Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gemiddelde gamer heeft een I5 of een variant van de FX serie van AMD. Maar waarom heeft nooit iemand een Intel Xeon? Als voorbeeld zou ik de I5-6600K willen vergelijken met de Xeon E3-1230 v5 Boxed. Zouden jullie mij hierover een duidelijke uitleg kunnen geven. Ik hoor liever niet een verhaaltje over; Xeon is alleen voor servers of iets dergelijks.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:05

Kek

3flix

De prijs, Xeons zijn over het algemeen best duur door de (in de meeste gevallen) specifieke server mogelijkheden die de CPUs hebben.

Xeons kunnen ook nog eens meer cores op een lagere snelheid hebben, waar je met games juist meer hebt aan cores met een hogere snelheid(en het geen meerwaarde geeft als je 12 cores hebt)

Daarnaast hebben Xeons ook wel eens andere moederborden(of chipsets) nodig om te werken, waar een je doorsnee i7 op een gaming moederbord kan,

[ Voor 18% gewijzigd door Kek op 14-01-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
''Werkt alleen op de Intel C232 en C236 chipset moederborden''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://tweakers.net/pricewatch/compare/479659;461362/

Mooi overzichtje van overeenkomsten en verschillen. Je noemt er geen van in je topcistart, dus ik kan alleen maar aannemen dat je niet gekeken hebt.

We verwachten nog altijd enige minimale inzet voor je een topic opent (en in je topicstart). Die ontbreekt hier. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.