Apple Watch icm Domotica

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Beste Domotica fans,

Ik ben erg lang op zoek geweest naar een goed programma om via de apple watch thuis mijn deuren te kunnen openen, TV te kunnen aansturen, auto te openen sluiten, temp in te stellen, tuinberegening te bedienen enz... Omdat er geen echt goede programma's voorhanden waren, heeft "Home Remote" (van Bouncing Ball) een TCP/UDP functie toegevoegd voor het aansturen van apparaten.

Zelf werk ik met de USR-TCP kastjes(€20) en een GIRA Homeserver. Nu kan ik mijn postkluis bv netjes op afstand openen en zet ik vanaf de bank mijn verlichting aan via de Apple Watch.

Omdat er meerdere mensen zijn in mijn omgeving die lang zijn wezen zoeken, dacht ik het hier te delen.

Appje kost €2,- en TCP/UDP functie komt in 3 weken officieel beschikbaar, nu die functie nog in beta stadium is.

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

IP-Symcon heeft al een half jaar een app voor de Apple Watch. Problematisch is wel dat het navigeren door categorieën in je app traag werkt (bij elke subcategorie die geopend wordt moet hij een nieuwe request doen naar de server via je iPhone en dat gaat nogal traag). Het beste kun je speciaal voor de Watch een vereenvoudigde platte webfront inrichten. Het bestaat dus al wel.

Afbeeldingslocatie: http://smarthome-on.de/newssys/galerie/276820/276820_1_320x546.14173228346.jpg

Voor de bediening lijkt me Siri wel handig. Dat kun je zelf realiseren met behulp van HomeBridge. Ik wil dit zelf ook nog wel eens voor elkaar proberen te krijgen. Verlichtingen dergelijke wordt bij mij thuis veelal automatisch aangezet en schakel ik uit via pulsdrukkers aan de muur. Voor het in- en uitschakelen van bepaalde apparaten zoals home cinema en het schrikdraad lijkt me het handig om even snel een commando aan je Watch te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Het punt is dat deze programma's te veel kunnen en far away budget zitten. :-). Zeker voor een heel aantal tweakers hier. Ook weet mijn vrouw een hoop leuke andere dingen voor dit geld te doen :-).

Het enige waar ik naar zocht is een programma die snel een commando kan uitvoeren op IP of KNX. geen trage programma's, maar snel een functie starten.

- Vaak sta ik bij mijn post kluis en wil ik die open doen.
- Ik zit in de tuin en wilt in de zomer de verlichting/terras heaters aanzetten.
- Ook zit ik vaak op kantoor tot laat. Staat alle verlichting beneden nog aan. Even een centraal uit geven.
- Iemand wil even wat uit de auto halen en moet de auto vanaf de bank open doen.
- Ik kom thuis en wil de radio aanzetten.

Dat soort acties moeten geen lange menu's hebben.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 17:10
Kijk eens naar de IFTTT app, eventueel in combinatie met Life360. (iOS) Werkt ook in combinatie met Apple Watch voor notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip Looki, zalig