Vraag

• Ungaeidell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01 21:06
Hallo,

hopelijk kunnen jullie mij helpen .
Ik heb gisteren wat ram-latjes bijgestoken en na het opstarten vandaag wou ik ook wat software verwijderen.
Ik had vroeger een GTX770 en nu een R290X.
Gezien ik nu AMD heb, wou ik al die Nvidia software verwijderen.
Na het verwijderen wou ik rome 2 opstarten maar kreeg een error (heb ze niet kunnen saven, maar was iets van GL blabla not found in directory..).

Ik dacht: gezien niet opnieuw opgestart zal ik dat eens proberen..
Maar na de opstart kreeg ik de boot-up tekst en het windows logo nog wel te zien, maar daarna zwart scherm..
Als ik met de cursor beweeg dan activeert de verlichting wel maar het scherm zelf blijft zwart op de cursor na.
Ik vond zelfs met de cursor het gedeelte waar ik paswoord moet invoegen maar na dat in te geven (je hoort dan verder opstarten) weer zwart scherm...

Als uiteindelijke noodoplossing de graka verwijderd, waarna ik wel beeld krijg (godzij dank).
Alles wat nog van nvidia was verwijderd en opnieuw de driver geinstalleerd van AMD..
(ps: ik heb de drivers wel geinstalleerd, maar vind ze niet terug in mijn software-overzicht?..)

Maar nadat ik graka er terug aanhang... weer zwart scherm .

Iemand nog een idee wat ik kan ondernemen om de situatie recht te zetten?
Een volledig reinstall even achterwegen gelaten .. :)

alvast bedankt..

Alle reacties

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Download DDU (Display Driver Uninstaller) en boot in veilige modus, daarna verwijder alle Nvidia drivers.

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
heb je het beeldscherm aangesloten op je moederboard of op de videokaart?

• Ungaeidell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01 21:06
hallo, topic mag verwijderd worden.

Ik heb idd met driver fusion de vorige drivers kunnen deinstalleren en dan opnieuw kunnen installeren.

Alles bolt terug :)

bedankt voor jullie response!

[ Voor 86% gewijzigd door Ungaeidell op 14-01-2016 19:50 ]