Git naar webserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om nu nog de dev branch en straks de master automatische naar de webserver te sturen. De code heb ik op Bitbucket staan.

Ik ben ook al verschillende websites tegen gekomen die het aanbieden tegen betaling, maar ik wil geen gebruik maken van tussen partijen.

Het volgende ben ik tegen gekomen http://rocketeer.autopergamene.eu/ maar ik ben er nog niet achtergekomen hoe het werkt.

De applicatie is gemaakt in Laravel maar als dit goed werkt wil ik het ook gaan gebruiken bij een andere applicatie die niet op Laravel draait.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:21
De webhooks in Bitbucket al geprobeerd?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mbenjamins schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:32:
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om nu nog de dev branch en straks de master automatische naar de webserver te sturen.
Iets als continuous deployment bedoel je? Dat kan ook mooi in combinatie met BitBucket: https://www.quora.com/Whi...n-tools-support-Bitbucket

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Als je er niet voor wil betalen dan komt het toch neer op zelf maken (eventueel met behulp van al bestaande tools zoals bijv. fabric of het in elkaar draaien van een script die ftp-commands koppelt aan een git hook).

Persoonlijk denk ik dat het efficiënter is om gewoon een tool als deployhq of beanstalk te gebruiken voor deployments, zeker als je een simpel deploy-proces hebt zonder al teveel custom dingen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 15:15
Wij draaien Jenkins met Capistrano voor onze deployments. Hook vanaf Bitbucket naar Jenkins, en Capistrano draait alle taken die erbij horen. Jenkins hosten we zelf en lust wel wat geheugen (draait op Java), maar verder is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 105% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:11 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:42
Standaard doet Rocketeer niks met die hooks, dus moet je handmatig 'rocketeer deploy' doen.
Maar dat kan je natuurlijk ook aan die hook url hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik heb op dit moment automated-deployment draaien op BitBucket voor een project van mij.

Het enige wat je nodig hebt is een url die BitBucket kan aanroepen bij bepaalde events (zoals een push), en dan kun je in het script dat die url aanroep afhandeld een lokale kopie van je git repo bijwerken, en kopiëren naar de live/dev/... omgeving.

Ik heb indertijd deze tutorial gevolgd:

http://jonathannicol.com/...ployments-from-bitbucket/

Met de nieuwe webhooks is de geüpdate versie van deze tutorial hier beschikbaar:

https://bitbucket.org/lil...tomatic-bitbucket-deploy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01
Wij gebruiken TeamCity voor onze CI. Dat in combinatie met Bitbucket. Van de dev-branch wordt er bij elke push een CI-build getriggered, en elke nacht een nightly versie. Voor de andere environments hebben we lichtjes andere configuraties (andere triggers voornamelijk). In TeamCity kan je perfect aangeven van welke branch je build moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topscoder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik gebruik deploybot.com. Voor 1 repository gratis. Daarna tot 10 repositories voor $15/maand. Gebruik het al jaren (is onderdeel van Beanstalkapp.com). Ook in combinatie met Bitbucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
Barryvdh schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:54:
Standaard doet Rocketeer niks met die hooks, dus moet je handmatig 'rocketeer deploy' doen.
Maar dat kan je natuurlijk ook aan die hook url hangen.
Ik las ergens dat je ook gebruikt maakt van Rocketeer.
Doe jij het ook automatische van de git server naar de webserver, of is het slim om het handmatig te doen?
En is het slim om het in het Laravel project te zetten waar het om gaat of in een schone Laravel project die de andere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
Iemand die op het bovenstaande nog antwoord kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rocketeer is goed te combineren met services als Semaphore CI. Build geslaagd? Direct een deploy. Zelfde setup als endness hierboven beschrijft.

Het lijkt erop dat Rocketeer voor Laravel is wat Capistrano is voor Ruby, in dat geval kan ik het van harte aanbevelen.
Pagina: 1