Toon posts:

geheugen Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het geheugen van mijn Compaq Deskpro EP 64 Mb ugraden met 128 Mb. Compaq doet hier lekker lullig over (NOOIT MEER COMPAQ). Ik weet nu alleen dat het een 100 Mhz, dimm (168 pin) moet zijn. Compaq code: 166618-B21. Die kost Fl 750,- wat ik er niet, nooit voor uitgeef. Heeft iemand een suggestie?

Bedankt alvast.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan er toch gewoon effe no-name geheugen indrukken ? Enige nadeel is dat je waarschijnlijk wel je garantie kwijt bent als je de kast openmaakt, maar dan ben je wel een stuk goedkoper uit.
Anders gewoon eerst effe wat geheugen lenen ofzo en effe testen of het werkt.

Mischien dat het wel nodig is om het oude geheugen te verwijderen, omdat dit mischien niet helemaal lekker samenwerkt met het nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse modules geprobeerd: single sided 128, double sided 128, single sided 256. Single sided 256 gaf tot nu toe het beste resultaat: Simm werd herkend en in config. scherm F1, opslaan (bovenin links 327000 kb). Daarna doorstarten naar Win2000 wat vastliep (blauw scherm). Diverse malen herhaald met verschillende meldingen. Bij vierde keer blijft opstarten Win2000 hangen.

Gegroet.

Verwijderd

Probeer het eens met Kingston geheugen. Ik weet dat Compaq dit zelf ook veel gebruikt.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb nog 128MB compaq geheugen liggen hier. Komt uit me presario (Zie sig)
1x 128 vervangen door 2x 256 PC133 (Ik geloof Samsung) CAS2 geheugen :9

Ik heb hier trouwens geen problemen mee... Ik heb bijna niks meer van compaq in die kast zitten. Alleen het mainboard is nog van compaq (CPU is ook niet vervangen, maar da's een echte athlon!)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Uit bovenstaande post valt op te maken dat het mogelijk is dat je in je Compaq misschien perse CAS2 geheugen moet stoppen..... het is maar een gok, maar het klinkt vrij logisch. Compaq stelt misschien hogere eisen aan je geheugen.
Het verklaart ook een beetje waarom je geheugen wel wordt herkend en dat je Windows crasht, de bios stelt CAS2 in.

Goed, het is allemaal maar een gok hoor, misschien ken je iemand met CAS2 geheugen en kun je die proberen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb zelf een Compaq presario en ook het geheugen geupdated van 64 naar 192 mb en alles doet het gewoon geen compaq geheugen gekocht. Er zijn mensen die zeggen dat je alles van Compaq merk moet kopen, maar dat is niet waar

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het heeft inderdaad wat te maken met Cas 2-2-2 en zo. Ik had hetzelfde probleem met de Compraq van mijn ouders. Cas 322 op 100 PC 133 geheugen werd niet gepakt. Nadat ik de anderhalf jaar oude reep PC 100 Cas 222 geheugen erin gepropt had, wilde hij het geheugen wel zien. Grote kans, dat je met Cas 222 geheugen wel aan de gang komt. Of dit dan perse 100 Mhz moet zijn of ook 133 Mhz mag zijn, kan ik helaas niet beoordelen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Pfff alweer een arm compaq slachtoffer?
750piek????!!!! dat is dus regelrechte oplichterij.

Ik heb ooit eens een compaq prive pc hier gehad met een kapotte cdrom speler. Ik denk, nou ff een nieuwe bestellen voor een paar tientjes en draaien, maar nee dus.
4 spelers geprobeerd, allemaal niks. Uiteindelijk een originele compaq besteld. Wat komt er binnen?

eenzelfde goldstar 8 speed uit 1997 (wel nieuw dus) voor 400 piek!!!!!!

Het is dat het voor een directielid was. Dat is toch schofterig?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Kingston heeft ook geheugen wat in je Compaqje past én werkt (gegarandeerd). Die reepjes kosten je geen rib uit je lijf :)

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Mycom verkoopt speciaal Compaq geheugen, dat nog prima betaalbaar is.

Verwijderd

Compaq gebruikt altijd kingston geheugen. Voor compaq systemen met een amd duron of athlon zijn dit de typenummers:

KTC3088/64 = 64 mb
KTC3088/128 = 128 mb

Beide zijn pc100 geheugenmodules

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op donderdag 21 juni 2001 16:28 schreef Wekkel het volgende:
Grote kans, dat je met Cas 222 geheugen wel aan de gang komt. Of dit dan perse 100 Mhz moet zijn of ook 133 Mhz mag zijn, kan ik helaas niet beoordelen.
Bijna al het 133 geheugen is op 100 mhz wel cas 2-2-2 dus gewoon een 133mhz dimmetje kopen en kalar is Kees.

Compaq zelf gebruikt meestal kingston

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 21 juni 2001 00:22 schreef ISA? het volgende:
Je kan er toch gewoon effe no-name geheugen indrukken ? Enige nadeel is dat je waarschijnlijk wel je garantie kwijt bent als je de kast openmaakt, maar dan ben je wel een stuk goedkoper uit.
Anders gewoon eerst effe wat geheugen lenen ofzo en effe testen of het werkt.

Mischien dat het wel nodig is om het oude geheugen te verwijderen, omdat dit mischien niet helemaal lekker samenwerkt met het nieuwe.
Ik heb in een officieel compaq computer repair center gewerkt. Er kan best kloon geheugen in. Officieel heb je dan geen garantie meer. Maar als dit in goed overleg met de klant gedaan word is het geen probleem. Dat wil zeggen dat in het geval van problemen, de machine weer in originele staat hersteld moet worden, en dat ze dan toch niet kunnen zien dat hij open is geweest.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 18:19

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Bij dane elec kun je zo geheugen bestellen wat werkt in een compaq, en stukken goedkoper is dan het originele geheugen.
www.dane-elec.nl ofzo .. ze zitten in cappelle aan de ijsel of rotterdam ben ut ff kwijt .. tis vrijdagmiddag he :z

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
kijk op de dimm en alle dimmetjes met de volgende chips kunnen 99% zeker gebruikt worden:

hyundai, EMTECH,MTEC, PQI, SPECTEC,MARCOSCOM

kort samen gevat:
ofwel, het goedkope geheugen van norrod (pqi MTEC) en funprice,(afwisselend)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1