Ik ben niet zo thuis (lees: Helemaal niet) in thuisnetwerken en dergelijke.
Mijn situatie:
Er word hier momenteel een groot huis gebouwd, circa 13x20 meter met één verdieping.
Voorlopig zullen we het nog moeten met een simpele dsl lijn en satelliet tv, maar er is hier een initiatief bezig om glasvezel te brengen.
Dus wil ik graag op de toekomst voorbereid zijn en een netwerk aan leggen oa voor de tv's en (draadloos) internet. Ik gebruik bij voorkeur Apple apparatuur maar misschien hebben jullie een beter advies?
Nu heb ik wat vragen, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Welke categorie kabels?
Moeten er twee kabels naar de inbouwdozen voor twee aansluitingen, of kan je dat splitsen? (ip tv, wifi)
Wat voor patchkast? (Is dat nodig?)
Hoe van router (airport extreme) naar de patchkast en naar de airport express?
Hoeveel meter kabel kan ik gebruiken zonder verlies?
Zou een airport extreme de hele benedenverdieping en bovenverdieping kunnen bereiken, of heb ik dan meerde expressen nodig? Verdiepingsvloer is goed dik...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mijn situatie:
Er word hier momenteel een groot huis gebouwd, circa 13x20 meter met één verdieping.
Voorlopig zullen we het nog moeten met een simpele dsl lijn en satelliet tv, maar er is hier een initiatief bezig om glasvezel te brengen.
Dus wil ik graag op de toekomst voorbereid zijn en een netwerk aan leggen oa voor de tv's en (draadloos) internet. Ik gebruik bij voorkeur Apple apparatuur maar misschien hebben jullie een beter advies?
Nu heb ik wat vragen, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Welke categorie kabels?
Moeten er twee kabels naar de inbouwdozen voor twee aansluitingen, of kan je dat splitsen? (ip tv, wifi)
Wat voor patchkast? (Is dat nodig?)
Hoe van router (airport extreme) naar de patchkast en naar de airport express?
Hoeveel meter kabel kan ik gebruiken zonder verlies?
Zou een airport extreme de hele benedenverdieping en bovenverdieping kunnen bereiken, of heb ik dan meerde expressen nodig? Verdiepingsvloer is goed dik...
Alvast bedankt voor jullie hulp!