog mee gemaakt, ik had een leather Apple Case welke vreemde blaasjes op de rand vertoonde, Apple online chat geraadpleegd en na het sturen van foto's vonden ze het niet kunnen, ik moest alleen naar de winkel terug want omruilen online bleek niet mogelijk met een accessoire. Toen ik bij de winkel aankwam zag de medewerker het direct en ging het achter "vragen", toen hij terug kwam was hij ineens van mening dat "leer altijd wat werkt". Iets wat natuurlijk waar is maar niets van doen had met mijn probleem, toen ik voet bij stuk hield bleek omwisselen ineens wel mogelijk en kwam hij ook met uitzonderings verhaal aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even topic doorgelezen en mijn vraag kan ik hier bijna wel stellen. De 6 van mijn dochter is gevallen (niet eigen schuld). achterkant beschadigd en scherm gescheurd. Heeft ook regelmatig storing in het beeld In Rdam bij een reparateur geweest, niet zeker dat vervangen voor en achterkant afdoende is en ze gaven aan dat swappen beter is. 50 euro duurder dan maken. Je moet wel eerst je telefoon inleveren en na max 5 dagen krijg je een andere. Ik vroeg of dat dan een nieuw toestel zou zijn, ja was het antwoord maar ik denk eerder dat het een refurbished model is.
Zou een beter advies zijn om naar de apple reseller in Rdam te gaan (woonplaats) om te kijken hoe dat daar geregeld is? Ik heb er verder helemaal geen ervaring mee namelijk.
Ik ben al wel 35 euro onderzoekskosten kwijt die van de factuur afgetrokken worden indien we voor die winkel kiezen voor maken of swappen.
Pagina: 1