Slaapstand en asus instant on werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 13:00
Beste forum leden,

Nadat ik wat problemen had met windows 10 wat niet meer wou booten, heb ik een chkdsk uitgevoerd om te kijken of windows daarmee hersteld kon worden. Dit moch echter niet baten waardoor ik genoodzaakt was om opnieuw windows te installeren. Sinds ik de laptop heb terug gezet naar fabrieksinstellingen(windows 8.1), werkt de slaapstand niet meer. Ook asus instant on (in 2 seconden uit slaapstand) werkt niet meer.

Hij gaat wel in de slaapstand, het lampje knippert ook om de zoveel seconden, maar wanneer ik uit de slaapstand ga, reboot die i.p.v. verder te gaan waar ik gebleven was.

kan het zijn dat ik met de chkdsk iets heb gesloopt op de hardeschijf waardoor hij het systeem niet wegschrijft? Lijkt mij dat hij die namelijk in het geheugen schrijft. En al helemaal omdat ik terug ben gegaan naar de fabrieksinstellingen vind ik het raar dat dit niet meer werkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zonder succes helaas. Een laptop zonder slaapstand is een beetje onhandig.

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:49
Ben je al naar de Asus site gegaan om de laatste drivers te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 13:00
als je instant on zelf bedoelt, zegt die dat die reeds geïnstalleerd is. voor de rest heb ik als het goed is de laatste drivers van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus N76VZ met een nieuwe SSD schijf. Ik zit met hetzelfde probleem, de laptop in slaapstand zetten en het scherm blijft zwart. Moet dan steeds opnieuw starten met de aan/uit knop in te drukken. Wie kan dit probleem oplossen :'(