kan ik een html/bootstrap3 webshop omzetten naar een CMS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoskebest1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-07-2021
Hallo,
Ik heb een kant en klare HTML/ bootstrap3 webshop en om die mijn kleinkind (17) te laten gebruiken zou deze omgezet moeten worden (van wege een database) in een CMS , Joomla - wordpress - .... ???? Is het mogelijk om dit bootstrap template 1 op 1 over te zetten ? Of is het makkelijker om een MYSQL database te koppelen met de bootstrap /html webshop. Ik heb een domein en hosting provider
Wie zou mij info kunnen geven hier omtrent
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Welkom op Tweakers! ;)

Je kan dit template niet 1-op-1 overzetten naar een WP of Joomla site. Maar je kunt uiteraard wel met een Thema beginnen en dan verder uitbreiden. Krijg je meteen een nieuwe look & feel. :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zich kun je een bestaande site best overzetten naar een CMS, maar moet je bestaande zaken (menu opbouw, producten etc) ook gaan nutten uit modules van het CMS. Daar zit dus wel wat maatwerk in.

Met een thema hoef je je bestaande look-and-feel niet meer over te zetten maar hoef je alleen nog maar de gewenste functionaliteit toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoskebest1
dank beiden. Vinyl, je opmerking "je hoeft al;leen maar de gewenste functionaliteit toe te voegen" ontgaat me enigszins. Met thema bedoel je natuurlijk het template wat ik heb in HTML/bootstrap ? maar hoe dan de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wat is de huidige backend van je webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:03
Van wat ik ervan begrijp heeft de OP alleen een HTML/CSS template gebaseerd op Bootstrap waar een backend achter moet. Kan het verkeerd hebben hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De HTML/CSS (je html/bootstrap3) is slechts de grafische schil om de database heen. De twee hebben dus niets met elkaar te maken. In theorie kan je de bootstrap gebruiken in het thema binnen de CMS, dan hoef je dus alleen de variabelen (zoals gebruikersnaam) over te zetten en de gebruikers, producten en bestellingen.

Op basis van wat je hebt, kan dus altijd een thema gemaakt worden binnen de CMS die uiteindelijk gekozen wordt. Als het enkel een webshop is, zou ik echter geen CMS als Joomla of WordPress gebruiken. Als webshops zijn die gewoon ongeschikt. Mooi dat het ermee is uit te breiden middels plugins, maar ook die hebben hun beperkingen. Dan bou ik liever een webshop en voeg daar dan een weblog functionaliteit aan toe. Een bekende is Magento, wellicht is dat een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Om letterlijk antwoord te geven op je vraag: nee dat kan jij niet.
Ik vertel je maar gewoon de waarheid, zoals ik je verhaal lees mis je de kennis om een nette kant en klare implementatie te maken van je huidige style naar een CMS. Uiteraard is het gewoon heel goed mogelijk, maar op het moment dat je de vraag al moet stellen of jij dat zou kunnen; dan is het antwoord helaas nee.

Om je wel verder te helpen moet je het zo zien dat je 'stukjes' CMS hebt, waarbij je dan je eigen style/theme beetje voor beetje in laat passen. Hier en daar zul je delen hebben waar jij nog geen style voor hebt, maar ook visa versa.

Als ik je echt advies moet geven: pak gewoon een CMS die jou aanspreekt. Bijvoorbeeld een echt webshop CMS zoals Magento, opencart of Wordpress met een plugin (en dat is helemaal niet zo slecht voor een basis webshop!). Vervolgens pas je, of laat je de style aanpassen naar je eigen voorkeur.

Uiteindelijk is het ook maar de vraag; is het een simpel hobby ding of wil je echt verder? Soms moet je dan ook gewoon investeren; zei het in je eigen tijd om iets te leren of het gewoon even uit handen geven aan een professional :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb je een totale, werkende webshop, of alleen een template (alleen de HTML+CSS) op basis van Bootstrap?

Een template kun je zo ombouwen naar een template voor je favoriete CMS. Of ja, 'zo', het vereist wel wat kennis van dat CMS en templating natuurlijk. Een totale, custom-made webshop kun je niet zomaar naar een CMS omzetten.

De reden waarom je dit wilt ("om die mijn kleinkind (17) te laten gebruiken zou deze omgezet moeten worden (van wege een database)") ontgaat me ook een beetje. Wat bedoel je precies met deze zin?

Je kunt ook niet direct je template (HTML+CSS) koppelen aan je database. Daar zit nog een laag tussen: je eigenlijke applicatie.

[ Voor 47% gewijzigd door Compizfox op 14-01-2016 18:12 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoskebest1
Ik ben overweldigd om zoveel commentaar te krijgen. Dank allemaal. Ik ga niet in een persoonlijk antwoorde van de een of de ander maar geef een totaal antwoord op alle vragen:
Inversteren wil ik graag in tijd niet in financien (behalve dan de ideal betalings mogelijkheid die schijnt geld te kosten) Maar als ik wil investeren zou ik graag een concreet advies zodat ik daar mijn volle tijd in kan geven. (ik ben 78 en dan heb je nogal wat tijd)
Ik heb 2 keer Magento zien staan, maar heb daar eens even doorheen gekeken en leek mij moeilijker dan Opencart die ik ook ergens gezien heb. Echter ik zou het leuk vinden als er iemand ervaring zou hebben in de genoemde webshops. Nog even naar Compizfox over kleinkind........ De zin was enigszins chaotisch gesteld. Ik bedoelde eigenlijk dat ik graag voor haar (Zij heeft geen tijd om een website te bouwen) via het frontend de webshop kan onderhouden met nieuwe producten, prijzen wijzigen , deleten etc. zodat ze niet in de backend hoeft te komen.
groet en nogmaals dank voor jullie reactie
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als het opzetten van de webshop erg moeilijk is (wat ik een beetje begrijp) kan je ook kijken naar kant-en-klare oplossingen, in de vorm van gehostte webwinkels. Zo heb ik ervaring met http://www.ccvshop.nl die voorheen BiedMeer.nl heette.

Er zijn heel veel mogelijkheden om daar een webshop op te zetten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Kunnen we misschien eens zien wat je nu hebt staan als webshop? Met een schermprint of misschien zelfs gewoon de URL?

Dan kan er misschien wat beter advies gegeven worden, want er is zoveel mogelijk. Maar ik zie een struikelpunt:
(behalve dan de ideal betalings mogelijkheid die schijnt geld te kosten)
Elke betalingsmogelijkheid in een webshop gaat je geld kosten behalve overmaken naar een opgegeven bankrekeningnummer. Maar ik neem aan dat je de bestellingen en de betalingen ervan wil automatiseren en dan heb je gewoon een payment provider nodig die nooit gratis is.

Heb je sowieso wel de beschikking over een KVK en BTW nummer, plus een zakelijke bankrekening?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoskebest1
Ik heb ook nog gegoocheld en met de suggesties van enkele antwoorders heb ik een idee gekregen en ga daar de komende dagen aan werken. Bedankt ieder voor hun bijdragen
Pagina: 1