• Ashglabam
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-07-2025
Hoi ik mn pc gebouwd en als ik opstart heb ik geen beeld op mijn tv, wel 1 beep...
Volgens google als ik 1 biep hoor is alles oke of ram niet goed, maar het lichtje (op mobo wat een fail aangeeft)(volgens handleiding) brand 1 seconden en gaat uit maar de pc blijft draaien

Ik een msi b150a mobo
Msi gtx 960 4g videokaart (los gekoppeld)
450w cooler master voeding
Intel I5 6400 + standaard koeling
2x 4gb 2133 geheuegen kingston savage
250gb ssd samsung (los gekoppeld)
1tb hdd wd elements (los gekoppeld)
Fancontroller + 3 fans (los gekoppeld)
Interne Cd speler (los gekoppeld)
Getest met andere voeding (520 watt)
Bios versie : onbekend volgens google kan ik dat op mijn monitor zien.......

Edit: vanwege onvolledigheid

[ Voor 82% gewijzigd door Ashglabam op 14-01-2016 23:42 ]

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie. Hoe moeten wij weten welke aansluiting, oc en kabel je gebruikt? Heb helaas mn glazen bol ook niet bij me
Zie al edit
Al geprobeerd zonder gpu? Alle cables in gpu?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 19:57 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 18:02
Ik zou eerst eens deze opstartproblemen guide gebruiken:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
"Geen beeld... Nieuwe Pc gebouwd". Je hebt omdat je geen beeld had een nieuwe pc gebouwd en die geeft ook geen beeld?

Zitten beide voeding stekkers op het moedebord?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Ashglabam
Ik heb alle sata aansluitingen los gemaakt van voeding en mobo, ssd hdd fan controller met 3 fans er in, 1 ram los gemaakt ( zonder ram geeft hij een lichtje op de plek volgens boekje) en zonder videokaart
En ik heb 2 stekkers van de voeding op het meoderbord, 1 grote en een kleinere

maar nog steeds geen beeld....

Edit : ik heb iets gevonden, als ik in de grote mobo stekker kijk,(12x2groot) dan zit er in 1 gaatje niks, maar op mobo wel.
Ff in t kort 23 van de 24 zit een ijzer ding
en op mobo 24 van de 24 zit een ijzer dinf

[ Voor 40% gewijzigd door Ashglabam op 14-01-2016 22:43 ]

Verwijderd

Mijn god, dit gaat nog wat worden....

Zou je niet eens wat meer informatie geven over wat voor hardware je exact in je pc hebt zitten? Het is allemaal wel wt karig zo en dan wordt het gissen.

Als je beeps hoort dan is het een kleine moeite je moederbordtype op te zoeken in Google. Als ik dat doe kom ik uit op: https://forum-en.msi.com/faq/article/bios-beep-codes Daarnaast kan je opzoeken wat voor BIOS je hebt. Aan de hand daarvan ka je kijken wat een beep inhoudt en waar deze naar toe te leiden is.

Succes.

• Ashglabam
Ja ik wilde het al weghalen, maar op deze site zeggen ze 1 biep is goed en er staat bij 1 biep menory fail, maar volgens mijn mobo lichtje is die gwn in orde?
Beep is nu ook weg

[ Voor 5% gewijzigd door Ashglabam op 14-01-2016 23:16 ]

Verwijderd

Alles goed en wel, maak nu eens een goede topic start met welke onderdelen je EXACT in je nieuwe pc hebt zitten. Dus ook welke BIOS versie je hebt. Anders grijpt een modje in en kan je opnieuw beginnen omdat het topic gesloten wordt vanwege het niet tonen van eigen inzet. En dat laatste is een 'vereiste' op Tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 23:26 ]

• Ashglabam
Ik heb het veranderd, over de bios heb ik niks nuttigs kunnen vinden, alleen single uefie...

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
Staat in de BIOS jouw videokaart als 1e of staat de onboard aansluiting als 1e?
Heb je beide aansluitingen geprobeerd?
Heb je de monitor op beide stekkers (onboard + videokaart) aangesloten gehad?
Heb je de 8 (6+2) pins connector ook aangesloten op de videokaart?
Maak anders eens een (goede) foto van het geheel, dan kunnen wij eens kijken of je misschien iets vergeten bent.

• Ashglabam
Volgens de handleiding moet de videokaart in de bovenste aansluiting, ik heb allebei(videokaart en mobo) de hdmi aansluitingen geprobeert op mijn tv, ik heb de videokaart weer losgemaakt maar heb nog steeds geen beeld
Ik ga ff proberen een foto te plaatsen.

Edit : foto is te groot voor foto album, ik probeer het uit te leggen
het enige wat ik heb aangesloten zijn :
reset + aan knop stekkers ( 2 pin per stuk onder op moederbord)
2 stekkers van mijn voeding op het mobo
( de kleine links boven naast processor en de grote in het midden rechts )

Ik lees dingen over bios versie updaten, zal dit het zijn? (Ik weet mijn versie niet)

Ook lees ik iets over (kopere) buisjes onder het moederbord, moeten deze er wel of niet onder? In Mijn behuizing zijn de 9 bevestigings punten verhoogd.

[ Voor 57% gewijzigd door Ashglabam op 15-01-2016 10:40 ]

Verwijderd

Die 9 koperen afstandsbusjes die moeten er zijn, dat is goed(ATX-formaat). Zonder gaan contacten achter op je moederbord kortsluiten en kan je je moederbord weggooien. Dat er bij de 24-pins ATX voeding 1 pin niet gebruikt wordt heb je ook goed gezien, klopt ook.

Heb je wel de goede HDMI ingang op je tv geselecteerd, misschien heb je meerdere HDMI apparaten aangesloten op je tv? Een TV is geen monitor, misschien kan ie de vernieuwingsfrequentie niet aan.

• Ashglabam
Dan heb ik iets heel goed fout en doms gedaan, ik heb er maar 2 gekregen en volgens vele youtube videos enzo hoefde die er niet op, ik ga vanmiddag kijken of hij t wel doet op karton ( alles uit kast en zo kaal mogelijk op karton starten )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:42:
Die 9 koperen afstandsbusjes die moeten er zijn, dat is goed(ATX-formaat). Zonder gaan contacten achter op je moederbord kortsluiten en kan je je moederbord weggooien.
Er zijn ook behuizingen die geen afstandsbusjes nodig hebben, aangezien TS aangeeft dat de 9 bevestigingspunten verhoogd zijn zou dat in dit geval best kunnen.
Een foto zou alles wat duidelijker maken, geef eens aan welke behuizing je gebruikt.
Een te grote foto kun je verkleinen met paint oid.

• Ashglabam
Ik ga vanmiddag achter de fotos aan(ik zit op school), maar via mn telefoon lukte het niet.
Ik heb de aerocool strike x coupe
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Strike-X Coupe€ 46,70€ 46,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 46,70

[ Voor 81% gewijzigd door Ashglabam op 15-01-2016 12:44 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Juist. Interessant topic.

Iets wat ik mij vaker afvraag bij dit soort topics; heb je wel enig idee hoe het moet en wat je moet doen? Youtube video's lijken mij nu niet de beste manier om specifieke hardware te installeren.

Kan ook gewoon zijn dat je nu 1 of meerdere onderdelen stuk hebt gemaakt.

-= Very annoying forum person =-

• Ashglabam
Ik heb heel rustig met beleid alles vastgemaakt, dus lijkt me eerlijk gezegd niet... Maar t zou kunnen
Ook heb ik alle handleidingen door genomen

• ByteArray
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 22:01
Rekening gehouden met ESD?

• Ashglabam

Verwijderd

Videokaart eruit halen en als je nu eens je beeldscherm aansluit op je moederbord middels HDMI?

• Ashglabam
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:59:
Videokaart eruit halen en als je nu eens je beeldscherm aansluit op je moederbord middels HDMI?
Ook niet... Ik heb het net het mobo met alleen cpu + koeler en 1 ram stick op de doos van mobo gelegd en aangesloten maar nog steeds geen beeld.
Het is trouwens een tv omdat ik geen omvormer heb naar een verouderd beeldscherm
Ik ga nu ff zorgen voor de foto

[ Voor 9% gewijzigd door Ashglabam op 15-01-2016 16:03 ]

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een paar euro besteden aan assemblage bij een pc zaak. Ik vind het hele verhaal onsamenhangend en kan er eigenlijk niets mee.

Er is hier op het forum ergens een guide die je precies verteld hoe je een pc in elkaar zet. Ik kan hem zo niet vinden maar hij moet er zijn volgens mij.

• Ashglabam
Pc
Ashglabam
mobo

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:11:
Ik zou als ik jou was een paar euro besteden aan assemblage bij een pc zaak. Ik vind het hele verhaal onsamenhangend en kan er eigenlijk niets mee.

Er is hier op het forum ergens een guide die je precies verteld hoe je een pc in elkaar zet. Ik kan hem zo niet vinden maar hij moet er zijn volgens mij.
Imho beste oplossing. Of een tweaker welke bereid is om te helpen.

Verwijderd

Heb je trouwens ook in je BIOS aangegeven dat je een videokaart gebruikt, en daarmee de onboard videokaart uitzet? BIOS reset gedaan? BIOS update gedaan als die er is? Nieuwe HDMI/DVI/Scart kabels gebruikt/vervangen? TV/scherm op het juiste kanaal gezet?

• Ashglabam
Ik heb geen bios update gedaan maarrr ik heb wel goed nieuws, ookal gaf mijn mobo niet aan een cpu fail, was dat het wel ik heb hem opnieuw geplaatst, en ik heb in beeld :
Cpu or memory changed !!! Please enter setup to conf your system.
Pres f1 etc etc.
Met mobo geeft wel aan vga

Hartelijk dank evengoed, hij doet het

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik zou eerst maar eens goed testen of alles nog goed werkt. Als je cpu niet goed zat is de kans op verbogen pinnen aanwezig.

• Ashglabam
master_viper schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:34:
Ik zou eerst maar eens goed testen of alles nog goed werkt. Als je cpu niet goed zat is de kans op verbogen pinnen aanwezig.
Als ik nu met videokaart en met 1 ram opstart dan komt er msi afbeelding in beeld
Met videokaart en met 2 ram komt er geen msi afbeelding in beeld

Onder de processor viel 1 pinnetje me op, maar was niet heel erg gebogen.
Ik heb de cpu er opnieuw opgedaan en nu deed hij het wel

[ Voor 21% gewijzigd door Ashglabam op 15-01-2016 20:24 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:53
Dan proberen zonder videokaart en met 2 ram kijken of je beeld hebt.

Zo nee. bankjes 1 voor 1 testen en kijken of er 1 defect is. Werken ze allebij dan goed in de handleiding van je moederbord kijken of ze wel in de juiste bankjes zitten.

Vervolgens met videokaart testen. Kan zijn dat de bios detecteerd dat er een videokaart aanwezig is en je dus de aansluiting van je videokaart moet gebruiken en niet je moederbord.

Nog steeds geen beeld en zoek iemand anders op waarvan je een normale monitor even kan lenen of je pc op kan aansluiten.
nog steeds geen beeld andere videokaart proberen of testen in een andere pc.

net zo lang testen eigenlijk tot je weet wat er niet werkt of wanneer het misgaat.

• Ashglabam
1 ddr4 was kapot nu is het goed,
Bedankt voor de snelle en vele reacties

[ Voor 40% gewijzigd door Ashglabam op 15-01-2016 20:35 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
Op een Kingston geheugenlatje heb je levenslange garantie, dus met dat kapotte latje terug naar de winkel.
Pagina: 1