Nieuwe game/3D-design PC

Pagina: 1
Acties:

• Fonzy420
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-06-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en later ook 3D-Designing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-2000 euro, maar geld besparen op onderdelen zou altijd fijn zijn (als het maar niet betekent dat ik over een paar maanden onderdelen moet vervangen, extra kan altijd als ik het nodig heb).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Iiyama ProLite X2380HS monitor
ICIDU Wireless 300N PCI Adapter
2x HDD 500GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik zo ver: http://pcpartpicker.com/p/DrBzqs
(Link i.v.m. de kast, die kon ik niet vinden)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 349,90€ 349,90
1Gigabyte GA-H170-HD3€ 91,95€ 91,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 348,-€ 348,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 75,95€ 75,95
1Corsair RM550x€ 96,95€ 96,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,33€ 81,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.072,58

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon beste natuurlijk xD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het werkt ben ik al lang blij ^^

Ga je overklokken?
Ik zou het niet weten... Heeft overclocken een invloed op je apparatuur? Kortere levens duur? Mijn laatste PC gaat nu al 10+ jaartjes mee (loopt op een "intel core 2 duo cpu e6550" sinds 2007), dus als ik dat nog eens kan vol houden zou dat fijn zijn. (kleine hardware upgrades over die 10 jaar)

Wat verwacht je van ons?
Een kijkje of het allemaal samen werkt, de kast kon ik niet vinden op deze website (van daar de PCPartpicker link) dus als iemand weet of die hier wel ergens staat, linkje zou fijn zijn ^^ En of ik nu nog makkelijk kan uitbreiden met de kast en onderdelen etc, etc...

En ik lees in sommige reviews dat soms kabels en schroefjes niet zijn mee geleverd, hoeveel en wat heb ik allemaal nog extra nodig bij deze build? of moet ik dat in de winkel nog ven zelf gaan kijken? :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overclocken heeft effect op de levensduur mits je het verkeerd aanpakt. Overclock je goed, dan merk je nauwelijks iets van de iets kortere levensduur, omdat je tegen die tijd toch wel weer nieuw apparatuur zal halen. Als je je PC zakelijk koopt, zou ik echter niet gaan upgraden, omdat je dan je garantie wellicht verspilt, wat dan gewoon zonde is. ;)

PC ziet er goed uit voor de rest. Geen idee op welke resolutie je gamed, maar als dat 1080p is, zit je met een GTX 970 goed. Voor 1440p zou je eventueel een GTX 980 kunnen overwegen. :)
Daarnaast is een antwoord als
Gewoon beste natuurlijk xD
natuurlijk géén antwoord op de vraag. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2016 18:28 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Kijk eens naar deze Xeon-processor: pricewatch: Intel Xeon E3-1230 v5 Boxed

Bespaard je nog aardig wat geld. Is eigenlijk praktisch hetzelfde als de i7, maar dan zonder IGP (maar je hebt toch een videokaart).

RAM zou ik anders doen, sommige setjes DDR4 worden nog niet ondersteunt, zou met de goedkopere borden eerder voor Corsair Vengeance of Kingston HyperX fury gaan zodat je achteraf niet pas terug hoeft te sturen, zijn af en toe nog weleens wat compatible issues mee.
2133MHz support, dus hoger dan dat moet je niet gaan.

Zou voor een 500GB SSD gaan, omdat 250GB erg snel vol zit.
M.2. SSD is nog een optie maar dat is duur. Als je echt die snelle laadtijden kan gebruiken is dat nog wel een goeie optie, maar ik denk dat dat voor nu toch wat te duur is.

Kast kan je hier in de prijsvergelijker vinden. Bestellen door Tweakers laten uitrekenen wat voor jou het goedkoopste is.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Xeon gaat niet werken. Daar heb je tegenwoordig een duur C232 of C236 moederbord voor nodig. De socket 1150 Xeons gingen goed op een consumenten moederbord, de 1151 Xeons helaas niet meer. http://www.computerbase.d...-fuer-desktop-chipsaetze/

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
Xeons gaan in dit geval niet werken. Verder is het onzin dat het Crucial RAM niet goed zou zijn, dit staat gewoon op de lijst met ondersteund RAM van het moederbord. Verder is de voeding wel heel erg overdreven. Een non-K Skylake processor zal nog geen 100W verbruiken, de GTX970 komt niet aan de 200W. Je WiFi kaartje zal niet over de 25W heen komen, dus dan zou je ruim voldoende hebben aan een 400W voeding. Als het belangrijk is dat je voeding modulair is, dan zou ik deze aanraden: pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
Een iets goedkopere, niet-modulaire voeding is deze: pricewatch: Seasonic S12G 450W

Daarnaast las ik dat deze computer nog een hele tijd mee moet gaan. In dat geval is het denk ik raadzaam om te kiezen voor een moederbord met moderne USB3.1 en USB3.1 Type C aansluitingen. Een goede keuze zou dit bord zijn: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P Bijkomend voordeel: daar zit een Intel NIC op in plaats van Realtek en hij is een paar euro goedkoper. Ook dat moederbord ondersteunt het RAM dat je gekozen hebt.

EDIT: mocht je echter van plan zijn om RAID te gaan gebruiken en daarom een H170 chipset hebt gekozen, dan zou dit een optie zijn: pricewatch: Gigabyte GA-H170-D3HP

[ Voor 8% gewijzigd door GeneralX op 14-01-2016 19:23 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

GeneralX schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:17:
Verder is het onzin dat het Crucial RAM niet goed zou zijn, dit staat gewoon op de lijst met ondersteund RAM van het moederbord.
Had hier toevallig laatst nog last van icm MSI borden. H170 sockets ondersteunen tot en met 2133MHz, als je daar boven gaat icm die goedkopere Crucial geheugen modules werkt het soms gewoon niet, op forums vond ik hier meer over. Staat het op de lijst zal het idd wel goed zijn, maar dat zijn vaak alleen de modellen met die grijze heatsing en niet deze heatsinkloze modellen. Vaak werkt het wel, maar helaas niet altijd uit eigen ervaring en wat ik zo lees (bij DDR4).

Voeding van 450W heb je helemaal gelijk in, er zijn ook weinig 550W voedingen die goed geprijsd zijn.

Die USB poorten is idd een stuk toekomst bewuster, echter is het jammer dat het aan de achterzijde van de kast zit. Als dit aan het panel van de nieuwe behuizing komt icm een geschikte aansluiting op het moederbord dan heb je er natuurlijk het meeste aan maar volgens mij is dat er nu nog niet...

M.2. aansluiting kan verder nog handig zijn, beide gigabyte borden beschikken daarover.

Dat van die Xeon's wist ik nog niet! Wel apart dat dat nu zo gekozen is, jammer.

我的名字是Mirno

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
mirno schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Had hier toevallig laatst nog last van icm MSI borden. H170 sockets ondersteunen tot en met 2133MHz, als je daar boven gaat icm die goedkopere Crucial geheugen modules werkt het soms gewoon niet, op forums vond ik hier meer over. Staat het op de lijst zal het idd wel goed zijn, maar dat zijn vaak alleen de modellen met die grijze heatsing en niet deze heatsinkloze modellen. Vaak werkt het wel, maar helaas niet altijd uit eigen ervaring en wat ik zo lees (bij DDR4).
H170 moederborden kunnen de CPU niet overclocken. De CPU ondersteund maximaal 2133MHz als je niet overclocked. Hoe wilde je dan precies hoger dan 2133MHz gaan? Daarbij maakt die heatsink het verschil niet. DDR4 verbruikt ongeveer anderhalve Watt per reepje, praktisch ongeacht de data rate en de aan-/afwezigheid van heatsinks: http://www.tomshardware.c...aswell-e-cpu,3918-13.html

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

GeneralX schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:24:
[...]

H170 moederborden kunnen de CPU niet overclocken. De CPU ondersteund maximaal 2133MHz als je niet overclocked. Hoe wilde je dan precies hoger dan 2133MHz gaan? Daarbij maakt die heatsink het verschil niet. DDR4 verbruikt ongeveer anderhalve Watt per reepje, praktisch ongeacht de data rate en de aan-/afwezigheid van heatsinks: http://www.tomshardware.c...aswell-e-cpu,3918-13.html
Het moederbord ondersteunt maximaal 2133MHz. Dus om 2400MHz modules te kopen heeft geen zin ( en 2400MHz modules willen op de één of andere manier soms niet werken in H170 of B150 moederborden die tot en met 2133MHz ondersteunen, vraag me niet waarom dit hoort in principe niet zo te zijn). Ik heb het dus helemaal niet over overklokken.
Ik ben bekend met de heatsinks, dat maakt niets uit. Alleen dat modules met heatsink vaker ondersteunt worden als de model nummer natrekt in de compatibiliteit lijst. + het feit dat als je een behuizing met window hebt je zoiezo wel heatsinks omdat die heatsinkloze geen porem is.

Hier houdt het hele verhaal bij op, ga niet meer mierenneuken om een keuze van werkgeheugen het is allemaal wel goed. Sommige crucials werken niet icm sommige moederborden, probeer het als je goedkoper uit wilt zijn. Anders ruil je het weer om bij de webshop.

[ Voor 8% gewijzigd door mirno op 15-01-2016 18:33 ]

我的名字是Mirno

Pagina: 1