Prijs R9 Nano te duur in Nederland? en Crossfire vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bestoo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Hallo,

Vroeg me af waarom de prijs stuk hoger is dan in de VS. Sinds kort afgeprijsd naar $500 wat in NL rond de 460 euro zou moeten kosten, maar de goedkoopste wat ik kan vinden kost 536 euro. Wat is de reden hiervoor? Ik neem aan dat het niet zo moeilijk is om de prijs aan te passen?

Ik wil dus een R9 Nano Crossfire in mijn pc. Ik begrijp dat ik ook een Crossfire brug nodig heb om ze met elkaar te verbinden, welke brug heb ik hiervoor nodig (bepaalde merkt, model?). Heb ik nog wat anders nodig?

Mijn voeding is 520 watt, is dit genoeg voor 2x R9 Nano? Aangezien ieder 175 watt gebruikt, of kan de watt verschillen door mate van gebruik?

Tenslotte naast gamen wil ik ook hiermee ook Cryptocurrency minen en vroeg me af of ik extra koeling nodig en wat het beste manier is om te koelen, of hoeft er geen extra koeling bij met 2 gpus, aangezien ik ze niet ga overclocken.

Bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door bestoo op 14-01-2016 16:57 ]

Alle reacties

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:09
Hou er rekening mee dat in de VS prijzen vaak genoemd worden ex BTW (iedere staat bepaalt dit tarief namelijk zelf). In NL zijn de prijzen uiteraard mét BTW. Dit verklaart al een verschil van +/- 21%. 460 euries + 21% is 556 euries.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De meest simpele reden is belasting. In de VS is de "sales tax", zeg maar onze BTW, per staat verschillend, waardoor prijzen altijd zonder die tax zijn.

Doe die 460 euro eens x1.21 en verrek, dan kom je uit op meer dan 550 euro.

536 euro is dan zelfs een goede deal!

Crossfirebruggen zijn zooooooooo 2012, sinds de R9 290 heeft AMD die niet meer op nieuwe GPU's, alles gaat lekker via de veel bredere PCIe bus.

Cryptocurrency loont volgens mij niet meer met GPU's, tenzij je een tijdmachine maakt en zo'n 2-3 jaar terug de tijd in gaat. Het is nu allemaal domein der ASIC miners.

People as things, that’s where it starts.

• bestoo
RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:57:
De meest simpele reden is belasting. In de VS is de "sales tax", zeg maar onze BTW, per staat verschillend, waardoor prijzen altijd zonder die tax zijn.

Doe die 460 euro eens x1.21 en verrek, dan kom je uit op meer dan 550 euro.

536 euro is dan zelfs een goede deal!

Crossfirebruggen zijn zooooooooo 2012, sinds de R9 290 heeft AMD die niet meer op nieuwe GPU's, alles gaat lekker via de veel bredere PCIe bus.

Cryptocurrency loont volgens mij niet meer met GPU's, tenzij je een tijdmachine maakt en zo'n 2-3 jaar terug de tijd in gaat. Het is nu allemaal domein der ASIC miners.
Bedankt voor de reactie,

Ik heb geen kennis van PCIe bus, ziet dat ook eruit als een brug of hoe moet ik ze hiermee verbinden? Waar kan ik dit kopen, heb net pcie bus gegoogled maar zonder resultaat.

Weetje ook of mijn 520 watt vooeding genoeg is voor deze 2 gpus?

Ik ga geen Bitcoin minen maar eentje wat nog met gpu gemined kan worden en geen asic hiervoor is.

Bedankt

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:09
PCIe is waar je je videokaart in prikt. Zit dus standaard op je moederbord.

• bestoo
Goopher schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:03:
PCIe is waar je je videokaart in prikt. Zit dus standaard op je moederbord.
Dus ik kan beide videokaarten gewoon erin steken zonder enige hardware nodig te hebben wat ze met elkaar verbindt?

Wat moet ik kwa software doen?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

als je hier kijkt dan zal je zien dat minen met gpu ook al niet meer interessant is.
Tot een jaar geleden was het hebben van een mining pc leuk (heb het zelf ook gedaan) maar de markt voor cryptocurrency is volledig ingestort.

[ Voor 36% gewijzigd door Elmo_b op 14-01-2016 17:10 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Volgens mij herkent de AMD driver vanzelf wel dat je twee GPU's hebt die in CF kunnen werken.

Welke 520w voeding? En wat is de rest van je setup? 2 van die dingen verbruiken 400w, daar nog een i5 + mobo + stuff naast zetten wordt voor wss alle 520w voedingen echt te krap.

• bestoo
Elmo_b schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:09:
http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

als je hier kijkt dan zal je zien dat minen met gpu ook al niet meer interessant is.
Tot een jaar geleden was het hebben van een mining pc leuk (heb het zelf ook gedaan) maar de markt voor cryptocurrency is volledig ingestort.
Het gaat om eentje die nog niet uit is, in het begin fase waar weinig mensen gaan minen is 2x r9 nano vrij goed te doen.

• bestoo
RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:12:
Volgens mij herkent de AMD driver vanzelf wel dat je twee GPU's hebt die in CF kunnen werken.

Welke 520w voeding? En wat is de rest van je setup? 2 van die dingen verbruiken 400w, daar nog een i5 + mobo + stuff naast zetten wordt voor wss alle 520w voedingen echt te krap.
i5 2500k 3.3ghz
8gb ram
Voor de rest gewoon ethernet kabel en headset aangesloten.

Een voeding met hoeveel watt zou genoeg zijn?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou een goede 650w'er pakken.

• bestoo
Bedankt, ik zie net dat mijn cpu PCIe 2.0 is en R9 Nano voor PCIe 3.0, zal dit een probleem opleveren met 2x R9 Nano?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nope, zeker niet bij minen.

Moet dus goed gaan.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
je moet wel 2x 8x pci-e slot hebben met pci 2.0 als 2e slot wil je crossfire kunnen enablen. 4x voor de tweedekaart op 2.0 is te weinig om crossfire draaiende te krijgen.

• bestoo
legendareN schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:07:
je moet wel 2x 8x pci-e slot hebben met pci 2.0 als 2e slot wil je crossfire kunnen enablen. 4x voor de tweedekaart op 2.0 is te weinig om crossfire draaiende te krijgen.
Weet niet of ik het helemaal begrijp, maar ik heb de Asus p8z68-v gen3 moederbord. Is dit genoeg? Mocht ik een cpu met pci 3.0 willen nemen moet ik mijn moederbord ook veranderen of is het voldoende?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8) *1
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *2

Moet lukken dus volgens mij, pin mij er niet op vast. Misschien dat een andere tweaker daar uitsluitsel over kan geven. Maar het lijkt mij minimaal 2x x8 sloten te hebben. Dus dat zit goed.

https://www.asus.com/nl/M...V_PROGEN3/specifications/

[ Voor 11% gewijzigd door legendareN op 14-01-2016 18:27 ]

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 22:25
Waarom zou je eigenlijk zulke dure en goede kaart willen gebruiken om te minen? En is Crossfire niet gewoon over the top? helemaal aangezien veel games hier niet goed mee schalen en je die kracht alleen op 4K echt nodig zal hebben...

-

Pagina: 1