Hey mensen,
Mijn huidige systeem heeft zijn beste tijd gehad (5 a 7 jaar oud) en ik merk dat hij moeite krijgt om nog spellen soepel te draaien, ook is het mogelijk dat hij een kwartier lang begint te haperen tijdens het spelen van een spel.
Mede hierdoor heb ik besloten om alvast vooronderzoek te doen naar nieuwe systeemonderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn alledaagse taken, aldus gamen en ontwikkeltaken in Visual Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan mijn systeem zelf assembleren en was ik ook van plan om te gaan doen. Daarnaast hoef ik geen compleet nieuw systeem omdat mijn PSU en videokaart nog van goede kwaliteit zijn.
Mijn prijs ligt tegen de 1000 euro maximaal aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart: AMD Radeon HD 7950
PSU: Corsair Professional Series - HX750W
HDD: 3x SATA
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard zou het geweldig zijn om een spel en films in 4K af te kunnen spelen, maar lijkt mij dat op dit moment niet echt haalbaar en met name niet met mijn budget.
Ik concentreer me dan ook voornamelijk op een nieuwe CPU, moederbord en DDR4 geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vrijwel altijd AMD gehad, maar heb besloten om hier vanaf te stappen en over te gaan naar intel i7 processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als ik 's nachts niet wakker lig van het rammelend geluid van mijn PC.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet specifiek van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag van jullie of mijn huidige en gewenste nieuwe hardware goed met elkaar overweg kunnen. Daarnaast hoor ik graag of het een goede combinatie is of dat jullie een andere samenstelling zouden maken.
Tevens hoop ik om met deze nieuwe samenstelling weer een kleine 4 a 5 jaar vooruit te kunnen
Huidige onderzoeks resultaten
Met mogelijk een van deze twee kasten
Huidig systeem
AMD Phenom II X6 1090T 3,2Ghz
8GB DDR3
ASUS M4A89GTD PRO/USB3
Overige Opmerkingen
Een goede stille CPU koeling zou ook fijn zijn :']
Mvgr,
Larssy1
Mijn huidige systeem heeft zijn beste tijd gehad (5 a 7 jaar oud) en ik merk dat hij moeite krijgt om nog spellen soepel te draaien, ook is het mogelijk dat hij een kwartier lang begint te haperen tijdens het spelen van een spel.
Mede hierdoor heb ik besloten om alvast vooronderzoek te doen naar nieuwe systeemonderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn alledaagse taken, aldus gamen en ontwikkeltaken in Visual Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan mijn systeem zelf assembleren en was ik ook van plan om te gaan doen. Daarnaast hoef ik geen compleet nieuw systeem omdat mijn PSU en videokaart nog van goede kwaliteit zijn.
Mijn prijs ligt tegen de 1000 euro maximaal aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart: AMD Radeon HD 7950
PSU: Corsair Professional Series - HX750W
HDD: 3x SATA
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard zou het geweldig zijn om een spel en films in 4K af te kunnen spelen, maar lijkt mij dat op dit moment niet echt haalbaar en met name niet met mijn budget.
Ik concentreer me dan ook voornamelijk op een nieuwe CPU, moederbord en DDR4 geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vrijwel altijd AMD gehad, maar heb besloten om hier vanaf te stappen en over te gaan naar intel i7 processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als ik 's nachts niet wakker lig van het rammelend geluid van mijn PC.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet specifiek van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag van jullie of mijn huidige en gewenste nieuwe hardware goed met elkaar overweg kunnen. Daarnaast hoor ik graag of het een goede combinatie is of dat jullie een andere samenstelling zouden maken.
Tevens hoop ik om met deze nieuwe samenstelling weer een kleine 4 a 5 jaar vooruit te kunnen
Huidige onderzoeks resultaten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | MSI X99S GAMING 7 | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 101,95 | € 101,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 883,85 | |
Met mogelijk een van deze twee kasten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 117,95 | |
Huidig systeem