Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor fotobeheer en office <€500,-

Pagina: 1
Acties:

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Dag Tweakers,

Voor een vriendin van me ben ik op zoek naar een laptop, en ik kan wel wat hulp gebruiken.. Daar ik zelf al wel wat PC's gebouwd heb ik het verleden voor fotobewerking (Photoshop) en/of Games kwam ze met de vraag bij mij uit, maar een simpele laptop om alleen wat foto's mee te beheren en af en toe office te gebruiken, daar heb ik dan weer geen verstand van....

Het gaat om het volgende probleem; Ze heeft een Ipad en een Iphone en daar heeft ze een heleboel foto's opstaan, ook heeft ze natuurlijk icloud en dropbox etc. etc. al die verschillende apperatuur en websites maakt het lastig om foto's te beheren. En aangezien je aan een Ipad/iphone zonder deze te jailbreaken volgens mij geen externe harde schijf kunt hangen zoekt ze een tussen medium in de vorm van een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

• foto's beheren dus (simpelweg mapjes maken, draaien opslaan en bekijken)
• af en toe wat simpele office (word/excel)
• internetten

Wat is je budget?
Eigenlijk rond de €400,- (maar zelf kijkende in de pricewatch kom ik eerder rond de €500,- uit)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar hij mag wel compact zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeur voor merk, wel voor enigsinds kwaliteit/degelijkheid.
heb zelf al even op de pricewatch gekeken en kom daar tot een volgende selectie: Pricewatch
waarvan de Peaq PNB C1015-I2N3 me geheel onbekent is.

Voor de snelheid van opstarten lijkt het me zinvol om een SSD te hebben, echter is dat voor deze prijs wellicht niet haalbaar. verder is opslag capaciteit niet heel belangrijk omdat ze er waarschijnlijk toch een externe HDD bij wil kopen. daardoor is USB3.0 wel weer belangrijk lijkt me om zo toch een snelle overgang van bestanden te krijgen.

Omdat de bestanden van de ipad/iphone via een tussendienst als b.v. itunnes zal moeten is een snelle internetverbinding (WiFi) ook wel noodzakelijk.

Hopelijk kunnen jullie mij (of eigenlijk haar) hiermee helpen, wellicht is er zelf een betere oplossing dan een laptop voor dit probleem, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Groet

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
waarvan de Peaq PNB C1015-I2N3 me geheel onbekent is.
Peaq is het "huis" merk van de Mediamarkt, deze heeft in vergelijking met de andere uit de vergelijking een wat zwakkere processor maar wel een veel beter scherm ;) , ook krijg je drie jaar garantie

Kijkende naar de drie modellen is het denk ik vooral een keus waar wil op inleveren, met niet zoveel budget zal je meestal keuzes moeten maken.

Misschien nog een kleine tip:
Mediamarkt BTW actie 2016 vanaf 27 Januari

Dan komt er mogelijk nog iets leuks met SSD binnen budget ;)

• vogels
Bedankt voor de tip, ik hou het in de gaten...

Maar dan moet ik wel weten wat te kopen, dus als iemand nog meer ideeën heeft

• vogels
Kan iemand me verder helpen?

[ Voor 56% gewijzigd door vogels op 22-01-2016 10:42 ]

• vogels
Niemand?

• vogels
Is er echt niemand die me hiermee wil/kan helpen? Dat ben ik hier niet gewend.

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 19:27
Wat dacht je van deze, gedurende de BTW-actie wellicht nog een stuk goedkoper te krijgen: pricewatch: Acer Aspire E5-573-342P

Het enige echt grote nadeel is wat mij betreft dat je niet zo maar bij de harde schijf, batterij en het geheugen kan en je dus de volledige achterkant moet demonteren.

Verder blijft het natuurlijk een budgetlaptop, maar deze heeft tenminste een redelijk scherm en een core i3 met dus hyperthreading.

[ Voor 41% gewijzigd door Djonny op 25-01-2016 17:43 ]

Pagina: 1